Share
Tweet
Share
Send to friend

7 stvari koje morate napraviti prije davanja otkaza

Stručnjaci za razvoj karijere kažu da čak i u ovo digitalno doba postoji protokol koji treba poštivati kada je u pitanju davanje otkaza. Evo kako to učiniti dostojanstveno.

7 stvari koje morate napraviti prije davanja otkaza

Nedostaje vam entuzijazma, inspiracije i spremni ste za novi posao? Jesen je inače odlično doba godine za novi početak. Prema podacima portala MojPosao, poslodavci najviše zapošljavaju u rujnu, listopadu i studenom te tijekom travnja i svibnja, a ovaj trend bilježe i drugi inozemni portali (npr. Monster.com).

Dakle, radite li ove jeseni na promjeni posla, ovo su neki savjeti koji će vam pomoći u tome da se na ispravan način riješite starog posla:

1) Nemojte slati e-mail na cijelu tvrtku

Što god radili, vijest o otkazu nemojte javiti kolegama putem grupnog e-maila. Prvo, iznenadit ćete svog šefa – a to nikad nije dobra ideja – a drugo, ubrzo ćete se naći u krugu vrlo iritantne grupne prepiske.

2) Najprije obavijestite šefa

Prvi korak je da odmah o svojoj odluci obavijestite nadređenog. To biste trebali učiniti i prije nego što vijest o odlasku podijelite s kolegama. Učinite to licem u lice, ne telefonski ili putem maila. O slanju sms poruke ni ne razmišljajte. Za početak, što ako je šef uopće ne dobije?

Ako ste u dobrom odnosu s nadređenim to je lijepo, ali nije preduvjet da s njim/njom provjerite na koji način bi vijest bilo najprikladnije reći ostalim kolegama na poslu, stoga to svakako učinite bez obzira na to u kakvom ste odnosu sa šefom.

3) Ostanite smireni

Ponekad zvuči primaljivo reći svakom pojedinom kolegi što stvarno mislite o njemu jednom kada znate da ste u izlaznoj putanji, ali nemojte to učiniti. Prvo, uskraćujete si mogućnost buduće poslovne suradnje. Drugo, netko od kolega možda će jednoga dana biti u istom poslovnom krugu kao i vi, a tada će nastati neugodna situacija. Treće, uskraćujete si mogućnost usmene preporuke – nikad ne znate tko vas u budućnosti nekome može preporučiti za poslovnu suradnju. Jednostavno, premalo je argumenata za ugrožavanje poslovnog ugleda u ovakvim situacijama, a i hrvatska poslovna zajednica nije toliko velika kako se na prvi pogled čini.

4) Ostanite u kontaktu, ali definirajte granicu

Ne postoji pravilo koje kaže da morate ostati prijatelji s bivšim kolegama, kako profesionalno tako niti putem neformalnih društvenih mreža ili događanja. Ako ste s kolegama bili u dobrom odnosu, naravno da ih nećete ukloniti iz svojih LinkedIn krugova ili ih pak naknadno možete dodati. Ako ste bili prijatelji i izvan radnog vremena, ostanite u kontaktu putem Facebooka. Što se ostalih tiče, poželite im sve najbolje, ali više od toga nije potrebno.

5) Ne povlačite ljude za sobom

Možda ćete doći u napast, posebno ukoliko radite u vrlo konkurentnoj sredini, povući neke od najboljih kolega sa sobom na novi posao, ali uzmite si vremena prije nego što se odlučite na taj korak. Čak i ako imate kolege koje nemaju problema s time da njihov životopis proslijedite svom novom šefu, pričekajte dok se sami ne 'udomaćite' na novoj radnoj poziciji i dok ne steknete jasnu predodžbu o svom novom poslodavcu.

Jednako tako, u ovom slučaju morate biti vrlo oprezni i po pitanju poštivanja zakona, svog ugovora o radu, poslovne tajne i politike tvrtke.  

6) Završite bitne poslove prije odlaska

To su projekti koji bi drugim ljudima mogli prouzročiti cijeli niz komplikacija ukoliko ih ostavite nedovršenima. Imajte to na umu ako iza sebe ostavljate stvari koje su u potpunosti bile vaša odgovornost i u koje ostali kolege nisu upućeni. Primjerice, radite li na nekom projektu, završite ključne poslove koji su vezani uz projekt, a kolegama ostavite detaljne upute o tome što je sve napravljeno te koje radnje treba poduzeti kako bi proces bio uspješno dovršen. Na taj način i svojim ćete kolegama ostati u pozitivnom sjećanju da ih niste ostavili na cjedilu samo zato jer ste pronašli bolju poslovnu priliku.

Jednako tako možete zamoliti šefa da vam kaže koje biste poslove trebali završiti, a što možete već sada prepustiti drugim kolegama.

7) Mislite i na osobu koja će doći na vaše radno mjesto

Vašim odlaskom iz tvrtke oslobađa se radno mjesto koje treba popuniti što znači da će tvrtka vjerojatno raspisati oglas za vašu dosadašnju radnu poziciju. Mislite na budućeg zaposlenika: ostavite mu upute i popis zaduženja, korisne savjete i informacije koje će olakšati preuzimanje posla, ali i kontakte klijenata ili suradnika tvrtke koji to neće prestat biti vašim odlaskom.

Na kraju, pošaljite mail tim istim kontatima kojim ih obavještavate o svom odlasku, a ukoliko vam je već poznato tko će vas mijenjati u periodu dok tvrtka ne pronađe novog zaposlenika, proslijedite im i kontakt podatke tog kolege. Uvijek možete napomenuti i da nastavak suradnje prepuštate stručnoj osobi koja će s njima surađivati jednako kvalitetno kao što ste to činili i vi. Svaka lijepa gesta koju učinite na odlasku može vam se višestruko pozitivno vratiti u budućnosti – poslovna zajednica dovoljno je mala da ne treba riskirati suprotno. 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.