Share
Tweet
Share
Send to friend

Bankari pohlepni kao i prije krize

Iako je potekla iz američkih financijskih institucija, globalna kriza nije utjecala na promjenu svijeti onih koji su i odgovorni za nju. Anonimno istraživanje u koje su bili uključeni američki bankari i zaposlenici financijskih institucija pokazalo je da ih i dalje u poslu pokreće glad za zaradom, ali i nedostatak moralnih kočnica.

Bankari pohlepni kao i prije krize

Ako je vjerovati istraživanju koje je provedeno u SAD-u nad brokerima, menadžerima hedge fondova, bankarima i analitičarima, kriza uopće nije utjecala na promjenu njihovog mentalnog sklopa. U poslovnom sektoru koji je generirao financijsku krizu, najprije na amerčkom tržištu, koja se prerila u ostale zemlje svijeta, uopće ne osjećaju potrebu za promjenom dosadašnjih obrazaca ponašanja.

Ispitivanje koje je obuhvatilo 250 ispitanika, pokazalo je da među njima prevladava stav da svijet financijske industrije nije za mekušce vođene moralnim prosudbama. 

Navodno je oko 40 posto ispitanika s manje od deset godina iskustva u poslovanju financijskih institucija priznalo je da ne drže previše do etike i morala. Štoviše, uvjereni su da se njihovi konkurenti u poslovanju služe lažima i prevarama. 

Autori istraživanja tvrde da se financijaši vode načinom razmišljanja da je nezakonito poslovanje u redu ako nikog ne ulove.

"Mi smo se tek nadali da će se nešto promijeniti. Ali financijski sektor i dan danas vjeruje da se uopće ne treba mijenjati", tvrti profesorica gospodarskog prava Lynn Stout, sa Sveučilišta Cornell za Deutsche Welle.

Trećina ispitanika takav način poslovanja direktno povezuju s uspjehom. Tvrde da onaj tko se ne služi prevarama i lažima ne može biti uspješan. A razloga za postati uspješan imaju previše. Naime, svi se nadaju izdašnim bonusima koji se isplaćuju prema učinku.

"Oko 28 posto ispitanika vjeruje da bonusi pridonose tome da se laže i vara", tvrdi Jordan Thomas, jedan od autora istraživanja. Tvrdi da, prema rezultatima ankete, bankari više uopće ne stavljaju interes klijenata na prvo mjesto. 

"Ako ne predstavljaš svog klijenta, onda predstavljaš samog sebe, što ne bi trebalo biti temelj financijskog sustava", zaključuje Thomas.

Izvor: Dnevno

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.