Share
Tweet
Share
Send to friend

10 prodajnih klišea koje je mudro izbjegavati

Ovo su fraze koje tjeraju klijente. Postoji alternativa.

10 prodajnih klišea koje je mudro izbjegavati

Ponekad je naprosto nevjerojatno kakvim se frazama koriste oni koji rade u prodaji ili marketingu, vjerujući da na taj način pridobivaju kupce i motiviraju ih na kupnju određenih proizvoda ili usluga. Donosimo pregled deset fraza čiji je 'rok upotrebe' odavno istekao: 

1) "Povećajte svoju produktivnost"

To obećava svaki poslovni proizvod, što znači da se podrazumijeva. Čemu isticati očito? Osim toga, produktivnost je toliko apstraktan pojam da postaje gotovo besmislen. Umjesto toga, radije recite: "Povećava vrijednost (navedite čega) za (navedite brojku) posto." Ili kakav drugi konkretan i lako mjerljiv podatak. 

2) "Jamčimo povrat novca" 

To ima smisla, ali morate priznati da zvuči pomalo očajno. Radije kažite: "Prihvaćamo povrat." 

3) "Štedi vrijeme i novac"

Kao i u prvom slučaju, to je obećanje koje nudi svaki poslovni proizvod, stoga nemojte gubiti dragocjeni oglasni prostor na ono što je očito. Umjesto toga, možete reći: "Štedi (konkretan iznos novca) ili štedi (određeni broj sati)."

4) "Kompetitivna prednost"

Više prodaje ili stvaranje većeg profita od ostalih relativno je jednostavan koncept. Čemu to 'pakirati' u ovako teatralne fraze? Alternativa: "Prodajte više od konkurencije" ili "Budite uspješniji od konkurencije". 

5) "Slobodno nas kontaktirajte"

Klijentima ne treba dozvola da vas nazovu. Ako su zainteresirani, to će učiniti neovisno o tome želite li vi to ili ne. Što reći umjesto toga? Zapravo, ništa. Ako ste naveli broj telefona ili neki drugi kontakt, klijentu će biti savršeno jasno kako tu informaciju treba iskoristiti. 

6) "Za više informacija..." 

U vrijeme kada su ljudi svakodnevno zatrpani ogromnom količinom informacija nitko nema potrebu dobrovoljno tražiti 'još više' informacija. Nitko ne želi znati kako doći mjesta koje će ga zatrpati dodatnim informacijama do te mjere da će mu glava biti krcata suvišnim podacima. Alternativa ovoj frazi: nemojte reći ništa. Svatko tko želi znati više sam će vas kontaktirati. 

7) "Što ako bih Vam mogao.."

Ovo zvuči kao zamka. Nagovarate nekoga da nešto kupi, a ako osoba nije voljna to učiniti, spremni ste na dodatna obećanja. Postoji samo jedan problem: Klijenti se ne vole osjećati zarobljeno (čak ni ako to nosi određene pogodnosti). Umjesto toga radije recite: "Evo što može biti drugačije..." 

8) "Jedinstvena prilika"

Problem s prilikama je što gotovo nikad nisu jedinstvene. Šansa da nudite nešto 'jedinstveno' pada u vodu čim je u pitanju ono što nudite svim svojim kupcima. Što je bolje reći? Ništa. Kupnja nečega nikada nije 'prilika'. Osim za onoga tko prodaje. 

9) "Bez ikakvih obveza"

Zapravo, u trenutku kada s nekim sklapate posao u bilo kojoj formi, nastupa obaveza. Barem kada je u pitanju 'obaveza komuniciranja poruke'. Dakle, to je laž. Radije ne recite ništa. 

10) "Ne pokušavam vam ništa prodati"

O da, pokušavate. Radije recite: "Evo što nudim..." 

Izvor: Inc. 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.