Share
Tweet
Share
Send to friend

Uveli su četverodnevni radni tjedan i utrostručili dobit

Jedna tvrtka je na vlastitom primjeru dokazala da je moguće raditi ''manje'' i zarađivati više.

Uveli su četverodnevni radni tjedan i utrostručili dobit

Australska marketinška agencija Versa u srpnju prošle godine svojim je zaposlenicima uvela slobodnu srijedu i skratila radni tjedan s pet na četiri dana. Time su radnici dobili dodatni dan za odmor i ''punjenje baterija'' što je rezultiralo povećanjem razine motiviranosti i produktivnosti, a u konačnici i prihoda kompanije, prenosi N1.

Tiffany Schrauwen jedna je od zaposlenica ove kompanije, koja je pri dolasku u tvrtku bila skeptična oko takvog načina rada. "S obzirom da radim kao projekt menadžerica, nisam vjerovala da je takav način poslovanja moguć. Bojala sam se da ću morati raditi od kuće, ali sada vidim da to nije tako. Ponekad nešto moram odraditi od kuće kada nas pritišću rokovi, ali u većini slučajeva, sav posao odradim ranije i tada uistinu imam tu sredinu tjedna slobodnu", pojašnjava Schrauwen.

Otkako su uveli četverodnevni radni tjedan prihodi kompanije su porasli za 46 posto, doke je dobit gotovo utrostručena, ističe izvršna direktorica Kath Blackham.
"Ako se ovakav koncept pokazao uspješan u jednoj industriji kao što je marketing, ne vidim razlog zašto se ne bi mogla primjenjivati i drugdje. Na ovaj način radnici dobiju mali predah od cijelog tjedna, mogu ostati kod kuće, biti s djecom, izležavati se na kauču ili jednostavno uživati", ističe Blackham.

Srijeda je ‘’najneproduktivniji’’ dan u tjednu

Svrsishodnost dodatnog dana za odmor potvrđuju i istraživanja koja su otkrila da je srijeda dan u tjednu kada uspijevamo odraditi najmanju količinu posla. Naime, tada već počinjemo osjećati ''posljedice'' ponedjeljka i utorka, a nagomilani umor uvjetuje pad efikasnosti i koncentracije – u srijedu već krećemo razmišljati što ćemo raditi za vikend. 
Zanimljivo, četiri radna dana nisu otkriće modernog doba. Ovu praksu prvi je 1926. godine uveo Henry Ford, osnivač automobilske kompanije Ford Motor, koji je već tada smatrao kako će manji broj radnih dana uroditi većom produktivnošću. S druge pak strane ekonomist John Maynard Keynes smatrao je kako bi se broj radnih sati trebao smanjiti na 15.
Sve veći broj kompanija, naročito na sjeveru Europe, već je krenuo s uvođenjem prakse kraćeg radnog tjedna, a očekuje li nešto slično i Hrvatsku jednog dana, tek ostaje za vidjeti. 

Izvor: N1

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.