U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez telekomunikacijskih operatora kao posrednika.
Jučer je u rad pušten Registar za zaštitu potrošača "Ne zovi", javni registar telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole.
Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Ovdje se može provjeriti jer neki broj upisan u registar "Ne zovi", a ovdje obrazac kojeg treba isprintati, ispuniti te poslati svom telekomunikacijskom operatoru koji zatim jedan ili više brojeva upisuje u registar i time onemogućuje neželjene pozive trgovaca.
Pokretanjem ovog registra omogućit će se zaštita ranjivih skupina potrošača, odnosno svih onih koji svojim osobnim izborom jednostavno ne žele i nisu u mogućnosti trgovati ili sklapati bilo kakve trgovačke ugovore telefonom ili jednostavno ne žele na taj način biti uznemiravani na svoj telefonski broj, kažu iz Ministarstva rada.
U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke.
Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju.
Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom telekomunikacijskom operatoru.
Zahtjev se može dostaviti operatoru na najmanje tri načina: osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja.
Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar.
U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez telekomunikacijskih operatora kao posrednika.
Izvor: Monitor, HAKOM