Share
Tweet
Share
Send to friend

5 najgorih savjeta za (mlade) poduzetnike

Kada pokrećete biznis, sve je puno dobronamjernih ljudi koji su prepuni savjeta. Čini se kako svatko, koga upoznate, ima svoje mišljenje o tome kako biste trebali pristupiti zapošljavanju, razvoju proizvoda, tržištu, financijama...

5 najgorih savjeta za (mlade) poduzetnike

Iskusni poduzetnici znaju da neke savjete ne treba prihvaćati niti za živu glavu, a Mashable predstavlja takvih pet 'savjeta': 

1) "Zaposli ljude koje znaš." 

Puno ljudi tvrdi kako je uvijek dobro formirati tim ljudi čije su vam kvalitete već dobro poznate. To su, naravno, prijatelji, (bivši) kolege ili bilo tko drugi u koga imate povjerenja. Ipak, nijedan zaposlenik neće biti toliko dobar kao onaj koji je odabran putem natječaja za trenutno otvorenu radnu poziciju. Drugim riječima, imajte na umu da su bitni stručnost i vještine koje će odgovarati potrebama tvrtke, a ne to kako će se 'Ivana, Marko i Anita uklopiti u ovu priču'.  

U najgorem slučaju, ako se stvari neće odvijati kako treba, lakše ćete zahvaliti na suradnji zaposleniku koji nije zadovoljio na probnom roku, nego prijatelju koji se pokazao jednako lošim, a ne želite mu to otvoreno reći kako ne biste ugrozili prijateljstvo. 

2) "Za tebe nema mjesta na tržištu." 

Uvijek ćete imati konkurenciju. Čak i ako to sada nije slučaj, kad-tad pojavit će se netko tko nudi isto što i vi, podjednako dobro ili bolje. 

Ključ uspjeha ne leži samo u tome da radite ono što nitko drugi do sada nije napravio, već u načinu kako ćete pristupiti kupcima, definirati poziciju svoje tvrtke i koliko sami vjerujete u svoj vlastiti projekt. Nekad nije potrebno tražiti nove puteve, već znati u kojem smjeru idete. 

3) "Moraš biti jeftiniji od ostalih." 

Neki misle da se mogu natjecati s 'velikim igračima' jedino tako što će nuditi niže cijene. Mnoge mlade tvrtke osjećaju ovu vrstu pritiska no, iako je važno pridobiti klijente, nerealno niske cijene vama će se prvima obiti o glavu. Dugoročno gledano, puno je bolje razmišljati o dodanoj vrijednosti koju stvarate za kupca, nego o tome jeste li ponudili najpovoljniju cijenu na tržištu.To je u startu izgubljena bitka jer uvijek postoji netko tko će moći ponuditi nižu cijenu od vas!

4) "Društvene mreže su besplatne."

Mnogi će reći kako je danas lakše pokrenuti posao nego ikad prije, prvenstveno zahvaljujući društvenim mrežama koje omogućavaju besplatno oglašavanje. Možda izgleda tako na prvi pogled no svatko tko se ozbiljnije odlučio promovirati na društvenim mrežama zna da to oduzima itekako puno vremena, truda pa i novca. Osim ako svoje i vrijeme svojih zaposlenika ne smatrate beskorisnim pa možete sate i sate ulagati u komunikaciju s fanovima. 

5) "Moraš potrošiti novac da bi stvorio novac." 

Ovo je klišej koji zaista ne drži vodu, posebno ne u početku. Naravno, uz početni kapital je lakše, ali brojne uspješne poslovne priče nisu imale takav lagodan početak. Upravo suprotno, uz kreativnost i dobru poslovnu strategiju manjak novca zaista ne mora biti ozbiljan problem.

Jednako tako, novac može ubrzati poslovanje jedino ako ga ulažete u stvari koje će vam donijeti više novca. 

Zaključno: Ljudi će uvijek imati potrebu dijeliti savjete. Neki od njih biti će dobri, drugi loši, stoga savjete uvijek promatrajte kroz vlastito iskustvo i vlastiti sustav vrijednosti. Imajte na umu da ste vi taj koji donosi konačnu odluku i da je odgovornost vaša te da nećete moći, ako stvari pođu krivo, kriviti druge za svoj neuspjeh jer će oni s pravom samo slegnuti ramenima i odgovoriti vam da ih niste trebali poslušati, ako ste imali vlastitu viziju.  

Izvor: Mashable 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.