Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako odgovoriti na pitanje „Recite mi nešto o sebi“?

Jedno od najčešćih pitanja na intervjuima mnogima stvara glavobolju.

Kako odgovoriti na pitanje „Recite mi nešto o sebi“?

"Recite mi nešto o sebi", jedno je od najčešćih pitanja koja poslodavci postavljaju potencijalnim kandidatima tijekom razgovora za posao.

CEO velike svjetske tvrtke koji je održao tisuće razgovora za posao u posljednjih 20 godina Gary Burnison otkrio je koji je najbolji odgovor koji je ikad čuo na to pitanje: "Popela sam se na najvišu planinu na svakom kontinentu, uključujući Mt. Everest."

Naravno, svatko koga takav podvig ne impresionira ima nerealno visoke standarde. Činjenica da je ova kandidatkinja ostvarila nevjerojatan osobni uspjeh nije jedino po čemu se izdvojila od drugih, piše index.hr.

Direktor tvrtke Korn Ferry, globalne konzultantske kompanije koja pomaže tvrtkama u potrazi za talentiranim suradnicima, kaže kako previše ljudi na pitanje "recite mi nešto o sebi" odgovora recitirajući dijelove svojih životopisa.

No ova kandidatkinja podijelila je nešto što je pokazalo tko je ona zaista izvan komada papira: osoba koja je znatiželjna, orijentirana ciljevima i disciplinirana. Još važnije, bilo je jasno da je imala sposobnost primijeniti lekcije iz prošlih iskustva na nove izazove, piše Burnison.

No, dodaje, to nije sve. Kad ju je pitao koja joj je bila prva misao kad se približavala Mount Everestu, nije filozofirala ili se hvalila nečim o čemu većina ne može ni sanjati. Umjesto toga, nasmijala se i rekla: "Kako ću se dovraga spustiti." To je pokazalo da ima smisao za humor, ali i da je ponizna.

Burnison kaže kako je odmah znao da je riječ o visoko kvalitetnoj osobi koju bi svatko želio imati u svom timu - a sve to shvatio je kroz razmjenu koja je trajala manje od jedne minute.

Burnison dodaje kako ne trebate biti vrhunski alpinist da biste briljirali na razgovoru za posao te donosi nekoliko savjeta.

1. Riskirajte na osobnoj razini

Većina ljudi trudi se prikazati poslovne projekte u koje su uključeni. Ne brinite. Bit će vremena za to: ispitivač je pregledao vaš životopis i pitat će vas dovoljno o vašoj stručnosti. "Recite mi nešto o sebi" je poziv za vas da podijelite kratku anegdotu ili neku drugu osobnu informaciju koja ispitivaču govori nešto o vašem životu izvan posla.

2. Nemojte biti dosadni

Svatko ima nešto zanimljivo što može podijeliti o sebi. No važno je to predstaviti na pamtljivi način: završili ste svoj prvi triatlon, sudjelujete u natjecateljskim sportovima, služili ste u vojsci, odličan ste čelist, pišete svoj prvi detektivski roman...

Ako je ta informacija pokazala vašu jedinstvenost, a posebno ako se može povezati s vrijednostima koje donosite na novi posao, iskoristite to.

3. Pokažite svrhu i strast

Još jedan način na koji možete razmišljati o tom pitanju je: "Zbog čega ujutro ustajete?" Ispitivač želi doznati nešto o vašim strastima i onome što smatrate smislom života. Volonterski posao na farmi u Južnoj Americi, primjerice, pokazuje da imate globalnu perspektivu. Istrčavanje prvog maratona pokazuje da volite izazove.

Nije važno koliko malo ili veliko je vaše postignuće, sve dok pokazuje da se nastojite poboljšati. Kad su ljudi motivirani time da doprinose nečemu važnijem i većem od sebe - nečemu što ima svrhu i značenje - postaju daleko zadovoljniji.

4. Budite autentični

Pokazivanje autentičnosti jedna je od najvažnijih stvari koje možete učiniti na razgovoru za posao, kaže Burnison. Opustite se, budite svoji i recite istinu. Nemojte razgovoru pristupati kao da ste na audiciji za Broadway. Više je nego očigledno kada netko pokušava zapamtiti svoje tekst i "igrati ulogu".

Također, upozorava Burnison, napušete li nešto što ste napravili ili izmislite neku priču o sebi, bit ćete izloženi i otkrit će vas - i to će dovesti u pitanje sve što kažete o sebi.

Izvor: Index.hr

Najnovije oglase, vijesti i savjete iz svijeta tržišta rada potraži i na MojPosao LinkedIn profilu!

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.