Share
Tweet
Share
Send to friend

Hoće li zbog nedostatka radnika na putničkim letovima umjesto dva pilota avionima upravljati samo jedan?

Više od 40 zemalja zatražilo je promjenu propisa, uključujući Njemačku i Ujedinjeno Kraljevstvo,

Hoće li zbog nedostatka radnika na putničkim letovima umjesto dva pilota avionima upravljati samo jedan?

Kako bi što više uštedjeli uslijed povećanja troškova i nedostatka osoblja u zrakoplovnom sektoru, mnoge države traže da se prijeđe na model s jednim pilotom umjesto dva na komercijalnim letovima. Zatražile su to od tijela Ujedinjenih naroda (UN) koje kontrolira globalna pravila o sigurnosti zračnog prometa. Europska agencija za zrakoplovnu sigurnost (EASA) vjeruje da bi se to moglo dogoditi već 2027. godine, no ta ideja ujedno otvara pitanja sigurnosti te donosi više stresa pilotima

Tony Lucas, kapetan Airbusa SE A330 za Qantas Airways te predsjednik Australske i međunarodne udruge pilota, rekao je za Bloomberg da bi 'usamljeni piloti' u kokpitu mogli biti preopterećeni u hitnim situacijama, a pojačanju bi trebalo dugo dok ne dođe do kokpita. Upravo je EASA ranije govorila da pilot u kokpitu nikad ne smije ostati sam, no sad se sve češće spominje ublažavanje takve odluke.

'Kad stvari krenu po zlu, pođu po zlu prilično brzo', rekao je Lucas te dodao da ljudi koji se zalažu za takvu odluku ne lete avionom svaki dan. Dodatni problem je to što bi mlađi članovi posade imali manje prilika za učenje od iskusnih pilota.

Europska sveučilišna sportska organizacija (EUSA) provodi procjenu sigurnosnih rizika za let s jednim pilotom kako bi otkrila koja bi pravila trebala postojati za izazove kao što su umor, ali i što je s pauzama za odmor koje pilot mora uzeti tijekom dužih letova.

U izjavi EASA-e u siječnju 2021. navedeno je da će biti potrebni napredni autonomni sustavi za letenje zrakoplovom bez posade, kad posada ne bude mogla činiti to, no tako nešto još ne postoji u zrakoplovnoj industriji. S druge je strane to, navodi Forbes, a prenosi tportal, logičan slijed sve veće automatizacije koja se desetljećima događa u zrakoplovnoj industriji. Tako su pedesetih godina prošlog stoljeća u pilotskoj kabini bili kapetan, kopilot, inženjer leta, navigator i radiooperater.

Više od 40 zemalja zatražilo je promjenu propisa, uključujući Njemačku i Ujedinjeno Kraljevstvo, u kojima je situacija u zrakoplovnom sektoru postala alarmantna. Odredba EU-a bila je da pilotska kabina s jednim pilotom bude jednako sigurna kao i ona s dva pilota. Međutim najveća prepreka tome nije ta je li moguće sigurno letjeti s jednim pilotom, već hoće li putnici biti voljni prihvatiti tu ideju.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.