Share
Tweet
Share
Send to friend

Rimac Automobili: Uspješna poslovna godina Najboljeg poslodavca 2014.

"Za specifične pozicije razgovaramo i s određenim brojem naših ljudi koji žive i rade vani, u autoindustriji, ali se žele vratiti nazad u Hrvatsku", kaže Aco Momčilović, direktor Ljudskih potencijala tvrtke.

Rimac Automobili: Uspješna poslovna godina Najboljeg poslodavca 2014.

Tvrtka Rimac Automobili osnovana je 2009. sa ciljem stvaranja sljedeće generacije sportskih automobila, pogonskih i baterijskih sustava. Danas je u svijetu prepoznata kao proizvođač̌ vrhunskih pogonskih komponenti i najinovativnijih sportskih automobila sa elektro-pogonom. Cjelokupno poslovanje je temeljeno na inovativnosti i tehnološkom napretku.

U 2013. godini tvrtka prosječno zapošljava 16 djelatnika, većinom razvojnih inženjera i tehničara kojima je glavni zadatak razvoj novih proizvoda, a danas ovdje radi gotovo 100 ljudi. 

Prošle godine Rimac Automobili osvojili su titulu Najbolji poslodavac u kategoriji srednjih tvrtki. Eksponencijalan rast omogućen je investicijom u 2014.-toj u iznosu od 10 mil EUR-a, koje su ulažu u daljnji razvoj proizvoda i komercijalizaciju i širenje proizvodnih kapaciteta, a o dosadašnjim rezultatima te planovima zapošljavanja u budućnosti razgovarali smo s Acom Momčilovićem, direktorom Ljudskih potencijala. 
 
Kako biste ocijenili poslovnu godinu do sada, ispunjavate li zacrtane ciljeve? 

Ova poslovna godina je bila izrazito dinamična. Mnogi planovi su već sada promijenjeni i novi projekti dolaze sa svih strana, tako da i neke jako zanimljive, moramo odbijati. Naravno, zacrtani ciljevi su jako visoko postavljeni, ali su isto tako i na vremenski period od par godina, tako da ćemo tek nakon toga perioda znati u kojoj mjeri smo ih ispunili, ili nadišli. Ova godina je značajna i po tome da smo još preciznije usmjerili strategiju kompanije i put kojim želimo ići u kratkom razdoblju.

Ono što već sada znamo, je da će kompanije nastaviti sa izuzetno brzim rastom i promjenama i da će se u narednih godinu dana promijeniti, unaprijediti, i povećati u istoj mjeri, ako ne i većoj, u kojoj se to dogodilo u proteklih godinu dana.
 
Nailazite li na probleme prilikom pronalaženja novih talenata budući da se bavite specifičnom industrijom te kako ih rješavate? 

Rimac Automobili traže najbolje ljude u više segmenata. Od electrical engineeringa, mechanical engineeringa, proizvodnje do dizajna i nekih drugih specifičnih pozicija. Istina je da ljudi sa iskustvom u našoj zemlji nema previše. To stavlja dodatne izazove na odjel Ljudskih resursa, ali smo do sada uspješno obavili veliku većinu zapošljavanja. Ono što nam pomaže je dobar brand i image firme na kojem također aktivno radimo. Za specifične pozicije razgovaramo i s određenim brojem naših ljudi koji žive i rade vani, u autoindustriji, ali se žele vratiti nazad u Hrvatsku. Za top pozicije uzimamo u obzir kandidate iz svjetski poznatih firmi, koji su pokazali interes da dođu raditi u Rimac Automobile, s obzirom da su prepoznali potencijal firme, i mogućnosti koje nudi.

Je li vas prošlogodišnja  nagrada 'Najbolji Poslodavac' iznenadila? 

Naravno, bili smo jako sretni sa postignutim rezultatom. S obzirom da je kompanija mlada i brzo se razvija, nadali smo se dobrome rezultatu, ali se ne bi usudili očekivati prvo mjesto. Mislim da rezultati odražavaju jako dobre odnose među ljudima u firmi, vrlo opuštenu i prijateljsku atmosferu, kakva je i potrebna u firmama koje se bave razvojem i ostalim oblicima kreativnog rada, kao što to čini naša. U ovako malim firmama ovaj rezultat je i u velikoj mjeri direktno povezan sa ponašanjem i utjecajem direktora tj. vlasnika – Mate Rimca koji svojim primjerom vodi zaposlenike i utječe na poticajnu korporativnu kulturu.

Rezultati su pokazali veliku vezanost zaposlenika za firmu, a nama u Ljudskim resursima su bile interesantne informacije na osnovu kojih smo mogli planirati daljnji razvoj managementa i neke segmente u komunikaciji sa zaposlenicima. 

Zanimljivo je bilo vidjeti da su SVI zaposlenici bili spremni preporučiti kompaniju svojim prijateljima, što je sigurno rijedak rezultat. Također jako je lijepo vidjeti da su naši zaposlenici zadovoljni što koriste najmodernije uređaje i opremu.

Kako ste dobivenu analizu zadovoljstva zaposlenika iskoristili za samo poslovanje tvrtke? 

Rezultati su bili komunicirani zaposlenicima, naravno. Osvojena nagrada je mogla samo pozitivno utjecati na privlačnost firme kao poželjnog poslodavca, ali nam je teško reći u kojoj mjeri s obzirom da je to dosta teško metodološki pratiti. Kompanija je i ovako među najpoznatijim brandovima u Hrvatskoj, i dobivamo velik broj životopisa na većinu naših oglasa, i naravno spontane prijave. Direktnog utjecaja na profit, za sada, nagrada mislim da nije imala, ali sigurno ima pozitivan utjecaj na potencijalne investitore u kompaniju.

Hoćete li i ove godine sudjelovati u istraživanju? Kakve rezultate očekujete?

Načelni plan je ponoviti istraživanje, jer smatramo da su sakupljene informacije korisne i daju dobru sliku stanja u kompaniji, neovisno o samome rezultatu. Upravo iz tih razloga bi preporučio i ostalim kompanijama da se uključe. Mislim da je to i u interesu zaposlenika, jer se na taj način diže kvaliteta i očekivanja od svih poslodavaca u Hrvatskoj. 

Ove godine bi se također nadali dobrome rezultatu, a uzimamo u obzir da je kompanija narasla za više nego duplo i da su procesi postali kompleksniji i opseg posla veći. 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.