Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako 'pomesti' konkurenciju i osigurati intervju

Poslodavci primaju po stotine prijava na oglas za posao, stotine životopisa. Posljedica toga su sve kreativnije molbe i životopisi kojima se kandidati nastoje izdvojiti iz mase.

Kako 'pomesti' konkurenciju i osigurati intervju

Prije nego što se odlučite na sličan potez, razmislite o sljedećem: neće svaki kreativan životopis polučiti željeni rezultat. Evo nekoliko trendova u pisanju životopisa koje biste trebali proučiti prije nego što odlučite kako će izgledati vaš:

1) Praktičan životopis

Tražiteljima posla obično se savjetuje da naglasak stave na svoje vještine i postignuća, a takav stil kandidati prilikom pisanja životopisa nerijetko dotjeraju do krajnosti.

Ovakav životopis razlikuje se od tradicionalnog utoliko što naglašava sposobnosti, a ne radno iskustvo i obrazovanje.

To može biti dobra opcija ukoliko nemate dovoljno radnog iskustva, no problem se javlja u trenutku kada svoje vještine i postignuća niste stavili u određeni kontekst.

Kada u životopisu radno iskustvo izdvajate u posebnu rubriku od vještina i postignuća, imajte na umu da poslodavac ne može to dvoje povezati i vjerojatno neće shvatiti na kojem ste radnom mjestu stekli koje vještine, što ga može zbuniti.

Ukoliko ste kandidat koji posjeduje relevantno radno iskustvo, postignuća vezana konkretno radno mjesto navedite odmah uz radno iskustvo, nema potrebe da ih izdvajate u zasebnu rubriku. Imajte na umu da poslodavac iz vašeg životopisa mora dobiti jasnu predodžbu o tome tko ste vi, gdje ste stekli određene vještine, kada ste ih imali prilike upotrijebiti i s kojim ciljem (postignuća). 

2) Video životopis

Posljednjih mjeseci o ovom se trendu sve češće govori, a mnogi kreativni životopisi koji su polučili dobar rezultat spadaju upravo u ovu kategoriju.

Ova je forma posebno zahvalna za poslove iz područja marketinga ili odnosa s javnošću, općenito poslove u kojima se od kandidata traži komunikativnost ili suradnja s klijentima.

Ipak, pripazite, jer i video životopis ima svojih mana. Video životopis ne smije biti 'dobar' ili 'korektan' već 'fantastičan'! Mora imati priču i stvoriti dodanu vrijednost. Greška u pisanom životopisu dovesti će u pitanje vašu posvećenost detaljima, ali greška u video životopisu može napraviti daleko veću štetu.

Video životopis, nadalje, neće biti dostupan svakome. Brojni antivirusni programi sadržaj će naprosto blokirati, a radi veličine video uratka učitavanje može trajati (pre)dugo što poslodavca može odbiti.

Ako mislite da je ovaj format idealan za vas, vodite računa o nekoliko stvari: iako se neki ljudi mogu ugodno osjećati pred kamerom, to još uvijek ne znači da je njihova izvedba 'na visini zadatka'. Obavezno napravite plan snimanja i detaljno razradite tekst, odradite nekoliko probnih snimanja prije nego što pristupite izradi finalne verzije. Rasvjeta mora biti savršena, kao i kvaliteta kamere – ništa manje od 'savršenog' nije dovoljno dobro. 

Važno je i kome se obraćate. Neće svaki poslodavac sa simpatijama dočekati video uradak – jeste li sigurni da je taj izbor formata najprikladniji? 

3) Multimedija i infografike

Ovakvi životopisi jasno pokazuju koliko ste drugačiji i kreativni, ističu vaše iskustvo i postignuća, ali i osobnost u isto vrijeme. Zamislite samo koliko bi zabavno moglo biti kada biste poslodavcu poslali svoj origami životopis s uputstvima kako ga treba iščitavati?

Ipak, imajte na umu da se nekim poslodavcima ovakav pristup može činiti pretjeranim ili ih natjerati da se zapitaju – koliko ozbiljno shvaćate ovaj natječaj/posao?

Selekcijski proces vrlo je zahtjevan i poslodavci nisu uvijek spremni riskirati. Žele nekog originalnog, ali jednako tako pouzdanog i ozbiljnog.

Zato je vrlo važno ispitati kakva je tvrtka na čiji se oglas javljate, koliko su nadređeni kreativni i je li kreativna forma životopisa prikladna za branšu u kojoj želite raditi (origami životopis za bankara sigurno neće izazvati jednako oduševljenje kao u slučaju oglasa za rad u start-up tvrtki).

"Ok. S čime nikako ne mogu pogriješiti?"

Jedan od trendova koji se sigurno nikada neće promijeniti je 'prilagodba životopisa svakom oglasu za posao'.

Životopis je dokument koji traži stalne korekcije, nadogradnje, usavršavanje, dopunjavanje pa čak i izbacivanje pojedinih informacija s vremena na vrijeme ili u specifičnim slučajevima. Osim toga, životopis se uvijek mora prilagođavati konkretnom oglasu, radnoj poziciji, uvjetima koje poslodavac očekuje od kandidata i slično. Ista pravila vrijede i prilikom pisanja molbe za posao.

Prije svake prijave na oglas provjerite koliko se informacije navedene u samom oglasu podudaraju s informacijama u vašem životopisu. Što je poslodavcu bitno, a što ste vi naglasili u svom životopisu?

Ponekad ćete moći izostaviti pojedine poslove koje ste radili. Već drugom prilikom, morat ćete ih ponovo uvrstiti u svoj životopis. Neka vaša postignuća jednom će poslodavcu biti vrlo važna, drugog poslodavca više će zanimati detaljan opis zaduženja koja ste imali na bivšem radnom mjestu, stoga ćete i raspored rubrika u životopisu nerijetko morat mijenjati.

Što je kome bitno obično se da iščitati već iz samog teksta oglasa za posao, stoga je on polazna točka koja će vam dati smjernice kako dotjerati/prilagoditi vlastiti životopis.

To od vas traži više vremana i truda prilikom prijava na oglase, ali jednako tako donosi bolje rezultate. Ako svima šaljete jedan te isti životopis, velika je vjerojatnost da će barem polovica vaših prijava propasti u startu. 

Upravo je prilagodba molbe i životopisa ono što svaki poslodavac smatra originalnim. Dodatni kreativni izričaji su dobrodošli, ali i manje bitni.

Nemojte slijepo pratiti trendove 

Što se izgleda životopisa tiče, odaberite izgled i format koji vam najviše odgovara i zato jer vi sami to želite, a ne zato jer bi se to od vas očekivalo. Prije toga dobro promislite o tome kakav dojam time želite ostaviti. Nikada ne pokušavajte vizualnim dojmom prikriti manjak radnog iskustva.

Kad se sve zbroji i oduzme, sadržaj je uvijek bitniji od forme.

Sadržaj iz kojeg poslodavac može iščitati da mu nudite upravo ono što traži i što je specifično baš za njega, pun je pogodak. Ako svoje vrijeme i trud želite uložiti u takav pristup, izdvojit ćete se iz mase neovisno o tome jesu li životopisi drugih kandidata vizualno atraktivniji.

Izvor: theDailyMuse 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.