Radisson Split sudjeluju na Sajmu poslova u turizmu (22. - 28. veljače), a najpotrebniji su im konobari, kuhari, sobarice, pomoćno osoblje i radnici u objektima na plaži.
Radisson Split je jedan od izlagača ovogodišnjem online Sajmu poslova u turizmu koji traje od 22. do 28. veljače te okuplja poslodavce s područja turizma, ugostiteljstva i hotelijerstva.
Očekujete li povećanja prometa u odnosu na prethodnu godinu i sukladno tome povećanje broja zaposlenika? Koji kadar vam je najpotrebniji?
S obzirom na rastući trend turizma u Splitu, očekujemo povećanje prometa u odnosu na prethodnu godinu. Radisson Blu Resort, Split ovu godinu koristi za rekonstrukciju zgrade hotela te ćemo za nadolazeću sezonu imati manji broj soba nego prijašnjih godina. Stoga se očekuje nešto manja potreba za zapošljavanjem sezonskih radnika. Naš fokus bit će na kvalitetnim radnicima koji imaju mogućnost razvijati se unutar grupacije kojoj pripadamo. Najpotrebniji su nam konobari, kuhari, sobarice, pomoćno osoblje i radnici u objektima na plaži. U sezoni tradicionalno zapošljavamo velik broj redovnih studenata.
S kojim profilom gostiju se zaposlenici najčešće susreću te kako se mogu što bolje pripremiti za pružanje kvalitetne usluge?
Gosti našeg hotela su iz stranih zemalja, kao i iz Hrvatske. Od stranih zemalja izdvojili bismo Njemačku, Finsku, Švedsku, Veliku Britaniju, Italiju, Francusku, ali i naše susjedne zemlje poput Bosne ili Srbije. Preferiramo da svi zaposlenici u direktnom kontaktu s gostima imaju dobro poznavanje engleskog i još jednog svjetskog stranog jezika. Pogotovo je to bitno za recepcionere i konobare. Želimo dobro razumjeti potrebe gostiju, zato se trudimo naći i obučiti radnike koji znaju kako udovoljiti željama i potrebama gostiju.
Koje su vaše ključne snage kao poželjnog poslodavca?
Mi smo jedini resort koji se nalazi u samom gradu Splitu i to je uvijek bila naša strateška prednost. Fokus nam je bio na zapošljavanju sezonskih radnika iz Splita i okolice budući da velikom dijelu njih možemo ponuditi posao i u zimskom periodu. Istovremeno, dio smo međunarodne korporacije Rezidor i otvoreni smo za zapošljavanje radnika iz drugih područja.
Bitna sastavnica razvoja naših zaposlenika je ponuda za privremeni rad u drugim hotelima unutar naše korporacije. Time stječu dragocjena nova iskustva koja ih obogaćuju na osobnom i profesionalnom planu što je iznimno bitno u našoj branši. Želimo se posvetiti svakom zaposleniku i svakoj populaciji zaposlenika, omogućiti im rad na vlastitom usavršavanju unutar hotela i grupacije.
Provodimo interne i vanjske treninge za zaposlenike, surađujemo sa školama na edukaciji srednjoškolaca, studenata i prekvalifikanata. Provodimo vlastiti program pripravništva za osobe sa završenim fakultetom ili srednjom školom. Cilj nam je biti resort s kvalitetnim i angažiranim zaposlenicima koji cijeni različitosti, ponaša se odgovorno, brine o svim interesnim skupinama i ustraje u kontinuiranom napretku na svim poljima poslovanja.
Brojni poslodavci u turizmu imaju problema s pronalaskom radnika, što biste im savjetovali iz svog iskustva privlačenja (najboljih) kandidata?
Potrebno je boriti se za svakog vrijednog i talentiranog radnika u turizmu te raditi na njegovom ili njezinom zadržavanju. Mi danas radimo s različitim generacijama i različitim profilima ljudi.
Iznimno je važno razumjeti što pokreće i motivira konkretnog radnika. Primjerice, većina radnika koji su zasnovali obitelji će cijeniti stabilno i uredno radno vrijeme i rad u blizini mjesta stanovanja dok mnogi mladi radnici cijene nove izazove poput mogućnosti privremenog rada u inozemstvu s garancijom povratka na radno mjesto.
Dakle, savjet je sljedeći: talentiranom radniku trebate pružiti ono što uistinu želi i treba, ne ono što pretpostavljate da želi i treba.
Polako se otvaramo prema tržištu europske unije jer je to jedini način da popunimo određene ključne pozicije. No na nacionalnoj razini moramo raditi na tome da po ponudi budemo atraktivni radnicima iz drugih zemlja.