Share
Tweet
Share
Send to friend

Životopis koji privlači pažnju u svega šest sekundi

Tipični regruter, s prosječno 200-250 kandidata po otvorenom radnom mjestu, u ranim fazama procesa zapošljavanja potroši na svaki životopis samo šest sekundi.

Životopis koji privlači pažnju u svega šest sekundi

Pandemija je mnoge zaposlenike potaknula da potraže novi posao, nešto što više odgovara njihovim željama i vrijednostima. To je natjeralo tvrtke da ulože više truda kako bi se prilagodile i privukle suvremene zaposlenike. No, istovremeno je porastao pritisak na zaposlenike koji su suočeni sa žestokom konkurencijom u potrazi za svojim željenim poslovima i ulogama.

Prvi korak na tom putu je izrada izvrsnog životopisa koji će privući pozornost regrutera u gomili drugih životopisa. Mnogi vide taj korak kao rutinu, ali ipak griješe već u tom prvom koraku, kaže Lindsay Mustain, bivša regruterka na Amazonu i autorica knjige “7 kritičnih pogrešaka u životopisu koje treba izbjegavati”.

U neovisnom istraživanju koje je provela većina ispitanika rekla je da pisanju životopisa posvete između 20 i 40 sati.

S prosječno 200-250 kandidata po otvorenom radnom mjestu, tipični regruter u ranim fazama procesa zapošljavanja potroši pak samo šest sekundi na svaki životopis, tumači Mustain te dodaje kako ona to uglavnom “skrati na četiri”.

Stoga je ključno da kandidati optimiziraju svoj životopis kako bi bio jasan i uvjerljiv za svakog regrutera, rekla je, navodeći tri savjeta kako to postići, objavio je točka na i.

1. Format

Format je, tvrdi Mustain važniji od sadržaja.

“Zašto? Ako ne mogu pronaći informacije u tih tri do šest sekundi, onda imamo problem”, tumači.

Njen savjet je da razmišljate “minimalistički”. Neka format  vašeg životopisa bude jednostavan, bez fotografija i trikova, tako da ga regruter može lako skenirati pogledom i odabrati informacije koje su mu potrebne.

2. Sadržaj

Sadržaj vašeg životopisa trebao bi istaknuti dvije ključne stvari: opseg i utjecaj. Opseg se odnosi na poslove odnosno uloge kroz koje ste stjecali iskustvo, a utjecaj ocrtava zašto su one bile važne.

“Ako želite biti izabrani, morate pokazati da su opseg vaših poslova i utjecaj koji ste postigli najbolje rješenje za tvrtku. To je razlika između kandidata i odabranog kandidata”, objašnjava Mustain.

Taj opseg i učinak treba kratko opisati u sažetku na vrhu životopisa. Kasnije se može razraditi u odjeljku koji govori o iskustvu.

“Bez obzira na to koji posao radite, u svakoj tvrtki imate dvije vrste poslova: ili štedite novac, ili zarađujete – a možda radite oboje”, razlaže Mustain.

“Tajna je u tome da artikulirati što je to i kako to radite kroz posao koji radite te kakav ste utjecaj ostvarili.”

3. Ključne riječi

Treće, vaš životopis bi trebao biti optimiziran s obzirom na ključne riječi u jeziku kojim s u smislu ključni za ključne riječi” za vrstu jezika koji koristi tvrtka u koju se prijavljujete za posao, tumači Mustain.

“Želite koristiti živi jezik koji će biti razumljiv i prihvatljiv vašoj publici.”

Postoje web stranice koje vam omogućuju da usporedite jezik koji koristite u svom životopisu s jezikom kojim je opisan posao za koji se kandidirate. No, možete koristiti i web stranicu tvrtke ili  društvene mreže kako biste vidjeli kako i kojim jezikom tvrtka komunicira s klijentima, kupcima, korisnicima i ostalim dionicima. To vam može biti vodič za pisanje životopisa.

Kao opće pravilo, Mustain preporučuje da napišete osnovni predložak životopisa na temelju opisa triju poslova koje smatrate svojim poslovima iz snova. Zatim taj osnovni predložak prilagodite specifičnim zahtjevima svakog posla na koji se prijavljujete.

Izvor: točka na i

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.