Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako ignorirati "to ti nikada neće uspjeti"?

Kako ignorirati "to ti nikada neće uspjeti"?

Nakon što je osnovao nekoliko uspješnih startupa (Netflix je bio sedmi), Marc Randolph se posavjetovao što bi poduzetnici čija ideja naiđe na reakciju “to nije moguće” trebali reći.

Kada je Marc Randolph osmislio ideju zbog koje je stvoren Netflix, prva reakcija koju je dobio od ljudi u okruženju, uključujući njegovu suprugu, bila je da to nikada neće uspjeti- prenosi Profitiraj.hr.

Suosnivač i prvi direktor Netflixa o ovome je napisao i knjigu u kojoj navodi da je gotovo svaki poduzetnik imao iskustvo kao on. Osmisle nešto, otrče da podjele s najbližima, a od njih dobiju gotovo uvijek isti odgovor: “To neće uspjeti nikada”.

“Nitko ništa ne zna”, prijedlog je ovog uspješnog poduzetnika.

Ključ za razumijevanje startupa

Marc Randolph kaže da je ova fraza “Nitko ništa ne zna” upravo ključ za razumijevanje startupa.

Ovo je shvatio nakon čitanja knjige holivudskog scenarista William Goldmana koji je objasnio svoje mišljenje tako što je usporedio projekte koji imaju visok budžet i velika očekivanja i projekte za čiji je budžet izdvojeno veoma malo novca. Prvi uglavnom propadaju, dok su drugi vrlo uspješni, prenosi Bizlife.

Ovo je po njemu dokaz da nitko ništa ne zna. Mi možemo nagađati da će film biti uspješan, ali zapravo nitko ništa ne zna.

Vjerujte svojoj ideji i isprobajte je

Prema Randolphu saznanje da nitko ništa ne zna može biti izvor ohrabrenja.
– Jer, ako nitko ništa ne zna, ako je zaista nemoguće znati unaprijed je li neka ideja dobra, onda bi svaka ideja mogla biti baš ta koja će uspjeti – rekao je.

Morate vjerovati da je vaša ideja baš ona prava i biti spremni da istupite, isprobate je i riskirate da ne uspije.

Postoje loše ideje. Ali ne znate je li ideja loša – dok je ne probate – smatra poduzetnik.

Na primjer, originalna ideja za Netflix bila je loša – pokrenuli su startup kao internet prodavaonicu videa. Prodaja kaseta putem Interneta nije imala smisla, a kasnije se dokazalo da su prodaja i iznajmljivanje kaseta eksperiment kojim se gubio novac.

Model pretplate je taj koji je spasio Netflix, ali to nije bilo nešto što bi neko mogao predvidjeti kada je pokrenuo kompaniju. Na model pretplate stigli su tek nakon godina pokušavanja drugih stvari.

Pa što onda? Započnite!

– Najbolji korak koji svako može poduzeti da bi svoje snove pretvorio u realnost je jednostavan. Samo treba započeti. Dakle, napravite taj korak, izgradite nešto, testirajte, prodajte. Sami zaključite je li vaša ideja dobra ili ne – njegov je savjet.

Testiranje ideje naučit će vas više za jedan dan nego godine razmišljanja, poručuje Marc Randolph.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.