Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako uočiti lošeg šefa na razgovoru za posao

Šef doslovno može preokrenuti vašu karijeru. Forbes donosi pet znakova kako uočiti lošeg šefa prije nego što postane – vaš šef.

Kako uočiti lošeg šefa na razgovoru za posao

Koliko vas dobar šef može motivirati da se posvetite poslu, toliko loš šef onaj 'idealan oglas za posao' može pretvoriti u noćnu moru. Zbog lošeg šefa nećete samo zamrziti 80% posla koji radite - nedavno istraživanje provedeno na Sveučilištu Baylor otkrilo je da stres i napetosti uzrokovane lošim šefom ‘utječu na odnose među supružnicima, ali i na cijelu obitelj zaposlenika’.

Loš tretman od strane nadređenih može se na vas odraziti i tako da reagirate negativno čak i onda kada za to nemate opravdan razlog; prešućujete dobre poslovne ideje; postajete previše kritični prema vlastitom radu, bez ideje kako biste ga mogli poboljšati.

Dakle, kako god postavimo stvari, loš šef itekako negativno utječe na kvalitetu vašeg privatnog i poslovnog života.  

Postoji nekoliko načina kako mu se oduprijeti, što uključuje i izravan razgovor ili prijavu nadređenog osobi koja je njemu nadređena ili HR stručnjaku. Ipak, nijedna od tih radnji ne mora polučiti željeni rezultat, a nerijetko rezultira još većim stresom.

Najbolje rješenje je uočiti lošeg šefa – prije nego što postane vaš šef! Ovih pet znakova mogu vam već na razgovoru za posao reći je li u pitanju loš šef:

Upotreba zamjenica

Konzultant John Brubaker kaže da po izboru zamjenica i kontekstu u kojem se one koriste možemo prepoznati dobrog šefa. Ako poslodavac na razgovoru za posao često govori ‘Vi’ komunicirajući pritom negativne informacije (npr. ‘Vi ćete imati posla s dosta nejasnoća’), od takvog šefa nemojte očekivati da će vam biti mentor. Koristi li često ‘ja’ prilikom opisivanja uspjeha koje su odjel ili tvrtka ostvarili – to je alarmantan znak. Ako poslodavac govori ‘mi’ opisujući izazove s kojima su se tim ili tvrtka suočili, to može značiti da prebacuje odgovornost i krivicu.

Briga o vašim hobijima

Postoji fina granica između izgradnje odnosa ili ispitivanja informacija koje se, po prilici, mogu upotrijebiti protiv vas. Ako je vaš cjelokupni dojam o šefu pozitivan, vjerojatno je bio iskreno zainteresiran kada vas je ispitivao o vašem volontiranju – naprosto vas je želio bolje upoznati. S druge strane, vaš budući šef možda pokušava utvrditi imate li previše obaveza izvan radnog vremena. Budući da vas na razgovoru za posao ne smije pitati jeste li u braku ili imate li djecu, ovakvim ispitivanjem može lako dobiti uvid u vaše aktivnosti i obaveze.

Rastresenost

Elektronička pošta, mobiteli, smatphone donekle su legitimirali nepristojno ponašanje tijekom razgovora, ako se to događa u ime posla jer, znamo da je posao ‘prioritet’ čak i u takvim situacijama. Stoga nije čudno što ispitivači ponekad tijekom razgovora za posao ‘moraju hitno primiti ovaj poziv’, poslati poruku, provjeriti poštu i sl.  Ali neovisno o ulozi koju ispitivač ima u tvrtki, također bi trebao voditi računa o tome da ostavi dobar dojam – to podrazumijeva i posvećenost sugovorniku. Ako vaš ispitivač prima telefonske razgovore dok vi sjedite nasuprot njega, piše e-mail ili kasni na razgovor za posao, nemojte očekivati da će imati vremena za vas jednom kada počnete raditi.

Nedefinirani odgovori

Obratite pažnju na pauze, promjene u intonaciji ili često korištenje fraza ili odgovora koji zvuče kao da su naučeni napamet i proizašli iz nekog priručnika o selekcijskom postupku (npr. ako vam ispitivač kaže da se vaš prethodnik ‘nije uklopio’, to može značiti da tvrtka ne posvećuje dovoljno pažnje zaposleniku i njegovom razvoju, a krivi ga se, ako se stvari ne odvijaju po planu).

Šefova karijera

Pitajte potencijalnog šefa koliko dugo radi u tvrtki ili na toj poziciji te gdje je radio prije, kako biste se upoznali s njegovim načinom upravljanja i utvrdili odgovara li to vama. Primjerice, šef koji je iz velike kompanije došao u malu tvrtku vjerojatno će biti formalan. S druge strane, šef koji je ujedno i osnovao tvrtku vjerojatno je vrlo angažiran oko posla, što može biti dvosjekli mač, ovisno o tome koliko se vi vežete za posao koji radite.

Izvor: Forbes 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.