Share
Tweet
Share
Send to friend

Bili smo uvjereni da se neka znanja ne mogu prenijeti online, a onda je došao eLearning

Edukacije prolazite kada Vi imate vremena, volje i koncentracije. Iz ureda, od kuće ili tijekom vožnje vlakom.

Bili smo uvjereni da se neka znanja ne mogu prenijeti online, a onda je došao eLearning

Jeste li znali da se negdje u prostranstvima interneta krije platforma preko koje kirurzi objavljuju video snimke operacija koje su izveli, a sve kako bi njihovi kolege naučili pravilno izvoditi određeni zahvat? 

Ako niste bili upoznati s ovim podatkom, ne brinite, sve donedavno niti mi nismo bili svjesni činjenice da se takva, uistinu kompleksna, znanja i vještine mogu dijeliti putem interneta – eLearningom.

Štoviše, dugo vremena smo bili uvjerenja da postoje neke industrije i zanimanja gdje se znanja nikako ne mogu prenositi digitalnim putem. Smatrali smo da neke stvari ipak moraš vidjeti uživo, da ti netko od starijih kolega to mora pokazati i budnim okom pratiti što radiš i radiš li to dobro.

Međutim, u trenutku kada smo osvijestili da se čak i kirurški zahvati mogu učiti digitalnim putem, logično je bilo postaviti pitanje:

Postoje li uopće industrije i zanimanja na koja se eLearning ne može primijeniti i za koje on ne bi bio koristan?

Edukacije možete proći 'sjedeći u tramvaju'

Odgovor smo potražili u nagrađivanoj domaćoj e-learning agenciji eWyse. Kroz razgovor s Martinom Osmak, COO agencije, doznali smo zbog čega je eLearning puno praktičniji od  tradicionalnih metoda učenja. 

„Edukaciju prolazite kad Vi imate vremena, volje, koncentracije, a ne kad je netko odredio da se održava F2F  (face to face) trening ili radionica. Hoćete li edukaciju prolaziti na kompjuteru i sa svog radnog stola, ili ćete ju proći dok sjedite u tramvaju na putu kući sa svog mobitela, to je posve na vama“.

Uz to, dodaje, eLearning ide u korak s modernim vremenom. Ljudi su danas navikli sve raditi online - naručuje se odjeća, hrana, naočale, pa čak i pokućstvo, bez da smo napustili stan. 

„Dominaciju digitalnog formata još su davnih dana osjetile novine, koje su već dugi niz godina paralelno dostupne i u printanom i digitalnom obliku, jer su svjesne da printana izdanja malo po malo izumiru. Pragmatičnost 21.stoljeća ušla je u sve pore, i ljudi odbacuju sve što se nije prilagodilo. Novinarstvo je to učinilo, sad je red i na edukacijama“, naglašava Osmak.

'Uspjeh ne ovisi o tome ima li trener dobar ili loš dan'

Iako postoji inicijalni ulog u stvaranje tečajeva, on je jednokratan, ističe Osmak i naglašava da jednom kada napravite edukaciju, ona je vaša, mogu je pogledati tisuće i tisuće ljudi bez da se za vas stvara dodatni trošak. Uz to, da bi trening uživo bio učinkovit, možete imati najviše (a i to je već previše) 20 ljudi na treningu. Takvih ograničenja u svijetu eLearning nema.

„Uspjeh eLearning edukacije ne ovisi o tome da li je trener imao dobar ili loš dan. S druge strane,  kada ugovarate edukaciju ili radionicu uživo, njezin rezultat uvelike zavisi o tome da li je trener kvalitetan ili osrednji, hoće li znati prenijeti znanje na polaznike, ili će vam samo potrošiti novac, a vašim polaznicima vrijeme“.

Za razliku od 'face to face' treninga, iza eLearninga stoji cijela svita ljudi. „Tu je Learning Architect koji izučava materijale i slaže kostur tečaja. Zatim Content Creator koji piše taj tečaj te script za naratora. Nakon njega dolaze dizajneri, grafički i multimedijalni, svatko zadužen za svoj dio posla. A uz to, profesionalni narator snima naraciju. Radi se o timskom radu stručnjaka“, pojašnjava Osmak.

Radeći na taj način, eWyse osigurava sve preduvjete za stvaranje kvalitetnog konačnog proizvoda - tečaja po mjeri naručitelja, koji je posebno koristan pri učenju poslovnih kompetencija.

Idealan alat za onboarding

Naime, razne su vještine potrebne da bi zaposlenici mogli odrađivati svoje poslove kvalitetno i na vrijeme. Neki ih znaju, drugi baš i ne. Neki su tek došli u firmu pa ne znaju kako stvari funkcioniraju. Onda dolaze novi proizvodi, nove ponude... Kako naglašava Osmak, velika je količina “product knowledgea” koja se treba prenositi zaposlenicima.

„Upravo u takvim situacijama eLearning nema konkurenciju što se efikasnosti tiče. Čim izađe novi proizvod ili nova usluga, svim svojim zaposlenicima možete dodijeliti tečaj koji će ih podučiti o novoj ponudi u vašem poslovanju. Ne trebate čekati da se oformi dovoljno velika grupa da bi organizirali radionicu“.

Pitanje onboardinga, odnosno procesa uvođenja novih zaposlenika u posao, nerijetko je kamen spoticanja u svim većim firmama - čeka se dovoljan broj novozaposlenih ljudi da bi se “isplatilo” održati trening. To znači da veliki broj ljudi dođe u firmu i radi nekoliko tjedana, pa čak i mjeseci bez da je prošlo uvodne treninge. 

„S eLearningom nema tih problema, kako tko novi dođe, prolazi edukacije, bez ikakvog čekanja“, poručuje Osmak.

Više informacija o eLearningu i mogućnostima koje pruža možete pronaći na internetskim stranicama agencije eWyse.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.