Share
Tweet
Share
Send to friend

Angažiran zaposlenik je onaj koji vidi smisao svoga rada

Čak 40% zaposlenika diljem svijeta osjeća da nisu dovoljno angažirani u svom poslu i prema poslodavcu. Među onima koji razmišljaju o promjeni posla njih čak 42% vjeruje da poslodavac ne zna iskoristiti njihove vještine i potencijal.

Angažiran zaposlenik je onaj koji vidi smisao svoga rada

Čak 78% pripadnika tzv. Y Generacije želi raditi za inovativnu organizaciju, a procjenjuje se da će prosječan zaposlenik današnjice do svoje 45 godine promijeniti čak 11 poslova!

Ovi zanimljivi podaci predstavljeni su na četvrtom po redu Global HR Trends Summitu koji se upravo održava u Zagrebu, a posvećen je upravljanju talentima i njihovoj angažiranosti.

Summit je otvorio Marko Oltean s portala MojPosao, stručnog partnera konferencije i vodećeg portala za zapošljavanje u Hrvatskoj. Oltean je podsjetio kako portal u listopadu ove godine slavi 14 godina postojanja, što u poslovnom svijetu možda ne djeluje kao dug period, ali u online svijetu znači puno. Podsjetio je i da je prošle godine portal formirao udrugu U4HR te pozvao sudionike da se uključe, prate aktivnosti udruge te i sami sudjeluju u radionicama.

Summit je započeo Arturo Poire (Global of Head Talent Management) iz Ericssona koji je govorio o stvaranju poveznice između angažiranosti zaposlenika i poslovnih rezultata. Na primjeru istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika koje Ericsson provodi već godinama, Poire je objasnio da glavnu poveznicu između angažiranosti zaposlenika i dobrih rezultata čini vodstvo tvrtke. "Jasna očekivanja, davanje povratne informacije, poticanje različitosti, održavanje obećanja, jasan smjer i prioriteti osobine su koje lideri i menadžeri moraju pokazivati kako bi potaknuli angažiranost svojih zaposlenika", kaže Poire podsjećajući na poznatu izreku da ljudi ne napuštaju kompanije, već menadžere.

Analizirajući rad svojih menadžera u poduzeću u Ericssonu su utvrdili da zaposlenici koji rade za uspješne menadžere (Leadership Index) bilježe porast angažiranosti (Engagement Index) za 20% na godišnjoj razini. Na daljnjem istraživanju koje je tvrtka provela pokazalo se da je veća angažiranost zaposlenika usko povezana sa zadovoljstvom kupaca. Odnosno, veća angažiranost zaposlenika povećava zadovoljstvo kupaca, zbog čega su oni voljniji preporučiti tvrtku drugim kupcima ili poslovnim partnerima što, naravno, dovodi i do povećanja prihoda.

"Uvijek je dobro znati što vaši zaposlenici misle. Ako to ne znate, ne znate što ih pokreće i zašto rade to što rade", zaključio je Poire.

Morate imati smisao

"Imati posao i karijeru više nije dovoljno. Organizacija nije stroj s resursima, već živi organizam. Ljudski resursi su ljudska bića. Kada stvorimo značenje o sebi i svom smislu, tome što radimo u organizaciji, selimo u područje poslovanja u kojem moramo razumjeti svoju međupovezanost. Organizacije imaju život koji je baziran na ljudima koji za nju rade, diljem svijeta", istaknula je Teddy Frank (Senior Fellow, Transformatio Faculty Lead) iz Philipsa.

Frank je upozorila da rast i razvoj kompanije nužno dovode do povećanja birokracije. "Birokracija traži otvaranje novih odjela, ureda, zapošljavanje ljudi...bijeg od birokracije leži u transformaciji perspektive, a ključ transformacije je motivacija - tko smo i zašto radimo to što radimo? S posla fokus trebamo usmjeriti na karijeru. Od karijere se moramo pomaknuti prema misiji - kako se ono što svakoga dana radimo može povezati s misijom tvrtke. Jednom kada znate misiju, vi činite razliku i osjećate ponos jer je ono što radite povezano s vizijom tvrtke", smatra Frank.

Prvi dio Summita zaključio je David Lamy (Director Global HR Shared Service) iz Coca Cole, govoreći da se strategija koja podupire poslovanje temelji na svakodnevnoj interakciji i analizi postignuća.

„Sjetite se svog prvog radnog dana. Bili ste uzbuđeni, aktivni i komunikativni. Nakon nekog vremena, počinjete se osjećati kao zarobljenik i pitate se: Koja je svrha mog posla? Vrijeme provodim za računalom umjesto sa svojim timom. Pokušajte angažiranost povećati implementacijom vizije tvrtke. Pojednostavite pristup informacijama. Zapitajte se kako angažirate vlastiti tim i što činite za vlastite zaposlenike. Obratite pažnju na tehnologiju koja je u internacionalnom okruženju posebno bitna i štedi vrijeme", savjetuje Lamy te dodaje da je ključ u povećanju angažiranosti poticanje dijaloga i svakodnevna interakcija.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.