Share
Tweet
Share
Send to friend

Teška i neobična pitanja koja šefovi postavljaju na razgovoru za posao

Pitanja za intervju imaju svi. Naravno, svi žele imati i najbolja pitanja. Izvršni direktori iz različitih industrija odlučili otkriti svoja najdraža pitanja na razgovoru za posao i što im ta pitanja otkrivaju o kandidatima.

Teška i neobična pitanja koja šefovi postavljaju na razgovoru za posao

1) Zašto ste tijekom x godina promijenili y poslova?

„Ovo pitanje pomaže mi da sagledam širu sliku kandidatove karijere. Što ga drži motiviranim? Zašto 'skače' s posla na posao? I što je bilo ključno za njihovo donošenje odluke o promjeni posla?

Odgovor mi pokazuje koliko je zaposlenik lojalan i kako razmišlja. Živi li u uvjerenju da ga netko uvijek demotivira (menadžer, šef i sl.)? Da li mu stvari brzo dosade?

Načelno nema ničeg lošeg u čestim promjenama posla – bitno je znati razlog zbog kojeg se to događa.“

Shama Kabani, osnivač i CEO, The Marketing Zen Group  

2) Recimo da godinu dana od sada sjedimo ovdje i slavimo godinu dana koje ste proveli ovdje – o kojim bismo zajedničkim postignućima razgovarali?

„Za mene, na razgovoru za posao je najvažnije da kandidat intervjuira mene. Moram znati da je proučio tvrtku te da stvarno razumije kako ona funkcionira i koja bi bila njegova uloga…i da stvarno želi biti dio te priče.

Kada odgovara na ovo pitanje kandidat bi trebao imati dovoljno jasnu viziju zbog čega želi biti ovdje i sagledavati širu sliku poslovanja.“

Randy Garutti,CEO, Shake Shack

3) U kojem ste trenutku u svom životu bili najzadovoljniji?

„Vjerujem da se pametni ljudi s relevantnim radnim iskustvom brzo prilagođavaju novom radnom okruženju koje im odgovara i koje ih inspirira. Zbog toga se u razgovoru za posao više koncentriram na karakter i koliko će se on dobro uklopiti u organizaciju.

Ovo pitanje otvara vrata u drugu vrstu razgovora, gdje pokušavam otkriti poveznicu između svakodnevice u svojoj tvrtki i toga što kandidat treba da bi dao najbolje od sebe.“

Dick Cross, osnivač i CEO, Cross Partnership

4) Ako dobijete ovaj posao, volite sve vezano uz njega i primate plaću koju ste tražili, kakva bi ponuda trebala doći od druge tvrtke da je uzmete u obzir?

„Volim znati koliko kandidata motivira novac, a koliko činjenica da radi posao koji voli. Je li ga moguće 'kupiti'?

Odgovori bi vas mogli iznenaditi.“

 Ilya Pozin, osnivač, Ciplex

5) Tko je vaš uzor i zašto?

„Ovo pitanje može otkriti kako kandidat doživljava svoj osobni i profesionalni razvoj, a to je kvaliteta koju smatram usko povezanom s uspjehom i ambicijom.

Osim toga, pokazuje kojim kvalitetama i obrascu ponašanja kandidat teži.“

Clara Shih, suosnivačica i CEO, Hearsay Social

6) Što ne volite raditi?

Imamo običaj pretpostavljati da su ljudi, koji su radili neki posao, voljeli svaki segment svog posla, ali to često nije slučaj.

Iskren odgovor na ovo pitanje traži upornost pa ovo pitanje imam običaj postaviti na nekoliko različitih načina – odgovor koji dobijem vrijedan je takvog truda. Primjerice, jednom sam intervjuirala kandidata za rad u prodaji, koji je rekao da nije volio upoznavati nove ljude.

A moj najdraži bio je kandidat za odjel financija koji mi je rekao da se ne voli zamarati detaljima i provjeravati kako je odradio posao. Sljedeći!“

 Art Papas, osnivač i CEO, Bullhorn

7) Recite mi nešto o projektu ili postignuću koje smatrate najvažnijim u svojoj karijeri.

„Ovo pitanje otvara vrata daljnjim pitanjima i onemogućava kandidatima da se prezentiraju na predvidljiv, generički način.

Dodatna pitanja je jednostavno kreirati: Na kojoj ste radnoj poziciji bili kada ste to postigli? Kako je to utjecalo na rast vaše tvrtke? Tko je još bio uključen u taj proces?

Razgovor o jednom jedinom postignuću jednostavan je način da dobijete dodatne informacije o osobi, njenim radnim navikama i kako funkcioniraju u timovima.“

Deborah Sweeney, CEO, MyCorporation

8) Koja je vaša 'super moć' ili najdraža životinja?

„Tijekom intervjua sa svojom sadašnjom asistenticom pitao sam je koja joj je najdraža životinja. Rekla je – patka, jer patke na prvi pogled izgledaju smireno, a ispod površine vode 'veslaju' kao lude.

Mislim da je to fantastičan odgovor i odličan opis radne pozicije za koju sam tražila kandidata. Čisto da se zna, ona već više od godinu dana radi taj posao i radi ga odlično.“

Ryan Holmes, CEO, HootSuite

9) Stalno radimo na poboljšanjima, tome da budemo brži, pametniji i manje skupi. Nadograđujemo tehnologiju i poboljšavamo procese. Drugim riječima, trudimo se napraviti više – s manje. Recite mi nešto o nedavnom projektu ili problemu koji ste poboljšali, ubrzali, učinili učinkovitijim ili jeftinijim.

„Dobar kandidat podnudit će puno odgovora na ovakvo pitanje. Odličan kandidat bit će uzbuđen dok odgovara na ovo pitanje.

U 13 godina samo smo jednom povisili cijene. Ne zato jer su se povećali troškovi, upravo suprotno. Bili smo u mogućnosti to napraviti jer smo postali bolji u tome što radimo. Naš tim, na svakoj razini, traži i rješava probleme.

Svaki novi zaposlenik mora znati činiti to isto.“

Edward Wimmer, suosnivač, RoadID

10) Prepričajte mi neko konkretno postignuće koje ste ostvarili, a koje pokazuje da biste bili dobri za ovo radno mjesto.

„Ostvarena postignuća najbolje pokazuju kakav će biti uspjeh kandidata u budućnosti.

Ako kandidat ne može istaknuti neko postignuće, velika je mogućnost da ni kod vas neće uspjeti nešto ostvariti.“

Dave Lavinsky, osnivač, Guiding Metrics

11) Dakle, koja je vaša priča?

„Ovo šašavo pitanje odmah kandidata stavlja u defenzivnu poziciju jer na ovo pitanje ne postoji točan ili netočan odgovor. Postoji samo – odgovor.

Ovo pitanje traži kreativan odgovor. To je pozivnica kandidatu da prihvati igru i vidi u kojem će smjeru razovor ići, a da pritom nije opterećen time hoće li dati točan odgovor. Prihvaćanje ovog izazova puno mi govori o karakteru, mašti i tome koliko je osoba inovativna.

Pitanje je, koliko god smiješno zvučalo kandidatu, zapravo početak priče, a znati ispričati priču i 'prodati' sebe u današnje je vrijeme posebno važno, pogotovo za našu tvrtku, budući da u našem poslovanju upravo 'pričanje priče' prodaje naš brend – neovisno o tome govorimo li o proizvodu ili osobi.

Način na koji me kandidat pogleda kada postavim ovo pitanje također puno govori. Ako zauzima obrambeni stav, djeluje kao da mu je neugodno i ima pauze koje traju dulje od par sekundi, znam da je u pitanju osoba koja stvari shvaća previše doslovno i nema sposobnost sagledavanja šire slike. U našem poslu sagledavanje šire slike vrlo je važno.

Richard Funess, partner, Finn Partners

12) Imate li kakvo pitanje za mene?

„Obožavam postaviti ovo pitanje vrlo rano tijekom razgovora za posao. Pokazuje mi koliko brzo kandidat razmišlja i također otkriva njegov stupanj pripravnosti i strateškog promišljanja.

Otkrio sam da više možete naučiti o osobi na temelju pitanja koje ona postavi vama nego na temelju odgovora koje vam daje.“

Scott Dorsey, suosnivač i CEO, ExactTarget

13) Recite mi nešto o periodu kada niste ostvarili ono što ste željeli – recimo, niste dobili promaknuće kojem ste se nadali ili projekt na kojem ste radili nije ispao onako kako ste planirali.

„Ovo je jednostavno pitanje, a otkriva puno toga. Kandidat može reći da razumije važnost rada u timu, ali to ne znači da stvarno razumije što znači biti timski igrač. Tražimo kandidate koji svoju poziciju gledaju iz perspektive partnerstva.

Odgovor na ovo pitanje može se svrstati u jednu od tri kategorije: 1) osjećaj krivnje, 2) samokritičnost, 3) prilika za rast.

Naša tvrtka traži fokusirane zaposlenike koji mogu raditi puno stvari i ne samo ono što je u opisu posla, stoga želim timske igrače s ispravnim ponašanjem i pristupom. Ako kandidat traži krivca ili je negativan prema bivšim poslodavcima, komunicira svisoka ili govori samo o sebi, ali ne o timu, onda to nije kandidat za nas.

S druge strane, ako preuzima odgovornost i ističe što je iz tog iskustva naučio, dobrodošao je.“

Tony Knopp, suosnivač i CEO, Spotlight Ticket Management

Izvor: LinkedIn

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.