Share
Tweet
Share
Send to friend

5 tipova iritantnih kolega i kako izaći na kraj s njima

Jer ne možete uvijek birati s kim ćete raditi.

5 tipova iritantnih kolega i kako izaći na kraj s njima

Za razliku do prijatelja kolege ne možete birati. No, iako su prijateljstva na poslu uobičajena, podjednako su česti i slučajevi u kojima vam pojedini kolege doista idu na živce.

U svakoj kompaniji naići ćete barem na jednu osobu koja će vam biti iritantna i ne, to ne mora nužno biti vaš budući šef. Ipak, u pitanju je problem koji se lako može riješiti slijedite li ove savjete:

1) Kolega koji stalno upada u riječ

S vremena na vrijeme svi se nađemo pod određenim dojmom i uzbuđeno prekinemo nečije izlaganje kako bismo se nadovezali svojim iskustvom ili idejom, ali ovdje govorimo o nečem sasvim drugom: o osobi koja drugima stalno upada u riječ, neovisno o tome je li u pitanju sastanak, neformalni ili telefonski razgovor. Osim što je riječ o iritantnom ponašanju ovo otežava komunikaciju među kolegama, a time i kvalitetnu razmjenu poslovnih informacija.

Što učiniti?

Sljedeći put (neovisno o tome jeste li s kolegom 'jedan na jedan' ili u grupi) prvu upadicu ignorirajte. Ako se upadanje u riječ ponovi, ljubazno ali odlučno recite: „Molim te dozvoli da završim ono što sam htio/htjela reći, a zatim ću/ćemo rado saslušati i tvoje mišljenje. Dakle, kao što sam rekao/la…“

Zatim, ukoliko razgovarate u grupi, i govor tijela usmjerite prema ostalim kolegama (stopala, torzo, dlanove). Kada završite sa svojim izlaganjem, okrenite se kolegi koji ima običaj prekidati i na taj način mu dajte do znanja da je sada njegov red.

2) (Pre)znatiželjan kolega

S kolegama na poslu provodite 40 ili više sati tjedno, stoga je normalno da s vremenom odnos postane opušten, a atmosfera ležernija. Ipak, neki detalji iz vašeg života imaju pravo ostati samo vaši. Nažalost, uvijek će se naći netko tko ne misli tako i tko pokušava 'prijeći granicu', postavljati vrlo osobna pitanja o zdravlju, težini, ljubavnom statusu, visini plaće, obiteljskim odnosima ili bilo kojoj drugoj temi o kojoj vama nije ugodno raspravljati.

Što učiniti?

Ukoliko ne želite povrijediti osobu možete se nasmijati na postavljeno pitanje i odgovoriti nešto duhovito. Ponekad ćete ipak morati otvoreno dati do znanja da pitanje nije primjereno, a tada je najbolji izravan odgovor: „Radije ne bih govorio/la o tome“ ili „To je prilično osobno pitanje, radije bih da promijenimo temu“ i zatim jednostavno počnite pričati o nečem drugom.

3) Uredski klaun

Odlično je kada imate duhovitog kolegu! Osim kada to utječe na vašu produktivnost i kada je u pitanju osoba čije vam šale nisu smiješne te koja baš ništa ne shvaća ozbiljno.

Što učiniti?

Tajna je u ignoriranju. Kada kolega izjavi nešto 'duhovito' možete mu nakratko uputiti smješak, a zatim nastavite s poslom ili s temom o kojoj ste do tada govorili. Isto vrijedi i za pisanu komunikaciju: kada osoba napravi duhovitu upadicu jednostavno je ignorirajte i nastavite razgovor kako ste planirali.

4) Kolega mikromenadžer

Ovdje govorimo o kolegi koji se postavlja kao da vam je šef i provjerava jeste li odradili zadatak, poslali mail, popunili izvještaj ili tablicu a naravno, uvijek je tu i kada treba udijeliti 'konstruktivnu kritiku'. Ovo, osim što je iritantno na osobnoj razini, potkopava vaš autoritet u očima ostalih kolega ili bilo koje druge (nadređene) osobe.

Što učiniti?

Kako je u pitanju delikatna situacija razgovor je najbolje obaviti nasamo te izvan ureda, na 'neutralnom terenu'. Jednom kada s kolegom ostanete nasamo možete mu/joj reći: „Vidi se da si jako marljiva osoba i želiš da posao bude obavljen dobro i na vrijeme. To je stvarno odlično.“

Započnete li razgovor komplimentom veće su šanse da osoba dobro prihvati i drugi dio priče koji bi mogao zvučati otprilike ovako: „Ipak, tvoja konstruktivna kritika prilično se kosi s ciljevima koje sam definirao/la sa šefom i prioritetima koje imam. Iako cijenim tvoje mišljenje, cijenio/la bih i kada bi komentare na moj rad ograničio/la samo na onaj dio koji se tiče tebe i tvoje uloge u zadatku.“

5) Kolega zlostavljač

Mislite da je ovakvo ponašanje 'rezervirano' za školarce, ali zlostavljača nažalost ima i na radnim mjestima: to su oni ljudi koji upućuju zlobne komentare, stalno kritiziraju vaš rad, dovode u pitanje vaše procjene, ogovaraju vas ili rade još gore stvari.

Što učiniti?

Vaša reakcija ovisit će o stupnju maltretiranja. Ukoliko su u pitanju zlobni komentari ili 'pasivno-agresivni mailovi' pokažite osobi da vas ne može povrijediti te zlobne komentare u potpunosti ignorirajte ili smireno odgovorite „Ovo nije bilo lijepo“ ili „Bilo bi dobro da popričamo o tome uživo budući da očito imamo različito mišljenje o temi.“

Ovakve neugodne situacije s vremenom eskaliraju do mjere da je razgovor s osobom na 'višoj razini' neizbježan, bilo da je u pitanju vaš nadređeni ili HR stručnjak, posebno ukoliko vas koelga na sve moguće načine nastoji uvrijediti, poniziti, zastrašiti, ucjenjivati i slično.

Ukoliko se pak na ovaj način ponaša vaš nadređeni, potražite među ostalim menadžerima osobu u koju imate povjerenja i iznesite joj svoj problem te zatražite savjet. U takvoj situaciji dobro je i inicirati razgovor na najvišoj razini međutim, većina zaposlenika zazire od toga radi straha od 'osvete', gubitka posla i slično.

U tom slučaju, najbolje je da se posavjetujete s Udrugom mobbing i njihovim pravnim stručnjacima. Svaki korak koji poduzmete bolji je od toga da šutke trpite i ugrožavate svoje psihičko zdravlje. Zlostavljači ne smiju prolaziti nekažnjeno.  

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.