Share
Tweet
Share
Send to friend

Što nas 6-godišnjakinja može naučiti o napredovanju

Piper je kćer kolegice Karen, koja je nedavno s kćerkicom morala doći u ured.

Što nas 6-godišnjakinja može naučiti o napredovanju

Kako bi Piper imala zanimaciju dok mama radi, Karen joj je na putu do posla kupila lutke, "Moj mali poni" bojanku i kabinu, započinje priču Kathleen Murphy:

"Piper nisu zanimale lutke i bojanka. Željela je raditi 'pravi' posao. Ubrzo je poželjela znati što je potrebno učiniti kako bi dobila vlastiti ured (s pogledom, naravno).

Predstavila se nekim kolegama oko sebe i Karen je ubrzo vidjela svoju kćerkicu kako održava različite sastanke sa starijim kolegama u odjelu – ispitivala ih je o njihovom poslu i raspravljala o tome što je potrebno učiniti za promaknuće. Kakva mala ambiciozna djelatnica! Sa svega šest godina Piper nije pokazivala nimalo straha. Još uvijek ne poznaje granice i što ljudi 'smiju' ili ne smiju učiniti.

Nekoliko dana kasnije potpuno drugačija priča u srednjoj školi gdje sam sudjelovala u edukacijskom programu. Govorili smo o osnovama financijskog znanja. Kako bi se djecu potaknulo na sudjelovanje u vježbi, organiziran je kviz s nagradnom igrom. Pitanja su bila osnovna – djeca su trebala podići ruku ako znaju odgovor. Na moje zaprepašenje, nijedna djevojčica nije podigla ruku tijekom kviza. U međuvremenu, dječaci su se nadmetali za nagradu.

Djevojčice koje su očito bile pametne i zainteresirane bile su potpuno tihe kad je kviz započeo. Gotovo se osjećalo kako se stereotip širi prostorijom. Što se događa djevojčicama u adolescentskoj dobi da toliko poljulja njihovo samopouzdanje? Zašto se toliko boje neuspjeha ili da neće djelovati 'cool'?"

Iako nije stručnjak za dječju psihologiju, Kathleen je napravila kratko istraživanje.

"Nacionalno udruženje za znanost izvijestilo je da je 66% maturantica izjavilo da vole znanost i matematiku pa ipak, svega 18% žena postanu inženjerke. Prema drugom izvješću, 60% osnovnoškolki osjećaju se 'zadovoljno u svojoj koži' naspram 29% srednjoškolki. I dok se 49% djevojčica u osnovnoj školi ponosi svojim radom, taj broj pada na 17% u srednjoj školi. 

Sada nabrzinu premotajmo film i pogledajmo posljedice ove podjele u ranoj dobi i kako se ona odražava na ženu kada upiše fakultet, stupi na tržište rada, stupi u brak ili odabere bilo koji drugi životni put. Nažalost, bojim se da je iskustvo potpuno suprotnog od primjera male Piper, dok primjer srednjoškolskih djevojčica tijekom sudjelovanja u kvizu pokazuje put kojim žene nastavljaju kroz život.

Primjerice, meni drag primjer je nedostatak samopouzdanja koji žene imaju vezano uz svoje financije. Dobra je vijest da smo ostvarili napredak: obrazovanije smo i manje financijske ovisne nego ikad prije. Za dvije godine žene će činiti 60% studenata i diplomanata u SAD-u. Danas, 40% žena zarađuje više od svojih muževa i tako primarno doprinose kućanstvu. Unatoč tom napretku, ne postoji istraživanje na tržištu rada koje pokazuje kako nedostatak samopouzdanja utječe na povišicu ili promaknuće žena.

Studija provedena prošle godine na 800 parova u različitim fazama emotivnih odnosa pokazuje da žene još uvijek imaju manje samopouzdanja od muškaraca kada je u pitanju investiranje. Rutinski povjeravaju muškarcima donošenje financijskih odluka i općenito vjeruju da su muškarci 'bolji s brojkama'. Zapravo, samo jedna od četiri žene kaže da iz dana u dan donosi financijske odluke, a ovaj trend prisutan je i među mladim parovima, pripadnicima generacije Y, koji se identificiraju kao 'donositelji odluka'.

Manjak samopozdanja nešto je s čime se suočavaju žene, majke, supruge, sestre ili kćeri. Iako su savršeno sposobne donositi važne, pa tako i financijske odluke, ne mogu dozvoliti da manjak samopouzdanja utječe na njihove životne odluke.

Očito je da je riječ o začaranom krugu koji treba razbiti. Nema razloga da žene ne budu jednako samouvjerene kao muškarci", kaže Murphy.

"Možemo puno naučiti od djevojčica kao što je Piper. Djevojčice nisu opterećene stereotipima ili konfliktnim emocijama. Ne brinu je li 'cool' biti pametniji od dječaka. Nisu opterećene svojim izgledom i težinom. Postavljaju puno pitanja. Ne koči ih strah od toga da neće biti u pravu. Izravne su. Imaju visoka očekivanja. Sposobne su i žele uvijek biti još bolje.

Piper je odličan podsjetnik na snagu mogućnosti te na slobodu i optimizam koji stoje pred nama. Svatko od nas postigao bi puno više kada bi potražio 'šestogodišnjaka u sebi'", zaključuje Murphy i dodaje: 

"U slučaju da vas zanima što se dogodilo s malenom Piper, tog dana tvrtku je napustila kao 'senior'. I dobila je svoj ured s pogledom."

Izvor: LinkedIn

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.