Share
Tweet
Share
Send to friend

Smiješe li se vaši zaposlenici kad ponedjeljkom dođu na posao?

Prema Johanu Driessensu, direktoru 'entuzijazma', ovo je jedno od najvažnijih pitanja u poslovanju.

Smiješe li se vaši zaposlenici kad ponedjeljkom dođu na posao?

Usprkos tome što smo očekivali neočekivano od čovjeka koji s punim pravom (i ponosom!) nosi jedinstvenu titulu 'direktora entuzijazma', moramo priznati da je i nas iznenadio.

Jer, tko je mogao predvidjeti da će Johan Driessens, glavni govornik i prvi predavač ovogodišnje HR days konferencije, svoju maštovitost i jedinstvenost publici predstaviti na samom startu, pojavivši se na našim ekranima obučen u kostim superheroja, i to ni manje ni više nego Supermana?

Portretirajući lik 'čovjeka od čelika', Johan je predavanjem 'Creating a valuable employer branding experience' publici pokušao prenijeti poruku kako "svaki HR-ovac posjeduje određenu poslovnu supermoć koja mu omogućuje stvaranje pozitivnih iskustava i emocija za zaposlenike".

Na nama je samo otkriti koja je to naša supermoć!

Stvarajte posebna, jedinstvena iskustva

Prema Johanu, prije nego li krenemo s planiranjem tjedna ispred nas, moramo si postaviti sljedeće pitanje: 'Smiješe li se naši zaposlenici kada ponedjeljkom dođu na posao?'. 

Ako je odgovor potvrdan - sjajno, na pravom ste tragu! Međutim, ako je on negativan, ili pak niste sigurni što biste odgovorili, pravi je trenutak za promjene koje će uključivati ''stvaranje pozitivnijih, posebnih iskustava i emocija za vaše zaposlenike'', priča Johan uz pojašnjenje kako živimo u društvu koje pogoni 'ekonomija iskustava'. Gdjekad pozitivnih, a ponekad negativnih.

A to je ujedno i razlog zbog kojeg se Johan, kojeg smatraju jednim od najkreativnijih arhitekata poslovnog iskustva, na konferenciji pojavio kostimiran. Poanta je u izazivanju emocija.

Iskustvo nam daje kredibilitet

Naime, pojašnjava Johan, većina tvrtki ima jasno i detaljno razrađen poslovni plan, međutim, u današnje vrijeme je podjednako važno imati razrađen 'experience plan', odnosno nacrt temeljem kojeg ćemo stvarati (pozitivna) iskustva. Kako među klijentima, tako i među našim zaposlenicima.

„Brigom o kreiranju upečatljivih iskustava, neovisno tome radi li se o komunikaciji i interakciji koju vodimo uživo, odnosno o aktivnostima na društvenim mrežama, aktivno radimo na našem employer brandingu i stvaramo ambasadore brenda."

Iskustvo donosi kudikamo više kredibiliteta nego standardne marketinške aktivnosti, ističe Johan i navodi primjer proizvođača žvakaćih guma koji je u nemilosrdnoj i brojnoj konkurenciji uspio ostvariti fantastične rezultate prodaje unatoč tome što su njihovi proizvodi, u suštini jednaki onima drugih tvrtki, prodavani po višoj cijeni.

„Stvar je bila u tome što su uz svoj proizvod ponudili i sasvim drugačije iskustvo. Njihove kaugume su prodavane u posebno dizajniranim aparatima u koje je bilo potrebno ubaciti kovanice i pokrenuti mehanizam kako bi proizvod izašao van, za razliku od preostalih žvakaćih guma koje su se nalazile poredane jedna do druge na određenoj polici. I to se ljudima svidjelo. Htjeli su kupovati skuplje žvakaće gume jer je proces kupnje od njih tražio određeni angažman i drugačije iskustvo. Drugim riječima, ljudi danas više ne želi biti pasivni konzumenti već aktivni sudionici određenog procesa, a na nama je da im pritom ponudimo zanimljivo i pozitivno iskustvo“, naglašava Johan.

Od onboardinga do mirovine

U onim sjetnim trenucima kada razmišljamo o tome kako su se odigrali naši životi, umjesto da stvari sagledamo u cjelini, obično se prisjećamo pojedinih upečatljivih trenutaka i na osnovu donosimo zaključke jesmo li i koliko zadovoljni proživljenim. 

Isto je i s našim poslom. Uvijek iznova se vraćamo onim najposebnijim trenucima i iskustvima, priča Johan.

„Naš poslovni put prožet je brojnim iskustvima. Krenuvši od selekcijskog procesa, prijave na oglas koji nas je privukao i razgovora s budućim poslodavcem, preko pre-boarding i onboarding iskustava, upoznavanja i kasnijeg rada s kolegama, pa čak i izlaznog razgovora kojeg vodimo ako odlučimo krenuti nekim drugim smjerom… Sva navedena iskustva vode do određenih emocija, a emocije rezultiraju stvaranjem sjećanja. Pobrinite se da ta sjećanja budu pozitivna“, zaključuje Johan.

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.