Share
Tweet
Share
Send to friend

Sve više tvrtki odustaje od najma poslovnih prostora

Češći rad od kuće predstavlja opasnost za brojne male biznise.

Sve više tvrtki odustaje od najma poslovnih prostora

Uz nastavak epidemioloških mjera, većina kompanija u svijetu koje to mogu odlučile su zadržati koncept rada od kuće barem do kraja ove godine, a u mnogim slučajevima to bi moglo ostati i trajno rješenje. Tvrtke u kojima će veliki broj zaposlenih u budućnosti raditi od kuće, čini se, više neće trebati ni velike poslovne prostore. Hoće li rad na daljinu imati dugotrajni efekt na potražnju za poslovnim prostorima, ostaje za vidjeti, smatra voditelj tima ekonomista Moody’s Analyticsa Victor Calanog, prenosi Jutarnji list.

Na temelju podataka o najmu i upražnjenosti komercijalnih nekretnina u SAD-u u drugom tromjesečju ove godine, ekonomisti Moody’s Analyticsa, tvrtke koja se bavi istraživanjem, prognozama i savjetovanjem, predviđaju da će stopa upražnjenosti poslovnih prostora porasti s 16,7 posto krajem prošle godine na 19,3 posto u 2020. Iduće godine će doseći 19,9 posto, a 2022. godine 20 posto.

Najam uredskih prostora će pojeftiniti

Pored toga, očekuju da će najam uredskih prostora značajno pojeftiniti, ove godine 10,4 posto, pri čemu u New Yorku čak 21 posto. No, nije riječ samo o New Yorku, brojke govore da su u drugom tromjesečju ove godine u mnogim velikim gradovima porasli prazni četvorni metri uredskih prostora. Kada je riječ o prodajnim prostorima, njima predstoje još veći problemi jer se mnoge prodavaonice zatvaraju, a prodaja se u sve većoj mjeri odvija putem interneta.

Nešto manji pritisak mogao bi biti u slučaju industrijskih radnih prostora i stambenih zgrada. Kada je pak riječ o stambenim nekretninama, financijska kriza 2008. značajno je uzdrmala cijene stanova i kuća, ali ne i cijene najma, koje su nastavile stabilan rast.

Na kraju, prema podacima Eurostata, u razdoblju od 13 godina, od 2007. do prvog kvartala 2020., najam u zemljama EU u prosjeku je poskupio 20,8 posto, a stanovi 20,5 posto. Veći rad od kuće ujedno znači i neizvjesniju budućnost za male biznise kojima su zaposlenici kompanija bili važni klijenti. Pritom nije riječ samo o kafićima, restoranima, frizerskim salonima i trgovinama mješovitom robom, već se čak i modna industrija žali da više nema potrebe za odjećom ili kreacijama koje su ljudi nosili u uredima ili na javnim događanjima.

Izvor: Jutarnji list

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.