Share
Tweet
Share
Send to friend

Visoka razina zadovoljstva radnom okolinom u Vipnetu

Zahvaljujući kontinuiranom ulaganju u razvoj zaposlenika, nagrađivanju vrhunskog učinka i brizi oko razvoja karijere i talenata, Vipnet se nalazi na vrhu liste Top 5 Poslodavaca Partnera.

Visoka razina zadovoljstva radnom okolinom u Vipnetu

Kako je raditi u Vipnetu, koji su im planovi za narednu godinu te kakve kandidate zapošljavaju, pročitajte u intervjuu s Alis Kaznačić, rukovoditeljicom Upravljanja ljudskim potencijalima.

Alis Kaznačić u Vipnet je došla 2000. godine kada je preuzela Službu za korisnike i vodila tim koji je tada uveo potpuno nove standarde poslovanja u odnosu prema korisnicima. Unaprijedili su uslugu prema korisnicima koja je kasnije postala standard u Hrvatskoj. Prije Vipneta Alis je radila dugi niz godina u avioindustriji. Kreirala je i vodila frequent flyer program. Vodila je promociju, unapređenje prodaje, korporativni dizajn. Upravo to dugogodišnje iskustvo u svijetu biznisa često koristi i sada na poziciji rukovoditeljice upravljanja ljudskim potencijalima Vipneta. Osobni joj je prioritet osigurati uvjete u kojima se zaposlenici sustavno razvijaju, ostaju motivirani i zaista uživaju raditi u Vipnetu.  

Koliko zaposlenika radi u Vip-u i možete li opisati prosječnog zaposlenika VIP-a? Koje osobine kandidata Vipnet najviše cijeni? 

Vipovci su iznimno motivirani, predani poslu, usmjereni na inovacije, profesionalno znatiželjni i u suštini vrlo pozitivni ljudi. Svi se jedni drugima obraćamo sa „ti“, svatko može iznijeti svoj stav i pristup radu je timski. Općenito gledajući i na kampusu na Žitnjaku i u Vip centrima prevladava vrlo vesela radna atmosfera. Sve navedene osobine cijenimo i tražimo kod potencijalnih kandidata jer nam je bitno da se uklope u naše radno okruženje. Veliku  pozornost posvećujemo svojim zaposlenicima i redovito provodimo istraživanje organizacijske klime, angažiranosti i zadovoljstva poslom. Jako sam ponosna jer su rezultati značajno iznad hrvatskog prosjeka, a isto tako rastu iz godine u godinu. Zapošljavamo preko 1200 zaposlenika, najvećim dijelom visokoobrazovanih stručnjaka, prosječne starosne dobi od 37 godina. Jedna od zanimljivosti je i da gledajući spolnu strukturu naših kolega čak 41% čine žene. Međutim, neovisno o ovakvim podacima, sve su to ljudi koji svakodnevno u Vipnet ugrađuju svoje znanje, entuzijazam i kreativnost razvijajući tako sebe i kompaniju.  

Poznati ste po poslovnom prostoru koji zaposlenicima pruža i dodatne pogodnosti kao što su vrtić, bazen, sauna - zbog čega ste došli na tu ideju?

Uvjeti rada u Vipnetu sigurno su među najboljim radnim uvjetima u Hrvatskoj. Izuzetno nam je važno da naši zaposlenici mogu uspostaviti kvalitetnu ravnotežu između poslovnog i privatnog života. S obzirom na to da se radi o mladim ljudima, logično da smo i pogodnosti za Vipovce osmislili prema njihovim potrebama. Kolegama su tako na raspolaganju korporativni vrtić, fitnes studio, bazen, sauna, ali i razne druge pogodnosti poput predstava za djecu, dodatno zdravstveno osiguranje, tečajevi ronjenja, wake boardinga, plesa. 

Nedavno ste predstavili i nove kreativne prostorije za svoje zaposlenike - je li prostor uređen prema željama samih zaposlenika? Vidite li pozitivan učinak takvog prostora na radnu atmosferu i poslovne rezultate? 

Jedna od bitnih stavki u istraživanju zadovoljstva zaposlenika je ocjena koju zaposlenici daju radnom okruženju. Ponavljam još jednom, izuzetno su nam važni zadovoljstvo i motivacija naših ljudi. Tako su se rađale i ideje za novi prostor. Sve povratne informacije koje nam stižu kažu kako su novi prostori pun pogodak. Posljednja interna istraživanja pokazuju iznimno visok porast zadovoljstva radnom okolinom u odnosu na prošlu godinu. To nas motivira da i dalje nastavimo prilagođavati radni prostor Vipovcima, čime zapravo postižemo zajedništvo i ostvarujemo još bolje rezultate. 

Inozemno tržište rada hrvatskim je IT stručnjacima bilo otvoreno i prije ulaska Hrvatske u EU - bojite li se odljeva stručnjaka i što činite kako biste svoje najbolje zaposlenike zadržali? 

Vjerujem da, bez obzira na to je li tržište zatvoreno ili otvoreno, dokle god su zaposlenici zadovoljni i motivirani nema straha od njihovog odlaska. Osim toga, za sve kolege koji žele probati kako je raditi u međunarodnom okruženju, Vipnet im kao član Telekom Austria grupe, omogućava i to. Uz međunarodnu razmjenu, Vipovci često odlaze na različite konferencije i stručne treninge, a kroz specifične talent programe prepoznajemo i potičemo razvoj stručne karijere.  Vjerujem da  je važno prepoznati individualne stručnosti zaposlenika i ponuditi im mogućnost daljnjeg napredovanja i razvoja u tom području kako bi oni ostali motivirani i zadovoljni. 

Prema istraživanjima portala MojPosao spadate u sam vrh najpoželjnijih hrvatskih poslodavaca. Što je, prema Vašem mišljenju, doprinijelo tom priznanju?

Takvo priznanje je rezultat našeg dugogodišnjeg i kontinuiranog ulaganja u unapređenje procesa upravljanja ljudskim resursima, u sustavan razvoj zaposlenika, prepoznavanje i nagrađivanje vrhunskog učinka i u brigu oko razvoja karijere i talenata. Godišnja nagrada za najbolje djelatnike u okviru posla kojeg obavljaju i nagrada za inovaciju samo su neki primjeri kako svoje zaposlenike, kroz financijske i nefinancijske nagrade, potičemo da teže vrhunskim rezultatima. Još jednom ističem misiju svog odjela - imati zadovoljne, motivirane zaposlenike koji svojim znanjima, vještinama i osobnošću doprinose zajedničkom uspjehu. Prilagođavamo se potrebama naših kolega u njihovom specifičnim fazama života te im pokušavamo maksimalno pomoći da realiziraju svoje profesionalne, ali i osobne ciljeve. Vipnet raste sa svojim zaposlenicima i naše kolege tretiramo kao najveću vrijednost ove kompanije. Sukladno tome, izuzetno je bitno dolaze li zadovoljni na svoje radno mjesto, imaju li sve uvjete za nesmetan rad tijekom dana, osjećaju li se ugodno u radnim prostorima. 

Koliko ulažete u edukaciju svojih zaposlenika? 

Oduvijek ulažemo u edukaciju i usavršavanje. Svake godine u dogovoru sa rukovoditeljima zaposlenici planiraju osobni profesionalni razvoj i ciljeve za narednu godinu. Osim standardnih načina učenja koje nudimo našim zaposlenicima - stručni treninzi, konferencije, treninzi osobnog razvoja, treninzi menadžerskih vještina u  Vipnetu također jako puno učimo jedni od drugih. Pod učenje kroz iskustvo svakako spada i popularni program razmjene, koji pruža mogućnost posjete nekih naših sestrinskih kompanija unutar Telekom Austria Grupe i suradnju s kolegama iz drugih zemalja. Također, naši stručnjaci pohađaju i vrhunske edukacije organizirane u sklopu poslovne škole Telekom Austria Grupe. Ako, primjerice, radite na grupnom projektu, bit će vam vrlo korisno proći edukaciju iz interkulturalnih vještina koju nudi poslovna škola. Svi razvojni programi krojeni su prema potrebama zaposlenika i provode se u suradnji s internim trenerima te najboljim lokalnim i stranim predavačima. 

Planirate li zapošljavati u ovoj poslovnoj godini?

Zapošljavamo tijekom cijele godine jer industrija u kojoj poslujemo je izrazito dinamična. Međutim, naglasila bih da se, na godišnjoj razini, u Vipnetu oko 50% otvorenih pozicija popunjava interno. Potencijal u Vipnetu nikada ne prolazi nezapaženo i prioritet nam je zaposlenicima ponuditi priliku za vertikalni ili horizontalni napredak.

Koliko ljudi godišnje zaposlite i kako izgleda selekcijski postupak u Vipnetu? 

Kad govorimo o selekcijskom postupku, svako iskustvo potencijalnog zaposlenika, školovanje ili interes može činiti razliku koja će ga izdvojiti iz velike količine prijava na pojedinom natječaju. Osim životopisa i molbe, na samom razgovoru želimo da kandidati budu zainteresirani, pokažu nam zašto su baš oni odličan izbor za novog člana Vipnetovog tima. Želimo da nam kandidati daju do znanja kako će pridonijeti našem timu, i to ne samo u vidu znanja i iskustva, nego i motivacije, njihovih vrijednosti i osobnosti. Nakon što na početku selekcijskog postupka zaprimimo životopise kandidata, naš tim za zapošljavanje određuje koji kandidati po svom stručnom znanju i profesionalnom profilu odgovaraju postavljenim zahtjevima. Odabrani kandidati pozivaju se na testiranje kojim se provjeravaju kognitivne sposobnosti, profil osobnosti i, ovisno o radnom mjestu, stručna znanja te poznavanje engleskog jezika. Nakon testiranja, kandidate koji udovoljavaju kriterijima poziva se na razgovor u kojem imaju priliku predstaviti se te saznati više o Vipnetu i poslu za koji su zainteresirani. Završni korak procesa je konačni izbor kandidata koji po svojim stručnim znanjima, vještinama i karakteristikama odgovara zahtjevima posla, a pritom se uklapa i u vrijednosti kompanije i u postojeći tim. Sve je potpuno transparentno i samo najbolji dobivaju priliku.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.