Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako je COVID-19 promijenio naše potrošačke navike

Ubrzana digitalizacija je samo jedan od noviteta.

Kako je COVID-19 promijenio naše potrošačke navike

Nalazi iz dvaju istraživanja obavljenih prije i poslije pandemije COVID-19 i objavljenih u PwC-ovom jedanaestom uzastopnom globalnom istraživanju mišljenja potrošača, usredotočeni su na navike i ponašanje urbanog potrošača te na to kako nas je globalni poremećaj prisilio na ubrzanje digitalnijeg načina života. Milijarde ljudi širom svijeta živi u gradovima, a ta koncentracija stvorila je novu eru u globalnoj potrošnji; gradovi su središta u kojima se odvija ekonomska aktivnost.

Rezultati ankete otkrivaju da su pandemija i sljedeće mjere socijalnog distanciranja koje su usvojene dovele do temeljnih promjena u načinu na koji potrošači rade, jedu, komuniciraju i vode računa o svom zdravlju, piše Jutarnji list.

Potrošači su prilagodili način kupovine

Mjere socijalnog distanciranja koje se primjenjuju zbog koronavirusa utjecale su na potrošače u svim aspektima života, uključujući i kako kupuju namirnice. Iako potrošači najčešće odlučuju kupovati namirnice u prodavaonicama, njih više od trećine (35 %) sada hranu kupuje putem interneta, a 86 % onih koji kupuju putem interneta planiraju to nastaviti nakon uklanjanja mjera socijalnog distanciranja.

Prije pandemije, kupovina neprehrambenih proizvoda u fizičkim prodavaonicama i dalje je bila dominantna u usporedbi s internetskom kupovinom, a 47 % potrošača izjavilo je da kupuju svaki dan ili tjedan u fizičkim trgovinama u usporedbi s kupovinom putem mobilnih telefona (30 %), računala (28 %) i inteligentnih glasovnih asistenata (15 %). Od tada je kupovina neprehrambenih proizvoda na mreži znatno povećana (mobilni telefon 45 %; računalo 41 %; tablet 33 %), a trend je posebno izražen u Kini i na Bliskom Istoku, gdje je 60 % i 58 % ispitanika u svakoj od zemalja reklo da su počeli više kupovati sa svojih mobilnih telefona.

Važnost povezanosti, zajednice i brige o sebi je jasna

Pedeset devet posto milenijalaca i 57 % ljudi koji imaju djecu stavlja veći fokus na svoju dobrobit od ostalih skupina. Usredotočenost na brigu o sebi povećala se, s tim da se 51 % urbanih potrošača slaže ili jako slaže da su više usredotočeni na brigu o svom mentalnom zdravlju i dobrobiti, fizičkom zdravlju i prehrani kao rezultat COVID-19.

Stanovnici gradova anketirani nakon izbijanja smatraju sigurnost i zdravstvo jednako važnim za njihovu kvalitetu života kao i izglede za zapošljavanje, što je reklo 49 % i 45 % ispitanika za svaki od tih čimbenika, u odnosu na 45 % za zaposlenje.

Ostatak vijesti pročitajte na jutarnji list.

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.