Share
Tweet
Share
Send to friend

Novi poslovni 'dress code': Kriza je srezala potražnju za odijelima

Došlo je i do velikog pada cijena merino vune.

Novi poslovni 'dress code': Kriza je srezala potražnju za odijelima

Trend rada od kuće srezao je potražnju za odijelima i poslovnom odjećom, ali i bacio na koljena australske uzgajivače ovaca s obzirom da je cijena merino vune – najvažnijeg materijala za odijela – već mjesecima u slobodnom padu, prenosi Poslovni dnevnik.

Kako piše Reuters, odijela talijanskog modnog dizajnera Brunella Cucinellija dosežu cijenu i do 7000 eura. Unatoč visokoj cijeni, kupaca do izbijanja pandemije nije nedostajalo, a sada rijetko tko upita za cijenu.

Prvi sako u šest mjeseci

Pad interesa je logičan u “novom normalnom” jer čak ni Cucinelli već mjesecima nije odjenuo odijelo, a kamoli ga kupio.

“Svi smo bili zaključani u domovima, pa je ovo prvi sako koji sam odjenuo od ožujka”, izjavio je Cucinelli u Milanu tijekom rujanskog predstavljanja najnovije kolekcije. Većina ljudi s „poslovima s bijelim ovratnikom“ već mjesecima rade od kuće u trenirkama i pidžamama umjesto u odijelima. Dio analitičara smatra da će taj trend dijelom opstati i nakon što pandemija prođe. Taj tektonski poremećaj u promjeni trendova kada je riječ o poslovnoj odjeći ima ozbiljne reperkusije na cijeli opskrbni lanac tekstilne industrije, a prelio se na gotovo sve kontinente.

U Australiji, najvećem svjetskom proizvođaču merino vune, cijene su pale na najniže razine u posljednjih nekoliko desetljeća. S obzirom da su tradicionalni kupci, talijanske predionice, praktički zaustavile narudžbe, cijena je pala više od 50 posto.

Početkom rujna prosječna cijena kilograma vune spustila se do 8,58 australskih dolara dok je početkom prošle godine dosezala 20,16 dolara. Mnoštvo tamošnjih uzgajivača ovaca u ozbiljnim je problemima, pa traže svaki slobodni četvorni metar prostora kako bi uskladištili vunu nadajući se skorom oporavku cijena.

Najmanje tražena odjeća

U rujnu su odijela bila segment odjeće koji je najviše pojeftinio i najmanje je tražen u Italiji, Njemačkoj i Francuskoj, pokazuju podaci tvrtke StyleSage. Pri tome brendovi u nižem i srednjem cjenovnom razredu, poput Asosa, Topmana, Guessa i Hugo Bossa, bilježe najveći pad prodaje, i do 50 posto.

Potonuće potražnje za uredskom odjećom teško podnose i trgovci, pa je u SAD-u dio njih već propao, dok ostali sa zebnjom gledaju na iduće mjesece. Konzultantska tvrtka za segment maloprodaje Coresight Research prognozira da će ove godine između 20.000 i 25.000 američkih trgovina odjećom staviti ključ u bravu. Za ilustraciju, lani ih je propalo oko 9800.

Izvor: poslovni dnevnik

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.