Share
Tweet
Share
Send to friend

Male stvari čine posao važnim

Voditi posao u kriznim vremenima je jedno. Voditi ga iz dana u dan, nešto sasvim drugo.

Male stvari čine posao važnim

Mnogi lideri ističu se u iznimno teškim i izazovnim okolnostima. U tome nema ničeg neobičnog – od toga se vodstvo, na kraju krajeva, i sastoji.

Ali jednako je važno i kako se lideri ponašaju u svakodnevnoj rutini i to puno više govori o njima jer to je ipak – većina vremena.

Većinu vremena vođe propuštaju situacije koje će ‘učiniti razliku’ jer previše osluškuju (ne)povoljne vijesti ili sljedeću krizu. To nije lako. Vođe trebaju održavati (stabilnu) rutinu, ali jednako tako predvidjeti nepovoljne događaje i na vrijeme se prilagoditi nestabilnom tržištu. No rezultat je gubitak fokusa i činjenica da im dobre stvari nerijetko ‘stoje pred nosom’ – potpuno nezamijećene.

Sve to naravno dovodi do niza propuštenih prilika koje bi mogle činiti razliku u svakodnevnim poslovnim aktivnostima.

Evo načina kako možete ‘zabljesnuti’ čak i u svakodnevnoj rutini:

1) Razvijte jutarnju rutinu

Svaki uspješan lider ima razrađenu jutarnju rutinu. Nije važno kako provode to vrijeme – je li u pitanju meditacija, promišljanje, čitanje novina. Važno je da ti pojedinci svakoga jutra svoje misli i radnje koncentriraju oko sebe i svoje pozicije lidera.

Prisjetite se svojih prioriteta. Razradite misli koje su vezane uz te prioritete. Nemojte ništa forsirati, važno je samo da početkom dana svoje misli možete koncentrirati na svoju poslovnu ulogu. Takav početak dana omogućit će vam da bolje uočavate dobre prilike kada naiđu.

2) Prvih 90 sekundi svake interakcije je najvažnije

Kao lider dnevno vjerojatno imate između sedam i 25 važnih interakcija dnevno – s ljudima koje poznajete, koje ste tek upoznali, u telefonskim razgovorima itd.

U svakoj od tih interakcija prvih 90 sekundi je ključno. Uvijek je dobro napraviti kratak uvod ili podsjetnik – zbog čega se obraćate toj osobi ili zašto ste sazvali sastanak. Lagani uvod u temu i podsjetnik sugovornika će lijepo uvesti u temu, a tada će i ostatak razgovora proći u ugodnom tonu. ‘Zaskočiti’ nekoga u rano jutro pitanjem ili informacijom kojoj nije prethodio uvod može izazvati suprotan efekt ili barem otežava put do cilja.  

3) Balansirajte raspored

Sastanci, važni telefonski razgovori, konkretna događanja traže puno koncentracije i energije, što je na duge staze iscrpljujuće. Ukoliko primijetite da je u vašem dnevnom rasporedu 60% takvih obaveza, ‘razbijte’ ih aktivnostima koje će vam omogućiti da ‘zbrojite misli’ i prikupite energiju za dalje. To može biti analiza kvartalnih ciljeva, razgovor s kolegom oko razvoja projekta koji je u tijeku ili neformalan sastanak s važnim klijentom u svrhu njegovanja poslovne suradnje (i njenog uspješnog nastavka, naravno). 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.