Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako djelovati glupo na poslu (a zapravo želite ispasti pametni)

Svi mi na poslu želimo ostavljati dojam da smo pametni i sposobni u tome što radimo. Pa ipak, ljudi se ponekad previše trude. I onda ispadnu glupi.

Kako djelovati glupo na poslu (a zapravo želite ispasti pametni)

Todd Dewett, stručnjak za liderstvo i Lynda.com autor, u svojim predavanjima polaznicima objašnjava kako izbjeći najčešće zamke onih koji se toliko trude biti pametni da na kraju ispadnu jedino – glupi.

Za početak, nabraja što je zajedničko ljudima koji u svom nastojanju da ostave dojam pametnih i stručnih osoba postižu upravo suprotan učinak:

1) Šepure se znanjem koje nema nikakve veze s aktualnim problemom.

Jeste li ikada bili u prisutstvu nekoga tko obožava razglabati o stvarima koje nemaju baš nikakve veze s konkretnom situacijom?

Ako jeste, znate i sami koliko je to iritantno. U tom trenutku ne stječete dojam da je osoba pametna, već očajna. 

Pametno djelujete onda kada pružate precizne, korisne i relevantne informacije. Ako to niste u mogućnosti, radije nemojte ništa govoriti. Najgora opcija je gubiti svoje i tuđe vrijeme nabacujući činjenice koje nemaju baš nikakve veze s temom ali eto, vama su poznate pa ih imate potrebu dijeliti s ostalima.

2) Ispravljaju druge kada to uopće nije potrebno.

Ljudi ne vole kad ih se ispravlja. Radite li to stalno nećete ostavljati dojam da ste pametni, već neugodni.

Prije nego što nekoga ispravite, postavite si ova tri pitanja:

  • Je li pogreška jako velika?
  • Jeste li sto posto sigurni da je osoba pogriješila?
  • Je li tema jako važna?

Ako je odgovor na sva tri pitanja 'da', možete ispraviti drugu osobu. U suprotnom, vjerojatno je bolje prešutjeti.

3) Grade imidž koji ne odgovara stvarnosti. 

Nemojte to raditi. Primjerice, nemojte nositi naočale ako nemate dioptriju. Ili napuniti policu knjigama ako vas čitanje uopće ne zanima. To ne funkcionira, brzo se otkrije i umjesto divljenja izaziva jedino podsmijeh.

4) Pričaju puno čak i onda kada je dovoljno reći sasvim malo.

Općenito, svaki stručnjak će vam potvrditi da je ključ kvalitetne poslovne komunikacije 'reći nešto na najjasniji mogući način'. Objašnjavanje kompleksnog problema u malo riječi znak je visoke inteligencije.

Suprotno tome, neki ljudi imaju potrebu pričati puno kako bi djelovali pametno. Ali to samo dodatno otežava razumijevanje problema. Posebno ukoliko koriste pogrešnu terminologiju - što se često događa kada koristite puno riječi i one koje inače nisu dio vašeg vokabulara.

5) Vole naglašavati svoje zasluge i postignuća.

Ponekad je dobro istaknuti vlastita postignuća. Ali postoji dobar način kako to učiniti i naravno, postoji katastrofalan način.

Ako sami sebe hvalite na dnevnoj bazi nikoga nećete impresionirati. Bolje je odraditi odličan posao i prepustiti drugima da vam priznaju zasluge.

Što je zajedničko svim ovim primjerima?

Ukazuju na osobe koje se pretjerano trude, a takvo ponašanje ljude odbija jer ukazuje na manjak emocionalne inteligencije.

Puno je bolja strategija marljivo raditi i stvoriti dodanu vrijednost kad god imate priliku. To će ostaviti dojam da ste pametni i sposobni daleko više nego lažne dioptrijske naočale ili zamorne PowerPoint prezentacije. 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.