Share
Tweet
Share
Send to friend

Poslovna klima u Njemačkoj na najvišoj razini u dvije i pol godine

Bundesbank je početkom lipnja podigao procjene gospodarskog rasta i sada očekuje da će gospodarstvo dosegnuti pretpandemijsku razinu već u sljedećem tromjesečju.

Poslovna klima u Njemačkoj na najvišoj razini u dvije i pol godine

Poslovna klima u Njemačkoj poboljšana je u lipnju, dosegnuvši najvišu razinu od studenog 2018., potaknuta optimističnim očekivanjima poslovnih čelnika za drugu polovinu godine, pokazalo je u četvrtak istraživanje instituta Ifo.

Ifov indeks poslovne klime porastao je za 2,6 bodova u odnosu na svibanj, na 101,8 bodova.

„Njemačko gospodarstvo izlazi iz koronakrize”, rekao je predsjednik Ifoa Clemes Fuest.

Kancelarka Angela Merkel izjavila je u srijedu da je Njemačka na pragu faze snažnog rasta gospodarstva, dodavši da je šef središnje banke Jens Weidmann u razgovorima u vladi vrlo pozitivno procijenio ekonomske izglede, piše N1.

Bundesbank je početkom lipnja podigao procjene gospodarskog rasta i sada očekuje da će gospodarstvo dosegnuti pretpandemijsku razinu već u sljedećem tromjesečju i porasti ove godine za 3,7 posto. U 2022. aktivnosti bi trebale poskočiti 5,2 posto.

Promet u maloprodaji raste najsnažnije od ponovnog ujedinjenja Njemačke, prije više od 30 godina, potaknut oslobađanjem potražnje blokirane mjerama zatvaranja, rekao je ekonomist Ifo-a Kalus Wohlrabe.

Optimizam jača čak i u ugostiteljstvu, koje spada među sektore najteže pogođene blokadom i još uvijek muku muči s teškim uvjetima poslovanja, naglašava čelnik Ifoa.

Njemačko gospodarstvo porast će u drugom tromjesečju 1,3 posto, te za 3,6 posto u razdoblju od srpnja do rujna, procjenjuje, dodajući da bi zastoji u opskrbi i rast troškova sirovina mogli prisiliti mnoge tvrtke da podignu cijene.

Automobilski div Volkswagen priopćio je u utorak da globalna nestašica čipova koja posebno teško pogađa proizvođače automobila neće utjecati na prognozu njegove ovogodišnje operativne marže.

„Zasada, srećom, uspijevamo značajno ograničiti negativan utjecaj za naše kupce, a time i na isporuke, primjerice prodajom zaliha i drugim mjerama“, rekao je glasnogovornik kompanije.

Izvor: N1

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.