Share
Tweet
Share
Send to friend

Usprkos brojnim izazovima, MojPosao je i dalje 'centralno mjesto tržišta rada'

Povodom obilježavanja 20. godišnjice rada portala MojPosao razgovarali smo s predsjednikom uprave Igorom Žonjom.

Usprkos brojnim izazovima, MojPosao je i dalje 'centralno mjesto tržišta rada'

U godini koja obiluje dvadeseticama, Portal MojPosao slavi svoj jubilarni, dvadeseti rođendan zbog čega smatramo kako ne postoji bolji trenutak za prolazak 'stazom sjećanja' i prisjećanje na najznačajnije događaje, zaposlenike, klijente i dakako korisnike koji su obilježili naših 'prvih dvadeset'.

U ovoj zamišljenoj 'šetnji' kroz povijest našeg portala pridružio nam se Igor Žonja, predsjednik uprave portala MojPosao, s kojim smo se dotaknuli brojnih tema vezanih uz prošlost, sadašnjost, ali i budućnost portala.

Igore, MojPosao je osnovan 2000. godine i na domaćem tržištu rada je prisutan već puna dva desetljeća. Unatoč tome što ste se vi timu priključili nešto kasnije, cijelo vrijeme ste pratili njegov razvoj.

Tako je, iako nisam od prvog dana uključen u stvaranje i rad portala MojPosao, ipak sam kao prijatelj Nenada Bakića, koji je osnivač i najzaslužniji za veliki uspjeh, otpočetka promatrao kako nastaje jedna vrlo uspješna priča. 

Poduzetnik sam već više od 27 godina, s Nenadom sam surađivao i surađujem na mnogim projektima, no kada me pozvao da pomognem u daljnjem stvaranju MojPosao (Selectio grupe) bila mi je to izuzetna čast i zadovoljstvo te danas, gledajući stvari s određenom distancom, mogu reći kako je rad na MojPosao značajno utjecao na podizanje kvalitete moga rada na jednu višu razinu. Nenad je zahtjevan suradnik, ali stvara ogromnu novu vrijednost i potiče ostale da čine isto.

Vratimo se na trenutak na sam 'početak balade'… Kako su izgledali prvi koraci koje je portal MojPosao napravio?

Ovo je već više puta ispričana priča, međutim vrijedi je ponoviti još jednom. Prije dvadesetak godina Nenad je pokušao osmisliti portal za financije, a MojPosao je trebao biti testni projekt. Oformljen je inicijalni tim u kojem su svoje mjesto pored Nenada pronašli programer Davor Ruševljan i dizajner Željko Glavor. Počeci su bili nestvarni - od moje informatičke tvrtke unajmili su jednu sobu, a Nenad mi je samo rekao „Igore, sada ćeš vidjeti kako se radi biznis na Internetu!“.

Ključ je bio u isto vrijeme na portalu stvoriti dovoljno velik broj oglasa za posao i privući što više tražitelja posla. Nije prošlo previše vremena a već je u našoj malenoj tvrtki postalo tijesno za sve one koji su u njoj radili. Počeli su dolaziti novinari, televizija, stigla je i premijerova nagrada…

Međutim, iako je stvorena vrijednost, istu nisu uspijevali monetizirati sve dok na Davorov prijedlog nisu zaposlili prve prodavače - tu kreće poslovni uspjeh portala.

Jasno, u međuvremenu je tu bilo još puno raznih pokušaja, osnovane su sestrinske tvrtke Selectio i Electus koje su se bavile potragom za kadrovima, privremenim zapošljavanjem te isporučivale konzultantske usluge. Nailazilo se na raznorazne poteškoće, našu krilaticu 'Centralno mjesto tržišta rada' pokušao je osporiti HZZ, ali zahvaljujući dobrim ljudima i činjenici da nas je tržište prepoznalo, MojPosao je nezaustavljivo rastao.

Jedna tvrtka je podržavala drugu, a u onim teškim vremenima, kada nije bilo drugog rješenja, Nenad je prodavao vlastitu imovinu kako bismo zaposlenicima mogli isplaćivati plaće i pokriti ostale troškove. Hvala mu na tome.

Kakve je sve promjene MojPosao doživio (ali i pokrenuo) tijekom godina? Kako biste opisali razvojni put portala?

Ovih 20 godina možemo podijeliti u četiri faze. Prva bi bila Startup faza koja je obilježila početne godine portala i koja je potrajala sve do 2007. i trenutka kada nas je preuzela engleska korporacija DMGT. Godinu potom počinje druga faza koja se odvijala u vremenu velike gospodarske krize i koju je obilježila konsolidacija našeg poslovanja, a koja je završila 2012. godine. Treća faza je krenula 2013. godine i nju obilježava ubrzani rast što se slučajno poklapa sa preuzimanjem od strane finske medijske kuće Alma Media, a četvrta faza, u kojoj se ujedno sada nalazimo, je nastupila 2019. godine.

Uslijed određenih promjena koje su zahvatile tržište rada, koncem 2018. godine tvrtkin rast je počeo usporavati, iako je on smanjenim intenzitetom nastavljen sve do ovogodišnjeg ožujka, odnosno do početka COVID-19 krize.  

Međutim, zahvaljujući činjenici da smo proces konsolidiranja našeg poslovanje započeli koncem 2018., aktualnu krizu smo dočekali spremni, koliko je to bilo moguće u tako strašnom udaru na zdravlje, ali i na materijalnu opstojnost. 

Tijekom ranije spomenute faze ubrzanog rasta napravili smo akvizicije u Makedoniji, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Nastavit ćemo sa regionalnim akvizicijama, a istovremeno pokušavamo ostvariti određene tehnološke investicije te imamo jaki interni razvoj. 

Također, prošle godine je naša tvrtka majka Alma Media prodajom velikog dijela klasičnog novinskog biznisa i okretanjem digitalnim servisima napravila ogromnu poslovnu transformaciju, a taj zaokret će koristiti i nama jer će omogućiti kvalitetniju suradnju unutar korporacije i stvoriti veći potencijal za akvizicije i razvoj.

Na koje ste projekte najponosniji, a za koje smatrate da bi bilo bolje da ste ih ‘preskočili’ ili ostavili za neko drugo, sretnije vrijeme? 

Uz MojPosao, koji je naš glavni proizvod, već dugo i uspješno djeluje i naš portal za edukacije Educentar, a u tom segmentu očekujemo nove iskorake u suradnji s našim partnerima iz Češke. 

Radimo tridesetak istraživanja i anketa godišnje iz područja tržišta rada i edukacija. Izdavali smo vodič karijera koji je mijenjao razne formate i nazive, od knjige 'Hoću bolji posao' do digitalnog sadržaja koji možete pronaći na našim stranicama. 

Organizirali smo velike fizičke sajmove s desecima tisuća posjetitelja, a zadnjih 12 godina, preko naše vlastite platforme Virtual Valley, organiziramo online sajmove sa stotinama tisuća posjetitelja i više stotina izlagača u čak 11 zemalja. Primjerice, ranije ovog mjeseca mjeseca smo organizirali i Regionalni sajam poslova koji je posjetilo više stotina tisuća posjetitelja te se predstavljalo 76 tvrtki iz 5 zemalja. 

Svake godine organiziramo istraživanje 'Poslodavac prvog izbora' gdje javnost bira najbolje poslodavce, a u kontinuitetu provodimo Istraživanje zadovoljstva zaposlenika i dodjeljujemo nagradu 'Najbolji poslodavac' prema izboru zaposlenika tih tvrtki. Sustav se temelji na našoj platformi pulser.online, koja se može koristiti i za druge vrste komunikacije s radnicima. 

Tijekom svih ovih godina na razne načine sudjelujemo u organizaciji konferencija posvećenih ljudskim potencijalima, a posebno smo ponosni na našu HR Days konferenciju koja predstavlja najveće regionalno okupljanje HR profesionalaca. Konferenciju smo održali i ove godine, ali je ona umjesto u fizičkom obliku u Rovinju, zbog epidemiološke situacije i brige o sigurnosti svih sudionika, organizirana u virtualnom okruženju. Pored predavanja vodećih svjetskih i regionalnih HR stručnjaka konferencija je ponovno ponudila odabir najboljih HR praksi u Hrvatskoj.

Pored svega nabrojanog, organiziramo i razna događanja gdje se družimo sa našim partnerima, kao što su kino HR Premijere i kazališna HR druženja, a rado se odazivamo raznim humanitarnim akcijama.

Kad je o neuspješnim projektima riječ, naravno da ih je bilo i bit će ih i u budućnosti. No, sa svakim neuspješnim pokušajem smo rasli jer smo učili iz naših pogrešaka i mijenjali se na bolje. 

Tijekom 20 godina puno toga se promijenilo – od opreme i uvjeta za rad, preko lokacije vaših ureda pa sve do okolnosti na tržištu rada koje su vas okruživale. Ono što se nije promijenilo su ljudi, odnosno vaši zaposlenici čiji doprinos je MojPosao učinio centralnim mjestom na tržištu rada. Neki od djelatnika s vama su (gotovo) od samog početka….

Svi naši projekti, konferencije, online i fizički sajmovi i istraživanja plod su kvalitetnog i predanog rada naših zaposlenika, a neki od njih su doista, kao što ste napomenuli, s nama od samog početka. 

Primjerice, naš 'Zaposlenik broj dva' Emir Fetahović je s nama skoro 20 godina, a za to vrijeme je prošao šarolik put – od programera do voditelja razvoja do trenutne uloge voditelja marketinga. Imamo i veliki broj zaposlenika koji su s nama više od 10 ili 15 godina… 

Također, zahvaljujući znanjima i vještinama koje su stekli radeći za MojPosao, nezanemariv broj naših nekadašnjih kolega je svoje uspješne karijere nastavio graditi u Googleu, Booking.comu i u mnogim drugim internacionalnim i domaćim tvrtkama. 

Naime, dobar dio ljudi preko nas tek upoznaje svijet rada, kreću kao početnici kojima glavna motivacija nije plaća nego okruženje u kojem se mogu brzo razvijati i pomoći razvoju tvrtke. 

S tim na umu, kontinuirano pratimo sve trendove prisutne na tržištu rada i pokušavamo našim radnicima osigurati odlične uvjete za rad, a zauzvrat od njih očekujemo osobni integritet, proaktivnost, odgovornost i timski rad.

Dvadeseti rođendan proslavljen je u godini koja je pred vas stavila brojne izazove. Kako ste se s njima nosili i što ste naučili?

Zahvaljujući pravovremeno odrađenoj konsolidaciji našeg poslovanja, najnoviju krizu smo dočekali spremniji nego onu koja nas je snašla 2008. godine, sa više znanja i iskustva.

U krizi smo bili odgovorni te smo u svega tri dana svim našim zaposlenicima omogućili rad od kuće, inzistirali smo na iskrenosti i učestaloj komunikaciji, greške smo otklanjali u hodu i sada doista možemo reći kako kroz krizu prolazimo puno bolje nego što smo očekivali. 

Trebalo nam je nekoliko tjedana da uvedemo uslugu video intervjua, fizičku konferenciju smo pretvorili u hibridnu i imali više od 350 sudionika te je većina naših partnera ostala uz nas unatoč velikim izazovima. U Hrvatskoj ćemo opet imati oko 5000 klijenta ove godine i milijune korisnika naših usluga, a ako tim brojkama pridodamo i one iz Slovenije, Bosne i Hercegovine i Makedonije u kojima također uspješno poslujemo, naši rezultati će biti i dvostruko bolji.

I za kraj smo ostavili rođendanske želje. Što biste sebi i svim djelatnicima portala MojPosao poželjeli u godini, odnosno godinama koje slijede?

Rođendanske želje?! Osoba sam koja slavi svaki dan i to pokušavam prenijeti na svoje suradnike. Trenutno imamo veliki fokus na zdravlje, to je ono najvažnije u životu i temelj za sve ostalo. 

Druga stvar na kojoj stalno inzistiramo su kontinuirani razvoj i promjene, a nadam se da ćemo zaslužiti i malo sreće te da će tržište prepoznati sve ono što radimo kako bismo uspješno mogli poslovati još desecima godina.

Ovim putem želim zahvaliti svim zaposlenicima portala MojPosao na predanom i kvalitetnom radu, partnerima na odličnoj suradnji tijekom svih godina, a klijentima i korisnicima naših usluga na povjerenju koje nam svakodnevno poklanjaju. Veselimo se svim budućim rođendanima koje ćemo proslaviti s vama! 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.