Share
Tweet
Share
Send to friend

Nanobit: "Konkurencija nas tjera da budemo još kreativniji i još bolji"

'Rad u digitalnom svijetu? Brze promjene i brzi rezultati? Osjećaj da zaposlenici sudjeluju u nečem velikom? Fleksibilnost? Zabava? Sve imamo!'

Nanobit: "Konkurencija nas tjera da budemo još kreativniji i još bolji"

Tko još nije čuo za Nanobit, jednu od najuspješnijih informatičkih tvrtki i IT izvoznika u Hrvatskoj?

Osnovan davne 2008. godine, od strane Alana Sumine i Zorana Vučinića - ujedno i jedinih zaposlenika u to vrijeme, Nanobit je do danas izrastao u tvrtku gdje radi stotinjak stručnjaka različitih profila - od programera do ilustratora - čije zabavne igre i aplikacije mjesečno koristi oko 2 i pol milijuna ljudi.

Ova brzorastuća tvrtka specifična je po brojnim stvarima, ali svakako je najzanimljiviji podatak da je riječ o 100%-tnom izvozniku, koji većinu svojih prihoda 'vuče' iz SAD-a, Velike Britanije, Kanade, Australije i zemalja Europske unije, te jednoj od rijetkih hrvatskih tvrtki koja je i danas u 100%-tnom vlasništvu osnivača. 

Uz brojne nagrade i priznanja koje takav uspjeh nosi, jedno od slađih svakako je ono koje su Nanobitu priskrbili vlastiti zaposlenici - priznanje Najbolji poslodavac u kategoriji malih tvrtki, što dovoljno govori o radnoj atmosferi u Nanobitu, dok više o planovima daljnjeg širenje i zapošljavanja za MojPosao otkriva Voditeljica ljudskih potencijala Nanobita, Ana Spasojević.  

Nižete li još uvijek navedene uspjehe jednakim tempom? 

Sretni smo sa svime što smo postigli do sada i zahvalni što je naš trud i rad prepoznat. Vrlo smo ambiciozni i ciljeve postavljamo vrlo visoko, a uspjehe ostvarujemo i dalje i nemamo namjeru stati. Aktivni smo u studentskoj zajednici, podupiremo studentske udruge i projekte, a Nanobit se svakim danom trudimo učiniti boljim mjestom za rad. To nije zadaća samo Odjela ljudskih potencijala, to je zadaća svakog člana, sada već velikog, Nanobit tima. Sve to dovodi i do velikih poslovnih uspjeha, pa tako imamo tri nova, zaista kreativna projekta, a u ovoj smo godini prešli brojku od 55 milijuna preuzimanja naših igara.

Je li konkurencija jača u odnosu na prethodne godine? Osjećate li posljedice toga prilikom pronalaska kvalitetnih kadrova? 

Konkurencija u regiji raste i to je upravo ono što trebamo. Konkurencija nas tjera da budemo još kreativniji i još bolji, kako u razvoju igara, tako u razvoju naših zaposlenika. Također, razvoj i jačanje konkurencije, posebno u Hrvatskoj, vrlo je važno, jer je zajednička borba za prilagođavanje obrazovnog sustava tržištu rada sigurno lakša nego ona samostalna.

Za sada još ne osjećamo posljedice jačanja konkurencije prilikom pronalaska kandidata, no vjerujemo da će se i to promijeniti. Kako smo oko svega optimistični, tako vjerujemo da će i ta promjena biti na bolje - jer zaposlenici će lakše mijenjati poslove, bit će lakše doći do iskusnih zaposlenika, a razmjena znanja će biti puno lakša. 

Na kojim važnim projektima Nanobit radi ove godine i hoće li to otvoriti potrebu za dodatnim zapošljavanjem? 

Čak i kada ne radimo na potpuno novim projektima, u potrazi smo za motiviranim kandidatima koji naše projekte i naš tim čine boljima. Uvijek ćemo naći mjesto za talentiranog ilustratora i kreativnog pisca. Kada smo u fazi pokretanja novog projekta, uvijek su nam potrebni i motivirani programeri. Što se novih projekata tiče, u pitanju su tri potpuno nove igre koje će nam omogućiti daljnje širenje u mobilnom gamingu.
 
Kako najčešće pronalazite zaposlenike te koje ključne kompetencije moraju posjedovati oni koji svoju karijeru vide u Nanobitu? 

Suradnjom sa studentskim udrugama, fakultetima, direktno s pojedinim sveučilišnim profesorima, objavom natječaja na našim Facebook i web stranicama te direktnim pristupom preko LinkedIn-a nalazimo dovoljan broj kandidata. Vrlo često nam se kandidati sami javljaju, čak i kada nemamo otvorene natječaje za pojedina radna mjesta.

S obzirom na specifičnost alata koje koristimo u razvoju naših igara, nešto teže dolazimo do iskusnih kandidata te najčešće zapošljavamo motivirane i zainteresirane kandidate bez većeg iskustva, a zatim ulažemo u njihovo učenje i razvoj. Ono što nam je najbitnije su motivacija, proaktivnost, timski rad i želja za učenjem. 

Iako često naglašavamo kako nam formalno obrazovanje kandidata nije ključno, smatramo da se kroz samo iskustvo prolaska kroz obrazovni sustav kandidati uče timskome radu, radnim navikama, izgrađuju podlogu za stjecanje novih znanja.
 
Čime vas konkretno kandidat može zainteresirati da ga pozovete na razgovor za posao? 

Prvo sto nas može privući je dobro napisano motivacijsko pismo. Volimo pročitati razloge interesa baš za Nanobit i vidjeti viziju kandidata o tome čime on može pridonijeti prilikom stvaranja naših igara. 

Sve se više pažnje posvećuje analizi tzv. Milenijske, Y Generacije i njenim radnim navikama. Što biste vi rekli o svojim 'Milenijcima'? Kako ste zadržali njihovu vjernost i angažiranost? 

Prosjek godina u Nanobitu je 27, pa je tema prednosti i manje poželjnih osobina Y generacije nešto što se nameće čim prođete kroz naše urede. Nanobit je idealno mjestu upravo za ovu skupinu ljudi, jer samom djelatnošću već zadovoljava njihove uvjete. Rad u digitalnom svijetu? Brze promjene i brzi rezultati? Osjećaj da zaposlenici sudjeluju u nečem velikom? Fleksibilnost? Zabava? Sve imamo! 

Kada smo kod zadržavanja njihove vjernosti i održavanja angažiranosti - tu uskaču producenti i manageri. Stvaraju kohezivne timove i vlastitim primjerom pokazuju da se izvrsni poslovni rezultati i uspješne karijere postižu ulaganjem truda, radom i posvećenošću projektu.

Kako biste prokomentirali izazove s kojima se HR Odjel u Nanobitu najčešće suočava? Što ste naučili iz dosadašnjeg iskustva brzorastućeg razvoja tvrtke?

Nanobitov broj zaposlenika iz godine je u godinu rastao u prosjeku za 70%. Ono s čime smo se susreli, kao s klasičnim negativnom posljedicom takvoga rasta, bio je nedostatak komunikacije. Kako su timovi rasli, tako su neke komunikacijske veze jednostavno pucale i jako smo zadovoljni sto smo problem nedostatka informacija uočili na vrijeme.

U suradnji s marketinškim timom radimo na jačanju i poboljšanju interne komunikacije, a naši su producenti uveli češće timske sastanke. Uvođenje newslettera, kojem se svi veselimo ponedjeljkom ujutro, kvartalni grupni sastanci, digitalna oglasna ploča na kojoj se mogu pronaći sve važne informacije, razni kanali za brzu komunikaciju unutar i između grupe samo su neki načina na koje se suočavamo s ovim izazovom.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.