Share
Tweet
Share
Send to friend

Ovih pet vještina trebao bi imati svaki prodavač

Što je to što ih čini posebnima i koje sve vještine moraju imati donosimo u nastavku.

Ovih pet vještina trebao bi imati svaki prodavač

Kažu kako je prodaja jedan od najstarijih zanata. Ljudi već stoljećima trguju uslugama i proizvodima. U početku je to bila klasična robna razmjena dobara koji su ljudima bili potrebni. S pojavom novca i razvojem putovanja, razmjena proizvoda i usluga počela je dobivati prve obrise današnjeg načina trgovanja. Iako danas, putem interneta, robu i usluge možemo kupiti i bez posrednika (trgovca), vještine koje oni posjeduju i dalje su presudne u odabiru nekog proizvoda. Oni su tu da nas ohrabre, informiraju nas o proizvodima i uslugama, ali i navedu na kupnju proizvoda kojeg, na prvu, nismo niti svjesni da nam je potreban. Što je to što ih čini posebnima i koje sve vještine moraju imati donosimo u nastavku. 

Samo pozitiva

I dok mnogima ovo ne bi bila prva vještina koju bi prodavač trebao imati, ona je itekako važna. Pozitivan stav i razmišljanje, iako ih golim okom ne vidimo, itekako osjetimo. Ono direktno utječe na uspješno postizanje ciljeva kao i na vaš pogled na posao kojim se bavite te proizvod koji prezentirate. Uz to, moć pozitivnog razmišljanja “štiti” vas od tjeskobe u trenucima kada ne postignete željeni cilj. Upravo je tada važno zadržati pozitivan stav i vjerovati u sebe i svoje mogućnosti. To što ste imali jedan loš dan, ne znači da će takva biti cijela karijera. Samo, krenite hrabro dalje i vjerujte u sebe. 

Znanje je sve 

Bez obzira na to u kojoj tvrtki radite, važno je kontinuirano ulagati trud i vrijeme u izučavanje proizvoda i usluga koje nudite kupcima. Poznavanje asortimana nudi vam mogućnost da u svakom trenutku kupcu ili klijentu predložiti rješenje, odnosno proizvode ili usluge koje mu najviše odgovaraju. Odlično poznavanje proizvoda od ključnog je značaja za svaku prodaju, bilo da je riječ o veleprodaji i maloprodaji. Ako vam kupac postavi pitanja o određenom proizvodu ili usluzi, a vi ne znate na to odgovoriti, vaša se prodaja vrlo vjerojatno neće ostvariti. Ne očekujete da ćete tako napredovati. A ako radite na proviziju, ostvarit ćete i dodatan pad prihoda. Stoga, uložite u znanje jer ono će vam pomoći da sklopite ugovor, ali i napredujete u svojoj karijeri. Ovu prodajnu vještinu nikako ne smijete preskočiti.

Dobra komunikacija je ključ uspjeha

Interpersonalne vještine su jedne od najvažnijih u ovom poslu. Preciznije, riječ je o vještinama koje uključuju interakciju s ljudima. Promatrajući s poslovnog aspekta, interpersonalna vještine su sve one koje omogućuju kvalitetan rad s drugima, bilo da se radi o šefu, suradnicima, klijentima, kupcima ili s bilo kime s kim dolazite u kontakt. Riječ je vještinama koje uključuju komunikaciju, empatiju, slušanje drugih i još mnogo toga. 

Aktivno slušanje jedna je od glavnih vještina ovoga spektra koja je potrebna svakom prodavaču. Potrebe kupaca morate dobro saslušati kako bi mogli otkriti koji su njihovi problemi i što im je točno potrebno. Osim toga, moć pregovaranja još je jedna od važnih alata koje će vam trebati. Ponekad kupac neće znati što mu točno treba i da li mu uopće išta treba. To je vrijeme kada vi, kao prodavač, stupa na snagu i pokušavate mu objasniti zašto bi mu baš taj proizvod bio idealan izbor. 

Cjeloživotno učenje

S karijerom u prodaji uvijek dolazi i cjeloživotno učenje. Od toga da saznate sve informacije o proizvodu ili usluzi do znanja o određivanju cijena. Iz tog razloga razvijanje vještina učenja možda je najvažnija vještina koja će vam trebati u prodaji. S obzirom na to, poradite na svojim tehnikama učenja. Vratite se mislima na fakultet ili u srednju školu i prisjetite se kako ste učili. Učite li bolje vizualno ili čitanjem? Otkrivanje vašeg stila učenja dobra je osnova za nastavak razvijanja i samih prodajnih vještina koje će vam pomoći u zadržavanju važnih informacija potrebnih za ostvarenje uspjeha. 

Bez povjerenja, nema poslovanja

Ključno je vjerovati da je ono što prodajete uistinu dobro i da služi svrsi. Bez obzira na to prodajete li kućanske aparate, turističke aranžmane, kozmetiku ili, pak, informatičku opremu, vjera u kvalitetu proizvoda i povjerenje u kompaniju čije proizvode nudite ključna je za uspješnu realizaciju posla. Kao trgovac morate poznavati sve vrline i mane nekog proizvoda, kako bi njegove kvalitete ili nedostatke s povjerenjem i uvjerljivim stavom prenijeli kupcima. 

Ako namjeravate ostvariti dugoročnu karijeru u prodaji, važno je da se prilikom dolaska u tvrtku dobro upoznate s onim što ćete raditi sljedeći period. Povjerenje u tvrtku i proizvod koji prodajete odrazit će se na kupca koji će na kraju odlučiti hoće li kupiti proizvod ili ne.

Vaše poznavanje proizvoda može vam pomoći u razvijanju samopouzdanja za daljnje prodajne akcije, ali i uvelike pomoći u prodaji. Ako nemate dovoljno samopouzdanja, poradite što prije na njemu. Savjet potražite od kolega, nadređenih ili upišite dodatni tečaj. 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.