Share
Tweet
Share
Send to friend

Ove stvari je bolje prešutjeti kad dajemo otkaz

Iako ponekad odluku o napuštanju poslodavca donosimo ’usijane glave’ i puno toga, često negativnog, želimo reći, važno je voditi računa o samokontroli.

Ove stvari je bolje prešutjeti kad dajemo otkaz

Ako ste mrzili svoj posao, šefa i toksičnu radnu kulturu, imajte na umu da niste jedini. Nitko ne smije biti prisiljen živjeti i raditi u toksičnom radnom okruženju uz nasilne ili loše šefove. Međutim, sočne tračeve sačuvajte za sebe. Evo kako napisati profesionalnu ostavku i otići netaknutog dostojanstva.

Pismo ostavke smatrajte službenim dokumentom, lišenim sočnih detalja, savjetuje CareerContessa. Takav dokument treba sadržavati izjavu da napuštate radno mjesto, datum vašeg posljednjeg dana zaposlenja, odnosno otkazni rok, zahvalnost za pruženu priliku i vaš potpis, prenosi 24 sata.

1. Nemojte uključivati nikakvu negativnost

Gledajte na ovo konkretno pismo kao na formalno rješavanje vašeg raskida radnog odnosa. Uključite pojedinosti kao što su: namjeravate li dati otkaz dva tjedna unaprijed ako ste voljni ostati tu i obučiti svoju zamjenu ili ćete odmah napustiti svoje radno mjesto. Ne ulazite u to zašto mrzite svoj posao, kako ste sretni što odlazite i kako se nadate da će imati užasnu fiskalnu godinu bez vas.

2. Nemojte uključivati razloge zbog kojih ste mrzili svoj posao

Možda mislite da pomažete sljedećem zaposleniku tako što ćete u svom pismu ostavke zabilježiti razne prekršaje koje je nadređeni učinio protiv vas. Pismo ostavke možda smatrate prikladnim mjestom da ispravite neke greške i poboljšate položaj za svog nasljednika. Ako imate stvarne pritužbe koje se ne mogu zanemariti, možete se ozbiljno pozabaviti time. Zatražite izlazni intervju s odjelom za ljudske resurse ili svojim menadžerom i izrazite svoju zabrinutost. Ako je vaš menadžer izvor vaše zabrinutosti, razmislite o tome da tražite drugog zaposlenika na višem nivou koji će predsjedavati vašim izlaznim intervjuom.

Ako su razlozi zbog kojih ste mrzili svoj posao bili stvari poput "Kolega je preglasno žvakao" ili "Kolegica je uvijek za ručkom pekla ribu u mikrovalnoj", jednostavno ih zaboravite.

3. Nemojte navoditi razloge zbog kojih ste mrzili svog šefa ili kolege

Baš kao što ne koristite pismo ostavke za navođenje razloga zbog kojih mrzite svoj posao, to također nije mjesto za pokretanje napada na pojedince. A tko zna? Možda će vam u budućnosti zatrebati preporuka upravo tih ljudi. Ostavite svoj posao bez loših osjećaja prema bivšem šefu i suradnicima - za svaki slučaj.

Ako suradnik, menadžer ili viši izvršni direktor sudjeluju u neprofesionalnom ili uvredljivom ponašanju, pozabavite se tim problemom s ljudskim resursima na izlaznom intervjuu.

4. Ne otkrivajte tajne ili pojedinosti o drugim suradnicima

Dakle, znamo da je kolega iz računovodstva vaš najveći neprijatelj i znamo da mislite da joj ne ide s brojevima. Znamo da se kolega iz ureda jako napio na blagdanskoj zabavi i prilično ste sigurni da je on točio šampanjac u fotokopirni aparat. No pismo ostavke nije mjesto za pozivanje na svaku nepravdu ili nedjelo kolega.

5. Nemojte dijeliti detaljne informacije o svom novom poslu

Vaš novi posao je sjajan i tako ste ponosni što ste ga dobili. Možda ćete imati velike beneficije, bolju plaću i svijetlu budućnost. Vaš poslodavac koji će uskoro postati bivši ne mora biti upoznat s ovim pojedinostima. Nemojte koristiti svoje pismo ostavke za stvaranje ljubomore kod bivših suradnika.

Prije svega, neće vam uspjeti. Kao drugo, mogli biste se dospjeti u neugodne situacije otkrivanjem uvjeta vašeg novog ugovora. Ako napuštate super otrovno okruženje, nikad ne znate što bi bivši menadžment mogao učiniti da vam upropasti novu priliku. Šutite o svojoj sljedećoj prilici iz ovog jednog razloga: to se nikoga ne tiče osim vas.

6. Nemojte koristiti neprikladan ili prijeteći govor

To znači - bez prozivanja i bez izjava da će tvrtka požaliti dan kada vas je pustila da odete. Ovo pismo će vjerojatno otići u dosje o zapošljavanju koji bi vas mogao pratiti kroz karijeru. Također, svi smo vidjeli da e-poruke postaju viralne. Nemojte postati viralni. Također ne želite provesti svoje prijelazno razdoblje znajući da ste bivšeg šefa počastili određenim riječima. Dopustite si glatku tranziciju misleći na sebe.

7. Nemojte napraviti spačku

Sjećate li se zaposlenika JetBluea koji je dao otkaz tako što je pokrenuo klizač za izlaz u slučaju nužde? Iako mnogi od nas maštaju o takvim izlascima, to vam čini medvjeđu uslugu. Umjesto toga, otiđite sa svim svojim dostojanstvom. Učinite to tako da nitko ne može reći ništa negativno o vama. Tijekom cijelog procesa ostavke budite profesionalni.

Što napisati kada trebate odmah dati ostavku

Najprofesionalniji način da napustite posao je da date otkaz dva tjedna unaprijed i da pomognete u tranziciji svoje uloge. Međutim, osobne okolnosti mogu utjecati na dobro pripremljene planove i to bi moglo zahtijevati da odete bez ikakve obavijesti ili barem u vrlo kratkom roku.

Ako je moguće, pokušajte svom poslodavcu u svom pismu dati objašnjenje za ostavku. To ne znači da morate otkriti sve svoje osobne podatke. Razloge možete sažeti kao "osobne" ili "obiteljske okolnosti" u svom pismu ostavke i, ako vam je ugodno, dati više konteksta u razgovoru sa poslodavcem.
Iznenadne ostavke mogu biti vrlo izazovne za tvrtke. Kako biste otišli u dobrim odnosima, možete ponuditi pomoć oko bilo kakvih pitanja koja se pojave nakon vašeg odlaska, ali ako znate da vaš osobni život to neće dopustiti, preskočite ponudu. Bolje je ne obećavati ništa što ne možete održati.

Čak i ako odlazite zbog sukoba sa šefom ili kolegom, to ne spominjite ni u svom pismu ostavke. Ako odlazite zbog ozbiljnijih razloga, kao što je uznemiravanje nadređenih, svakako potražite ispravne načine da to dokumentirate i prijavite.

Kako podnijeti hitnu ostavku

Za neke može biti vrlo stresno ući u ured poslodavca i dati mu do znanja da dajete otkaz upravo sada. Naravno, vaš će poslodavac postavljati mnogo pitanja. Upamtite da ne morate dati informacije koje ne želite dijeliti. Kada niste u mogućnosti dati obavijest, postoji nekoliko stvari koje ćete htjeti pregledati prije tog sastanka. Prije nego što podnesete bilo kakvu ostavku, provjerite uvjete svog ugovora o radu. Provjerite možete li dati otkaz ili raskinuti ugovor bez prethodne obavijesti ili razloga.

Ako niste sigurni, provjerite sa svojim odjelom ljudskih resursa postoje li neki zahtjevi prije nego što date otkaz. Podnesite ostavku pisanim pismom i pošaljite kopiju poštom. Želite biti sigurni da postoji zapisnik o vašoj ostavci. Pisanu ostavku pošaljite kopiju i svom šefu te je sačuvajte u računalu. Nikada ne škodi imati papirnati trag o tome kada i kako ste dali otkaz. O svemu unaprijed obavijestite nadređene telefonom ili osobno kako biste ublažili šok zbog vašeg odlaska.

Izvor: 24 sata

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.