Share
Tweet
Share
Send to friend

Održavanje kontakata: ključna vještina za pronalazak posla

Postoje greške koje vas neće udaljiti samo od željenog posla već i od osoba koje vam mogu pomoći u razvoju karijere.

Održavanje kontakata: ključna vještina za pronalazak posla

Stručnjaci koji se bave regrutiranjem i prepoznavanjem talenata često ističu da je povezivanje s ljudima najbolji način pronalaženja novog posla ili izgradnje baze klijenata. To znači da želite ostati u dobrim odnosima s ljudima s kojima ste radili, ali i upoznavati nove. U pitanju je vještina na kojoj svatko od nas uvijek ima prostora za poboljšanja jer ponekad nismo samo loši u održavanju kontakata, već nesvjesno radimo katastrofalne propuste. Ovo su najčešće greške koje ljudi rade kada je održavanje kontakata u pitanju:

1) Ja, ja i samo ja

Ukoliko se u poslovnoj komunikaciji fokusirate jedino na sebe, ljudi s vama ne žele imati previše posla. Iako je dobro da drugi znaju za vaše vještine, bitno je da izdvojite vrijeme i za upoznavanje tuđih vještina, karijere i interese. Ljudi vole govoriti o sebi. Ako im to ne dopuštate, brzo će potražiti drugo društvo.

2) Informativni razgovori s pogrešnim namjerama

Želite li s nekim razgovarati o poslu, nemojte zatražiti samo informativni razgovor na tu temu. Iskoristite priliku kako biste porazgovarali i o prirodi posla ili kompaniji za koju ste zainteresirani. Svrha informativnog razgovora nije da jedino predstavite sebe i govorite o tome zašto ste idealan kandidat, već i da saznate više o poslodavcu ili projektima na kojima radi i kojima se sigurno želi pohvaliti.

3) Ne želite pomoći drugima

Održavanje kontakata je dvosmjerna ulica. Ako želite da vam netko pomogne u pronalasku posla, ali nemate vremena za tu osobu kada ona traži nešto od vas, zaboravite na ovaj kontakt već sada. Pomažite drugima koliko god možete.

4) Minirate umjesto da gradite

Kontakti se ne stvaraju na način da govorite loše o drugima (ili loše o tuđim idejama). Ako imate određene kvalitete, ne morate brinuti o konkurenciji. Govoreći loše o drugima više ostavljate loš dojam o sebi nego o njima.

5) Panična tišina

Otvorili ste profil na nekoj poslovnoj društvenoj mreži i do sada niste rekli nijednu riječ. Ali sada trebate posao i odjednom ste se aktivirali: tražite informacije, preporuke, uslugu za uslugom, a nakon što pronađete posao opet ćete se vratiti u stanje hibernacije. Takvo ponašanje može proći jednom, ali već sljedećom prilikom vaši kontakti neće vam biti spremni izaći u susret kao što su to učinili prvi put.

6) Pretjerana bliskost

Iako je dobro održavati kontakte s ljudima i dijeliti informacije, nemojte pretjerivati. Vaš bivši kolega ne mora znati sve detalje iz vašeg privatnog života. Vaši kolege ne moraju znati vaše mjesečne troškove. Na društvenim mrežama ne morate objavljivati da tražite novi posao jer je vaš sadašnji šef 'kreten'. Takve informacije možda vam se u određenom trenutku ne čine kao nešto što bi moglo imati negativan efekt, ali ako je vašem poznaniku navrh glave vašeg kukanja, neće vam reći da njegov poslodavac uskoro planira objaviti oglas za posao, jer on sam ne želi raditi s osobom koja stalno kuka.

7) Niste istražili tvrtku

"Reci mi nešto o tvrtki u kojoj radiš" nije pitanje koje morate postavljati prilikom svakog upoznavanja, ali s vremena na vrijeme pokažite interes.

8) Staromodna nekultura

Isključivost ili prekid kontakta s nekim samo zato jer nije skočio na vaš prvi znak odličan je način da propustite naučiti nešto novo i biti u tijeku s novim informacijama. Nadalje, ljudi često puta zaboravljaju reći 'hvala'. Nemojte biti jedan od takvih.

9) Laganje

Iako svi znamo da će ljudi ponekad uljepšati informacije kada govore o sebi, besramno laganje najstrože je zabranjeno.

Recimo da razgovarate sa susjedom o svojim ambicijama, a vaš susjed kaže: "Znam da moja tvrtka traži novog administratora", a vi na to odgovorite: "Ja imam puno iskustva u tom području." Susjed vam, velikodušno, dogovori sastanak kod svog poslodavca. Ako se ispostavi da ipak nemate radno iskustvo koje se očekuje, stavljate u nezgodnu poziciju sebe, ali i osobu koja vam je željela pomoći, a sada je samo ispala neozbiljna koliko i vi.

10) Zahtijevanje rezultata

  • Ponedjeljak: "Bok Ana. Prošlo je dosta vremena otkad smo se posljednji put čuli, ali zanimalo me možeš li mi pomoći..."
  • Utorak: "Ana, jesi li dobila moju jučerašnju poruku?"
  • Srijeda: "Draga Ana, nadam se da nisi na odmoru. Stvarno trebam..."
  • Četvrtak: "Ana, ostavio sam ti tri poruke..."

Poslati nekome podsjetnik je uredu. Ali treba znati stati na vrijeme. Posebno ukoliko vam je 'Ana' odgovorila, a vi niste zadovoljni odgovorom. Zapamtite, pomaganje je stvar dobre volje, a ne dužnost.

Izvor: Inc.com

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.