Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako do promaknuća?

Potpredsjednica Facebooka, koja je do pozicije menadžerice došla sa svega 25 godina, otkriva kako u kratkom roku napredovati u karijeri.

Kako do promaknuća?

Julie Zhou, potpredsjednica odjela dizajna proizvoda u Facebooku, zna trik ili dva kako napredovati u radnom okruženju. 

Nakon što je diplomirala na Stanfordu, Zhou se zaposlila kao pripravnica u Facebooku. Tamo nije gubila vrijeme već je krupnim koracima grabila prema vrhu pa je u dobi od 25 godina postala menadžerica. Na temelju svojih iskustava napisala je knjigu ''The Making of a Manager: What to Do When Everyone Looks to You'', u kojoj je podijelila profesionalne savjete za koje kaže da bi voljela da ih je i sama čula u ranijim fazama svoje karijere.

Kao jedna od vodećih stručnjakinja Silicijske doline, s desetogodišnjim radnim iskustvom u tehnološkom sektoru, Zhou onima koji žele biti primijećeni i napredovati u poslovnom okruženju savjetuje da ostvarenju svojih ciljeva pristupaju transparentno i da o njima otvoreno pričaju sa svojim nadređenim.
''Ako želite da vas vaš šef primijeti, jasno naglasite koji su vaši ciljevi'', ispričala je za CNBC. ''Zapitajte se: Do čega mi je stalo? Gdje se vidim za tri godine? Koje vještine želim razvijati i u kojem području vidim priliku za razvoj?''.

Nakon što ste odgovorili na ova pitanja, zamolite svog šefa da vam pomogne u pronalaženju pravih prilika na poslu koje će vas približiti onome gdje želite biti.

"Recite mu: Hej, htio bih biti promaknut. Što mislite da trebam učiniti kako bih to ostvario? Koji su moji nedostaci i praznine u znanju? Gdje trebam rasti i koje bih vještine trebao razvijati ako želim povećati plaću i doći na sljedeću stepenicu?'', savjetuje Zhuo.

Ako želimo napredovati u karijeri, Zhuo preporučuje dugoročno planiranje u okviru kojeg je potrebno odrediti niz manjih koraka koji će nas voditi prema našem cilju. "Razmislite o tome gdje biste željeli biti za tri ili pet godina i pokušajte taj vaš put podijeliti na više etapa. Dakle, ako znate gdje namjeravamo biti za 3 godine, ajmo prije toga odrediti gdje se vidimo za godinu dana, ili još bolje, za šest mjeseci''.

U svemu tome jako je važna uloga osobe koja nam je nadređena. "To je nešto o čemu morate razgovarati zajedno, jer postoji mogućnost da vi želite krenuti u jednom smjeru, ali vaš menadžer, koji ima više iskustva, možda misli da ćete više toga postići ako se u ovom trenutku posvetite nekim drugim stvarima'', ističe Zhuo.

Pronalaženje vremena za razgovor o našim dugoročnim ciljevima na poslu može biti teško, ali Zhuo kaže da je razvijanje ovakvog tipa odnosa sa šefom ključno za vaš uspjeh u tvrtki. Kako bi doista mogla razumjeti ''vrijednosti, strahove i nadanja'' ljudi s kojima surađuje, Zhou često provodi takve vrste razgovora s članovima svoga tima.

"To mi pomaže u pronalasku poslovnih prilika koje su u skladu s njihovim ciljevima. Također, na taj način se povezujemo i gradimo međusobno povjerenje'', zaključuje Zhou.

Izvor: CNBC

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.