Share
Tweet
Share
Send to friend

Hrvatski Telekom proširio mi je obzore na nekoliko razina

Luka Sučić iz HT-ova Odjela za razvoj proizvoda za privatne korisnike pridružio se međunarodnom timu hub:rauma u poljskom Krakowu. Posrijedi je telekomunikacijski startup akcelerator koji djeluje uz potporu Deutsche Telekoma te T-Venturea, jedne od najuglednijih tvrtki za kapitalna ulaganja u svijetu.

Hrvatski Telekom proširio mi je obzore na nekoliko razina

Podružnica hub:rauma u Krakowu fokusirana je na jugoistok i istok Europe, od Slovenije, Hrvatske i Srbije pa sve do Latvije, Litve, Rumunjske i Bugarske. Hub:raum je u Hrvatskoj predstavljen na manifestaciji TechCrunch Meetup Balkans, a uskoro organizira i novi event. 

hub:raum u suradnji s HT-om u Zagrebu organizira veliki natječaj za startupe. O čemu je točno riječ?

S obzirom na to da je Hrvatska s Hrvatskim Telekomom jedna od najaktivnijih zemalja u cijeloj DT grupaciji po pitanju prijava i selekcije startupa, u hub:raumu smo odlučili dodatno podržati lokalne startupe. Organizirali smo poseban natječaj na kome će startupi 8. studenog dobiti priliku osvojiti direktan ulaz na WARP u Krakowu, naš intenzivni 8-dnevni akceleratorski program uz plaćene troškove puta, smještaja i hrane. WARP je i prilika za natjecatelje da kroz radionice koje će biti organizirane prije natjecanja iz prve ruke dožive perspektivu velike kompanije i cutting edge stvari koje se događaju u pozadini, a kojih startupi i šira javnost obično nisu svjesni. Više o ovom programu možete saznati na https://www.hubraum.com/programs/accelerator-krakow 

Što to znači za domaću startup scenu? I što je najbitnije za startupove, kako mogu zadovoljiti vaše kriterije?

Kao sto sam već napomenuo, za startupe je to odlična prilika da zavire iza "zavjese" i dobiju nove ideje, osmisle nove projekte ili jednostavno poboljšaju postojeće ideje. Također je odlična prilika i za izlazak na međunarodnu scenu. Ako neki startup ima zaista dobru ideju, a ujedno i sposobnost da tu ideju realizira na pravi način, i ona se slaže s ciljevima koje hub:raum želi postići to može biti direktna karta za izlazak na veliko tržište i snažan rast.

Vi ste prije nekoliko mjeseci iz Hrvatskog Telekoma prešli u hub:raum. Kakva su prva iskustva?

Prva iskustva su odlična, radi se o daleko manjem timu od onoga na koji sam se navikao radeći u HT-u, ali sličnost je da su svi redom visoko motivirani stručnjaci i atmosfera je zaista nevjerojatna. Sve je usmjereno prema glavnom cilju i sve što radimo je sinkronizirano tako da nas vodi korak bliže ostvarenju toga cilja. Tempo je poprilično intenzivan, a posao stvarno izazovan i svaki dan naučim nešto novo, a istovremeno imam i priliku pokazati sve svoje vještine.

Koliko ti je iskustvo iz Hrvatskog Telekoma pomoglo da se bolje snađeš u novoj sredini?

Neizmjerno, jednostavno nisam ista osoba nego što sam bio prije dolaska u HT u poslovnom smislu, cijelo iskustvo mi je proširilo obzore na nekoliko razina. Kako sam došao u Hrvatski Telekom iz poduzetničkih i startup voda imao sam "drive", ali nedostajalo mi je iskustvo rada u velikoj kompaniji, koje su zakonitosti koje tu vladaju i, zapravo, što ju uopće pokreće. Osim rezultata koje sam ostavio iza sebe, ponio sam i poveći "kofer" znanja. Bilo je to odlično iskustvo koje bih preporučio svima koji žele napredovati, rasti i razvijati se kao stručnjaci. 

Koji su vaši zadaci u hub:raumu?

Nekad se znamo našaliti da su hub:raum Krakow modelirali po navy seals timovima - šest ljudi sa sličnom temeljnom obukom i različitom specijalizacijom tako da mogu zamijeniti uloge vrlo brzo - što se vrlo često i kod nas događa. Naime, svatko od nas ima različit background i različita znanja koja se ponekad preklapaju. Jako je puno timskog rada i skoro se može reći da svi rade sve. Naravno, postoje specifični zadaci koji su svojstveni mojoj poziciji. Moja službena titula je business development manager & evangelist, što ujedno opisuje i moje uobičajene zadatke. Dakle, moj primarni zadatak je razvoj poslovanja, bez obzira je li riječ o institucijama (državnim, europskim, neprofitnim organizacijama i sl.), mentorima, startupima ili ostalim članicama DT grupacije te omogućiti što lakšu suradnju i povezivanje s njima. Druga moja uloga je pronalazak i identifikacija zanimljivih startup projekata kojima sam podrška u prijavi i prolasku kroz hub:raum selekciju i kasnije kada su u našem programu davati im maksimalnu potporu i za biti njih onaj "buldožer" koji krči put. Eksterna komunikacija je evangelizacijski dio, dakle sudjelovanje po konferencijama, događanjima, raznim radionicama, hackatonima i maker shopovima. Jednostavno, na neintruzivan način dati do znanja što se događa u hub:raumu i kako im možemo pomoći.

Kako se manifestira suradnja hub:rauma, HT-a i Iskona?

Prvenstveno u dvosmjernoj komunikaciji, bez obzira je li riječ o projektima koji su zanimljivi HT-u ili Iskonu i za koje smatraju da su idealan kandidat za hub:raum te kasnije za partnering i suradnju. Imaju i podršku s naše strane takvim naporima a isto tako, tu je i lepeza zanimljivih projekata za HT i Iskon iz našeg portfelja koje mogu pridonijeti transferu znanja i tehnologija nazad u HT i Iskon. Suradnja se manifestira i u samoj inovacijskoj klimi. 

Na kakve je projekte fokusiran hub:raum? Koliko hub:raum može pridonijeti globalnom prosperitetu nekoga hrvatskog projekta?

Uglavnom smo fokusirani na 10 do 15 područja koje se mogu nazvati "core telco" ili "near core telco", dakle, nešto što je srodno i komplementarno telekomunikacijskoj industriji, odnosno komunikaciji, internet uslugama, pametnim kućama, oglašavanju, medijima, e-plaćanju, cloudu, e-zdravstvu...

hub:raum lokalnim startupima može biti od strahovite pomoći. Naš je posao da pomognemo takvim projektima da uspiju i uz našu pomoć narastu u globalne igrače, bilo kroz financijsku, savjetodavnu ili drugu pomoć, bilo da se radi o direktnom pristupu ogromnoj bazi korisnika cijele DT grupe ili financijskoj potpori.

 

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.