Share
Tweet
Share
Send to friend

Nekoliko stvari koje bi dobar 'marketingaš' trebao znati

Biti marketingaš zvuči zanimljivo, uzbudljivo i zabavno, ali nije nimalo jednostavno. Marketinški stručnjaci imaju mnogo različitih zadataka, koji su često i nisu tako kreativni

Nekoliko stvari koje bi dobar 'marketingaš' trebao znati

Od kreiranja budžeta, ciljeva, prioriteta i postavljanja kampanja, do suradnje s različitim odjelima, najčešće prodajom. Uz sve to, naravno očekuje se konstantna kreativnost, predanost poslu, ustrajnost i fleksibilnost.

Želite graditi svoju karijeru u marketingu? Proučite što bi svaki dobar marketingaš trebao znati... 

1. Postavljati ciljeve 

Najbolji i najmudriji marketingaši prvo postavljaju ciljeve. Ako vodite kampanju bez ciljeva kako ćete na kraju izmjeriti je li ona bila uspješna? Mjerljivi ciljevi za projekte koje radite odnosno kojima upravljate pomoći će vam pri definiranju njihovog uspjeha.

Naravno, svatko uspjeh definira drugačije, ovisno o kojoj se industriji radi pa je izrazito važno pogledati dubinu poslovanja, te kreirati mjerljive ciljeve ne uspoređujući se pretjerano s kompanijama iz različitih branši. Usporedba s konkurencijom, s druge strane, izrazito je poželjna.

2. Nikada ne zanemariti konkurenciju

Kao što je spomenuto, nemojte tapkati u mraku. Redovito pratite konkurenciju – što rade, kako to rade i eventualno tko stoji iza njihovih projekata.  Nema ništa u loše u tome da znate što vaša konkurencija poduzima da bi bila uspješna i da ste uvijek korak ispred njih. Dapače, to je poželjno u svakom aspektu poslovanja. Kvalitetno istraživanje konkurencije može vas potaknuti da razmišljate ‘izvan kutije’ i dobijete još bolju, kreativniju i inovativniju ideju, bilo za vas ili vašeg klijenta.  

3. Brinuti o ciljnoj skupini

Iako se ovo čini očito, iznenadili biste koliko kompanija ne zna prepoznati svoju ciljanu publiku te svoje marketinške napore usmjeriti prema njima. Što ako npr. prodajete dijelove za automobile, a vaše reklame se vrte na televiziji u vrijeme kada djeca gledaju svoje omiljene crtiće. Nema smisla zar ne?

Napravite profil vašeg najčešćeg profila korisnika/ kupca/ gosta.  U restoran vam najčešće dolazi mlađa populacija? Privucite ih povoljnijim večerama, muzikom i sve to kroz društvene mreže, tamo gdje oni najviše borave. U skladu s ponašanjem vaših korisnika prilagodite mjesto gdje komunicirate svoje poruke.  

Isto tako, metode i način na koji komunicirate definirat će vaš brend te će se provlačiti kroz sve kanale. Od dizajna, web stranice, pa sve do zadnjeg ‘tvita’ koji ste upravo pustili van.

4. Brinuti o sadržaju

Budući da je kreiranje sadržaja top tema u svim marketinškim krugovima, i ako želite biti ‘u trendu’ izgovora nema. Blogovi, e-knjige, pdf izvještaji, infografike, webinari, prezentacije... lista je dugačka. Dobri marketingaši kreriaju sadržaj koji će njihovi korisnici rado čitati, pričati o njemu i naravno dijeliti. Kroz sadržaj možete pričati o svom brendu na zanimljiv način i tako privući veći broj posjetitelja na web stranicu, ostvariti konverzije i na kraju krajeva od njih stvoriti lojalne korisnike.

5. Osluškivati korisnike

Budite tamo gdje su i vaši korisnici – većinom na društvenim mrežama. Pratiti što se priča o vama na Facebooku, Twitteru i ostalim kanalima uvijek je poželjno, mogli bismo reći neophodno.  Mnoge prilike mogu biti izgubljene ako ne pripazite.

Na društvenim mrežama ima puno ‘hejtera’ al i onih koji su spremni dati konstruktivne kritike nekom brandu vezane uz proizvode ili usluge koju pružaju. Ako primijetite da se pitanje vezano uz vas neprestano postavlja kroz forume ili neke druge kanale, doskočite problemu tako da u Česta pitanja dodate upravo to pitanje i odgovor te upućujete korisnike na tu stranicu.

6. Testirati 

Prema mišljenjima stručnjaka, testiranje je jedno od zabavnijih dijelova marketinga. Probavanje različitih stvari kroz kampanje pomoći će vam da shvatite koje stvari funkcioniraju, a koje ne. Možete jednostavno početi s testiranjem dvije različite stranice gdje pružate informacije svojim korisnicima. Pratite koja se pregledava više te na kojoj se korisnici bolje snalaze.

Osim toga, napredne tehnologije dopuštaju da pogriješite, ali isto tako prilagodite različite načine pregledavanja stranice određenoj skupini korisnika. Poigrajte se s vizualima, interaktivnim komadima stranice i obavezno tražite vaše korisnike povratnu informaciju. Uvijek možete biti bolji, zar ne?

7. Mjeriti i analizirati

Dobar marketingaš ipak u svemu vidi brojke te mjeri ‘sve što se mjeriti da’. Od uspješnosti kampanja, do posjećenosti web stranice, postotka otvaranja newslettera, preuzetog sadržaja ili angažmana posjetitelja na društvenim mrežama.

Ako mjerite, tada se možete baviti i analizama i otkriti zašto ste ostvarili svoje ciljeve odnosno zašto ih niste ostvarili. Isto tako, možete putem Google Analyticsa dobiti odgovor skoro na svako vaše pitanje koje počinje sa ‘Zašto’.

8. Baviti se inovacijama

Očigledno je da marketingaš mora biti kreativna osoba, koja će znati uz pomoć tima ostvariti ideje i inovacije. Nemojte dopustiti da vas pretjerana analiza, izvještaji, brojke zatvore u okvire. Ponekad se često zbog operativnih zadataka teško prebaciti u kreativne sfere i detaljno razraditi ideju.

Odaberite dio dana kada se osjećate najkreativniji i iskoristite ga za kreativno stvaralaštvo. Ako ured dijelite s drugim kolegama, povucite se na mjesto gdje vas ništa i nitko neće ometati.

Ako se planirate prijaviti za posao marketinške struke i želite razvijati karijeru u tom smjeru, provjerite kakav mora biti član marketinškog tima.

Izvor: Hubpages 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.