Share
Tweet
Share
Send to friend

Što čini dobrog menadžera?

Česta situacija u organizacijama je da dobar stručnjak bude unaprijeđen na poziciju menadžera i da onda počnu problemi.

Što čini dobrog menadžera?

Zaposlenici pružaju otpor, izbijaju sukobi, menadžer se žali da zaposlenici u timu ne ostvaruju ciljeve, pod pritiskom je jer odjel ne ostvaruje planirane rezultate, stvara se polaritet unutar tim i niz drugih situacija koje se mogu dogoditi. Onda se postavlja pitanje jesmo li pravu osobu odabrali da bude menadžer i jesmo li joj pomogli da razvije vještine potrebne za tu poziciju. Jer velika je razlika biti vrhunski specijalist i vrhunski menadžer.

Istraživanje tvrtke SELECTIO pokazalo je da su sljedeće karakteristike menadžera presudne za zadovoljstvo tima njihovim radom:

1) Dobra komunikacija

Komunikacija je osnova svega pa tako i odnosa između menadžera i njihovog tima. Stoga je važno kontinuirano raditi na komunikacijskim vještinama menadžera, ali i tima. Tu su nam na raspolaganju brojni komunikacijski treninzi, mentorstvo, coaching ali i povratna informacije osobe koja je nadređena menadžeru čiji je zadatak podržati novog menadžera u tranziciji na novu ulogu i stvoriti model komunikacije koji želi da novi menadžer ima sa svojim timom.

2) Briga o zaposlenicima

Zaposlenici je važno vidjeti i osjetiti da ih menadžer uvažava kao osobe i istinski brine o njima. To za menadžera znači ne voditi računa samo o poslovnim ciljevima i razvoju, već upoznati svoj tim i uvažiti da su to cjeloviti ljudi koji imaju različite potrebe, motive, interese, povijest, privatni život i da sve to utječe na to kakvi će biti i na poslu. Menadžeri katkad lako upadnu u zamku razmišljanja da na poslu nema mjesta emocijama i privatnim stvarima, no to je onda zanemarivanje velikog dijela osobe koji je tu, htjeli mi to vidjeti ili ne. Brinuti o zaposleniku kao osobi ne znači svakodnevno se baviti privatnim životom zaposlenika i preuzimati odgovornost za njihov život, već jednostavno uvažiti da produktivnost nije jedini aspekt osobe koji trebamo upoznati. Ovakav pristup je malo teže naučiti, potrebno je na prvom mjestu dobro odabrati voditelje timova i katkad «preodgojiti» neke od njih te njegovati ovu vrijednost od vrha organizacije.

3) Kvaliteta rada

Jedan od najjačih izvora autoriteta menadžera u odnosu na njihov tim je stručnost. To znači da osoba koja je voditelj uz uvažavajući pristup prema zaposlenicima i dobre komunikacijske vještine, treba biti i stručna u području kojim upravlja. Stručnost pri tom treba gledati iz dva aspekta: jedan se odnosi na područje rada, a drugi na voditeljske vještine (primjerice postavljanje prioriteta, organizaciju posla, motiviranje zaposlenika i sl.). Stručnost nadređene osobe omogućuje kvalitetno upravljanje procesima i resursima, ali i poštovanje od strane tima, povjerenje u odluke menadžera i priliku za osobni razvoj uz takvog menadžera. Pri tom voditelj ne mora sve znati bolje od specijalista u timu, ali treba jako dobro razumjeti procese i kako upravljati njima.

Zanimljivo je podatak da je istraživanja pokazalo da HR procesi, primjerice provođenje godišnjih razgovora sa zaposlenicima, postavljanje jasnih ciljeva, razgovor o napretku s nadređenom osobom nisu značajno povezani sa time koliko su zaposlenici zadovoljstvom odnosom sa svojim menadžerom. To je poruka stručnjacima u ljudskim resursima da su HR ciklus i alati koji dajemo menadžerima važni kako bi se uspostavilo okruženje u kom zaposlenici mogu biti angažirani (zaposlenici znaju što se od njih očekuje i što oni mogu očekivati, uvažavani su za svoj doprinos, imaju mogućnost razvoja), ali da je rad s menadžerima na njihovim kompetencijama presudan za njihov odnos s timom i način na koji će taj sustav biti implementiran. 

Ukoliko želite razviti sustav koji će podržati angažiranost Vaših zaposlenika, izmjeriti njihovu angažiranost ili raditi na razvoju menadžera, obratite nam se na certfikat@poslodavacpartner.org.

 

 

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.