Share
Tweet
Share
Send to friend

Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki

U Zagrebu je održana Međunarodna konferencija pod nazivom "Oblici učenja na radnome mjestu za učenike srednjega strukovnog obrazovanja u RH – analiza stanja, izazovi i preporuke" u Kongresnom centru Forum.

Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki

"Važan je interes Hrvatske u stvaranju obrazovanog društva i radne snage koja može biti nositelj njezina razvoja. Stoga HGK u suradnji s HOK-om te uz potporu austrijske i njemačke gospodarske komore nastoji promicati vrijednosti učenja temeljenog na radu – dualnog obrazovanja, kako bi se ono prepoznalo istovrijednim sa svim drugim oblicima učenja u strukovnom obrazovanju", istaknuo je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić.

"Austrija pruža potporu Hrvatskoj u njezinim nastojanjima da uvede dualni sustav školovanja učenika u strukovnim zanimanjima, u čemu imamo značajnog iskustva", istaknula je direktorica Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu u Hrvatskoj Sonja Holocher-Ertl, dodajući da je sustav dualnog obrazovanja dio školskog sustava u Austriji te 30 posto učenika iz tog sustava postaju menadžeri i stručnjaci.

"Tvrtke plaćaju naučnike tijekom školovanja, što im se isplati, a oni stječu znanje i povjerenje te se zapošljavaju u tim kompanijama. Dualni sustav obrazovanja jest partnerstvo koje dijeli ovlasti te potiče želju za zapošljavanjem mladih ljudi. Postoji i jaka veza između tvrtki i lokalnih komora, što omogućava funkcioniranje tog sustava", navela je Holocher-Ertl.

"Dualno je obrazovanje uvršteno u Nacionalni program reformi s ciljem jačeg povezivanja obrazovanja i tržišta rada", rekla je rektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican, ističući da je gospodarstvo i obrazovanje potrebno postaviti u tješnji odnos radi osposobljavanja kadrova prema potrebama brodogradnje, graditeljstva, turizma itd.

"Dualni sustav ima svoju specifičnost u radu mentora s učenicima. Učenje na radnome mjestu potiče niz kompetencija", kazala je Vican te istaknula da dualno obrazovanje olakšava razvoj osobne, društvene i gospodarske dobrobiti, piše Večernji list.

"Uz unaprjeđenje kompetencija zaposlenika institucija partnera, razvijanje novih usluga i operativnih sposobnosti u svrhu pomoći MSP-ovima pri uključivanju u izvedbu ovoga projekta, radit će se i na promicanju svijesti o dobrobitima ovakvoga modela učenja, ne samo među MSP-ovima, nego u javnosti općenito", istaknuo je Božo Pavičin, samostalni savjetnik u HGK i voditelj projekta Cap4App.

Pomoćnica ravnateljice SEECEL-a Maja Ljubić predstavila je rezultate istraživanja provedenog u prvoj fazi projekta, o stajalištima strukovnih škola i tvrtki za uvođenje dualnog obrazovanja u RH. Anketirano je 119 strukovnih škola te 691 tvrtka u Gradu Zagrebu i ostalim županijama.

"I škole i tvrtke iskazuju jasnu potrebu za usavršavanjem mentora. Ispitanici iz škola iskazali su nešto pozitivnije mišljenje o nefinancijskim oblicima potpore te su procijenili kvalitetnom suradnju i komunikaciju s dionicima. I škole i tvrtke iskazale su visoku spremnost (škole 72,3 posto, a tvrtke 79,7 posto) sudjelovanja u programu učenja na radnome mjestu, s tim da je 57 posto tvrtki istaknulo da bi država trebala snositi troškove učeničkih naknada na koje imaju pravo", rekla je Ljubić.

Na konferenciji je zaključeno da u školama očito postoji svijest da bi usmjeravanje i pomoć izvan škole imalo pozitivan utjecaj na razvoj učenja temeljenog na radu. Istodobno, škole vrednuju sadašnju suradnju s malim i srednjim poduzećima, ali prepoznaju potrebu za dodatnom potporom iz komora i drugih relevantnih dionika.

Većina malih i srednjih poduzeća koja su sudjelovala u ovom istraživanju već su imali priliku provesti učenje temeljeno na radu u poduzeću i bile su u stanju prepoznati glavne prepreke u organizaciji rada. Glavne prepreke koje navode jesu nedostatak motiviranih učenika i nepostojanje financijskih poticaja za provedbu učenja temeljenog na radu dok je kao glavna korist istaknuta mogućnost izbora najboljih kandidata za zapošljavanje.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.