Share
Tweet
Share
Send to friend

Čuči li i u vama poslovni snob?

U svakome od nas čuči poslovni snob. Ako mislite da ste iznimka, zamislite na punih 30 sekundi da radite jedan od sljedećih poslova...

Čuči li i u vama poslovni snob?
  • Tajni agent
  • Čistač zahoda
  • Terenski prodavač kozmetike
  • Novinar 

Među ovim poslovima je ogromna razlika, ali nijedan od njih nije 'dobar' ili 'loš'. Svaki od ovih poslova ima dobre i loše strane i svaki od njih predstavlja način kako zaraditi novac.

Ipak, svrha vježbe je da shvatite kako svaki od ovih poslova različito utječe na to kako doživljavate sebe i kako mislite da vas doživljavaju drugi.  

Ono što radimo usko je povezano s mišljenjem o nama samima, našim vrijednostima te kako želimo da nas drugi vide. 

Obitelj me sputava?

Posao koji rade naši roditelji također utječe na izbor našeg zanimanja. Svjesno ili ne, uvijek nastojimo da nas roditelji prihvate. 

Kriza identiteta

Naš identitet usko je povezan s poslom koji radimo. Ako imamo dobar posao koji nas ispunjava, imat ćemo i o sebi dobro mišljenje. Ako nismo sretni poslom koji radimo ili posao nemamo, gubimo vjeru u sebe. 

Još jedan štetan element identiteta koji se poistovjećuje s poslom je poticanje da prihvaćamo ili odbijamo poslove na temelju svog unutarnjeg sustava vrijednosti. Ignoriramo ono što bi nas stvarno usrećilo kako bismo radili ono što smatramo 'prikladnim' poslom. 

Što učiniti?

Kada osvijestimo svog unutarnjeg 'poslovnog snoba', trebali bismo zapisati sve 'ispravne' i 'prikladne' karakteristike posla koji želimo raditi. Primjerice, možda vjerujete da biste trebali: 

  • zarađivati više od određenog novčanog iznosa
  • imati radno vrijeme 'od 9 do 5' 
  • nositi odijelo
  • imati službeni automobil

Takva uvjerenja mogu biti štetna, ako njihov izbor postaje prioritet u odnosu na izbor onoga što bi nas stvarno usrećilo. Možda u vama čuči poslovni snob koji misli da je uredski posao vredniji od rada na terenu. Takvo uvjerenje može biti toliko snažno da ćete sljedećih 30 godina raditi uredski posao, iako duboko u sebi možda želite više vremena provoditi na friškom zraku - vaš unutarnji snob vam to ne dozvoljava. 

Oduprite se 

Poslovni snob posljedica je naše percepcije što će ljudi misliti o nama i našim životnim izborima. Kada naučimo prihvatiti sami sebe i nastojimo manje razmišljati o tome što će reći drugi, na dobrom smo putu da ostvarimo ravnotežu između posla koji radimo i posla u kojem uživamo. 

Naravno da svatko od nas želi imati zanimljiv posao koji će zvučati zanimljivo i drugim ljudima. Ali, ako se iza tog 'zanimljivog' posla krije tužna svakodnevica u kojoj su vam dani ispunjeni radnim zadacima kojima ne vidite svrhu te velikim brojem neproduktivnih sastanaka, vrijeme je da budete iskreni prema sebi i istražite nove mogućnosti. 

Kako se približiti onome što me stvarno zanima? 

Ako je posao koji zapravo želite raditi potpuno drugačiji od posla koji radite trenutno ili natječaja na koje se prijavljujete, potreban vam je plan kako biste se izvukli iz problema. 

Istražite LinkedIn - potražite ljude koji se bave poslom koji ste oduvijek željeli raditi i pogledajte njihova iskustva. Budite iskreni prema sebi. Želite li posao radi titule i statusa ili zaista želite uživati u onome što radite? 

Skromnost - ako raditi vaš posao snova znači pristati raditi za manju plaću, možete li se pomiriti s time i prilagoditi tome svoje mjesečne izdatke? 

Povratak u stvarnost

Ponekad nažalost nismo u poziciji odabrati posao koji stvarno želimo raditi.

Ako ste primorani tražiti posao koji ne biste radili da možete birati ili ako niste u poziciji da promijenite posao, koliko god biste to željeli, pokušajte svoje želje ispuniti na neki drugi način: volontiranjem, upisom tečaja ili pretvaranjem svog željenog posla u hobi (nikad ne znate kada će se iz takvog hobija stvoriti prilika da pokrenete svoj vlastiti posao iz snova!). 

Prisjetite se stvari koje ste voljeli raditi kao dijete, kada niste imali nikakvih ograničenja i kada vas nije bilo briga što će drugi misliti o vašoj igri ili hobiju. Prava sreća proizlazi iz onoga što volimo raditi, a ne iz onoga što radimo zato jer mislimo da tako treba biti. 

Izvor: Career Addict 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.