Share
Tweet
Share
Send to friend

Sedam pravila za kvalitetnije komuniciranje

Primjenjujete li neka od njih?

Sedam pravila za kvalitetnije komuniciranje

Svaki razgovor koji vodimo ima za nas cilj koji njime želimo postići, ali ključnih sedam stavki u njima znaju koristiti samo osobe s visokim stupnjem emocionalne inteligencije, navodi autor Bill Murphy Jr.

Pritom navodi svih sedam kroz poslovnu perspektivu te objašnjava na koji način se mogu koristiti u svakom razgovoru koji vodimo, objavio je ICT business.

1. Ciljevi - mislite unaprijed o idealnom scenariju

Moguće je da se radi o strateškom cilju, kad drugu stranu želimo uvjeriti da učini nešto za vas na način da djeluje kao da osoba misli da čini uslugu i sebi. Može to biti i emotivni cilj, kad nekoga tko je došao na razgovor za posao želite navesti da misli dobro o kompaniji, bez obzira dobio posao na kraju. Ili, može to biti potpuno defenzivan cilj, gdje odlučno, bez obzira na sve, ne želimo udovoljiti niti jednom novom zahtjevu klijenta.

Kad se postave ti ciljevi, u glavi treba pomno razmisliti kako započeti i potom voditi razgovor da bi oni bili ispunjeni.

2. Pažnja - ostanite fokusirani i izgledajte kao da ste fokusirani

Usredotočite se na osobu s kojom razgovarate i dajte joj do znanja da ima vašu pažnju. Primjerice, zaklopite laptop, spustite prozore računala i okrenite se od ekrana prema osobi s kojom komunicirate. Također, ako ste za stolom uklonite mobitel ili ga okrenite ekranom prema dolje.

Tim fokusom istovremeno se uspijeva i prepoznati detalje kod sugovornika, koje inače možda ne biste uspjeli.

3. Odgovori - dobro razmislite kako izgledate i zvučite drugoj strani

U komunikaciji postoje tri vrste stvari koje se mogu reći - prava stvar, kriva stvar ili ništa. A ništa može djelovati čudno, ne uvijek u pozitivnom smislu. Stoga, bolje je ne reći ništa riječima metodom "zrcaljenja".

Emocionalno inteligentne osobe znaju prebaciti fokus na drugu stranu te im povlađivati tako da se dobro osjećaju dok komuniciraju s vama.

Primjer "zrcaljenja" su rečenice koje počinju s "Zvuči kao da mi govoriš..." ili "Dopusti da si pojasnim što sam upravo čuo, molim te..." Time će druga strana morati nastaviti razgovor u smjeru koji joj nudi još prostora.

4. Dizajn - pazite na strukturu, tajming, tijek i duljinu razgovora

Samo oko dva posto razgovora završava onda kad oba sudionika to žele. Dakle, prilika je upravo u tome, savladati vještinu koja bi razgovor učinila baš onoliko dugačkim koliko obje osobe to žele. A tako nešto može se tek ako pripazite na strukturu, tajmingom i tijek razgovora. Tako se može odrediti i optimalna duljina razgovora.

5. Emocije - budite svjesni emocija i izvucite prednost na obje strane

Zapravo vrlo jednostavan dio priče. Prepoznajte emociju sugovornika i usmjerite razgovor kako vam odgovara.

6. Neverbalna komunikacija - budite svjesni prednosti koje se zbivaju u "neverbalnim dimenzijama"

Ponekad ljudi govore jedno, a njihov izraz lica, pogled, pokreti ili ton govore potpuno drugo. Izrazito emocionalno inteligentne osobe prepoznat će to i profitirati iz činjenice da se svega sedam posto komunikacije odvija verbalno.

7. Sumiranje - dobro razmislite o tome čega želite da se druga strana sjeća

Pod time se misli na dojam o razgovoru. Kako biste ostavili pozitivan dojam, jer vam to iz nekog razloga donosi korist, sumirajte razgovor koji nudi neko obećanje za budućnost otprilike ovako "Bilo mi je drago razgovarati s vama i nadam se da ćemo sutra imati više vremena." Kao dodatan plus, dobro je i iskazati zahvalnost drugoj strani na razgovoru rečenicom kao "Hvala što ste se došli danas."

Izvor: ICT business

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.