Share
Tweet
Share
Send to friend

Više se isplati ulagati u Lego kockice nego u zlato

Utvrđeno je da tržište rabljenih Lego kockica raste za 11 posto godišnje, što je brža i bolja stopa povrata od zlata, dionica, obveznica, filatelističkih maraka i vina.

Više se isplati ulagati u Lego kockice nego u zlato

Ulaganje u Lego kockice unosnije je od ulaganja u zlato, umjetnine i vina, pokazalo je istraživanje. Utvrđeno je da tržište rabljenih Lego kockica raste za 11 posto godišnje, što je brža i bolja stopa povrata od zlata, dionica, obveznica, filatelističkih maraka i vina.

Istraživači na Visokoj školi ekonomije u Rusiji (HSE) rekli su da bi se moglo ostvariti unosan dobitak od ulaganja u neobičnije proizvode čija kupnja može izgledati pomalo neozbiljno, misleći pritom na Lego setove, Barbie lutke, mini figure superheroja ili modele automobila i vlakova, prenosi N1.

“Navikli smo misliti da ljudi kupuju predmete poput nakita, antikviteta ili umjetničkih djela kao ulaganje. Međutim, postoje i druge opcije, poput kolekcionarskih igračaka. Deseci tisuća poslova sklapaju se na sekundarnom Lego tržištu. Čak i uzimajući u obzir niske cijene većine kompleta, ovo je ogromno tržište koje tradicionalni investitori ne poznaju baš dobro”, rekla je Viktorija Dobrinskaja, izvanredna profesorica na HSE-u.

Najskuplji setovi uključuju Millennium Falcon, Death Star II i Imperial Star Destroyer iz Ratova zvijezda, kao i Taj Mahal. Studija koja je proučavala cijene 2322 različita Lego kompleta od 1987. do 2015. godine, pokazuje da su čimbenici poput ograničene proizvodnje, kolekcionarskih posebnih izdanja i nestašice na sekundarnom tržištu značajno povisili cijene tijekom godina. Proučavala se samo prodaja novih neotvorenih kompleta.

“Kompleti proizvedeni prije 20-30 godina izazivaju nostalgiju kod obožavatelja Lego kockica, a njihove cijene nevjerojatno skaču. No unatoč velikoj isplativosti Lego setova na sekundarnom tržištu općenito, nisu svi kompleti jednako uspješni. Morate biti pravi obožavatelj Lego kockica kako biste prepoznali tržišne nijanse i uvidjeli potencijal ulaganja u određeni set”, rekla je Dobrinskaja za The Guardian.

U studenom je Lego, najveći svjetski proizvođač igračaka, dodijelio svojih 20.000 zaposlenika po tri dodatna dana odmora i posebne bonuse nakon što je izvijestio o izuzetnoj godini prihoda i zarade. Legova je prodaja porasla tijekom lockdowna zbog pandemije koronavirusa.

Izvor: N1

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.