Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako postaviti granice na poslu?

Ako znate za anksiozni poremećaj svog šefa ili za raspad koleginog braka, vjerojatno je pametno postaviti neke profesionalne granice. Ne kaže se uzalud 'služba je služba, družba je družba'.

Kako postaviti granice na poslu?

Iako prijateljstvo s kolegama može pojačati vaš doživljaj sreće, ono također može izazvati određeni nered u vašem svakodnevnom životu.

Tjeskoba proizlazi iz nepredvidljivosti. “Kada ne znate o čemu će netko govoriti, to je kao da ste na rollercoasteru i ne znate kada počinje uspon, a kada slijedi zavoj”, kaže za CNBC Make It Brandon Smith, terapeut i trener poznat po nadimku The Workplace Therapist, prenosi točka na i.

Ovo su njegovi savjeti kako se nositi s četiri uobičajene situacije u radnom okruženju u kojima se prelaze granice te ublažiti vlastitu tjeskobu i iscrpljenost.

Blagoglagoljivi suradnik

Što više vremena provodite s nekim, veća je vjerojatnost da će on prekoračiti granice privatnosti koje nastojite postaviti. Nakon što uočite brbljavog suradnika kako vam se približava, upozorite ga kako vam je na raspolaganju ograničeno vrijeme za komunikaciju s njim.

Ako imate kolegu koji previše priča s vama o svom privatnom životu i time vas opterećuje, a vi k tome nemate za to ni vremena, ispričajte mu se i objasnite mu da imate samo pet (ili trideset) minuta za razgovor.

Ako trebate surađivati s kolegom koji često skreće s teme tijekom sastanaka, pripremite dnevni red. Nemojte mu dopustiti da vodi sastanak. Odmah jasno recite: “Želim razgovarati o [navedite temu]”. Ako primijetite da luta, nastavite ga preusmjeravati natrag na temu koja je unutar vaših (profesionalnih) granica.

Ovaj je savjet koristan i za vođenje razgovora sa šefom koji ne poštuje uvijek vaše vrijeme ili posao. Dođite na sastanak vrlo, vrlo spremni. Možete mu unaprijed poslati e-poruku s onim o čemu biste željeli razgovarati. Većina će šefova to cijeniti.

Šef koji vam šalje poruke u svako doba dana

Ako vas vaš šef često kontaktira izvan radnog vremena, možda ćete morati izravno razgovarati s njim, kaže Smith. Morate sjesti i razgovarati o svom poslu i o tome u koje ćete vrijeme biti dostupni.

Smith predlaže da kažete nešto poput: “Doista vas podržavam i tu sam kad Vam nešto treba, ali u određeno vrijeme tijekom tjedna bit ću nedostupan.”
Također, možete ga pitati koje vrijeme njemu najviše odgovara da vas kontaktira. Možete mu reći: “Bilo bi korisno znati kada bih vam trebao biti dostupan. U koje doba bih vam bio najkorisniji?”.

Uglavnom će šef biti svjestan da će ispasti smiješan ako od vas zatraži da budete dostupni 24 sata dnevno. Međutim, ako daju nejasan odgovor ili uopće ne odgovore, možete biti konkretni i reći: “Ako mi pošaljete poruku tijekom noći, neću vam odgovoriti do jutra.”

Kada se od vas traži da preuzmete nepotrebne zadatke

Iako je postavljanje granica zdravo, ne biste trebali biti potpuno nefleksibilni kada je riječ o vašim dnevnim zadacima. Naime, ako ste previše rigidni prilikom postavljanja svojih granica, to može naštetiti vašoj reputaciji dobrog timskog igrača, upozorava Smith.

Međutim, ako vaš šef neprestano traži od vas da obavljate zadatke koji ne utječu na konačni rezultat vaše tvrtke ili vašeg posla – na primjer, da planirate poslovne zabave – imate pravo postaviti granicu. Ovaj teret često pada na žene, budući da se od njih više nego od muškaraca traži da obavljaju “kućne uredske poslove” ili zadatke koji ne dovode do napredovanja, pokazuje studija iz 2017. koju je objavilo Američko gospodarsko udruženje.

Kada kažete “ne” takvom zadatku, neka razgovor bude 20 posto o vašem odbijanju, a 80 posto o alternativnom rješenju. Ako samo kažete “ne”, to može potaknuti šefa ili suradnika da pregovara o vašim granicama. Ako smislite rješenje u kojem će se zadatak izvršiti,  manja je vjerojatnost da će se to dogoditi.

Brisanje granice između posla i zabave

Na poslovnim zabavama, osobito onima na kojima se poslužuje alkohol, granice često postaju nejasne. Ako vas to brine, možda biste trebali poslušati instinkt i jednostavno ne prisustvovati zabavama. Nažalost, preskakanje takvih događanja moglo bi biti loše primljeno kod vaših kolega (i šefova).
“Ako se ne pojavite na takvim događanjima, prva pretpostavka je: ‘ova osoba nas ne voli'”, tumači Smith.

Umjesto da se ne pojavite, dođite na zabavu, ostanite prvih 30 do 40 minuta, a zatim se ispričajte i povucite. To pokazuje da vam je stalo do vaših poslovnih odnosa. “Pojavite se dovoljno da pokažete da želite graditi odnose, ali otiđite dovoljno rano prije nego što se razgovor počne udaljavati od profesionalnih tema.”

Obavezno objasnite da imate još neke obveze. U nedostatku komunikacije ljudi pretpostavljaju najgore. Navedite neki razlog zašto morate otići ranije.

Izvor: točka na i

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.