Share
Tweet
Share
Send to friend

Smjernice za pronalazak ravnoteže između privatnog i poslovnog života

Održavanje snažne veze između poslovnog i privatnog života, ključno je kako biste bili sretniji i produktivniji.

Smjernice za pronalazak ravnoteže između privatnog i poslovnog života

Vjerojatno ste već mnogo puta osvijestili da biti uspješan ne znači samo zaraditi puno novca. To znači postići ravnotežu u svim aspektima života, bilo da se radi o suradnji s važnim klijentom ili jednostavno želite biti tu za ljude koji su vam najvažniji.

Održavanje ravnoteže svih aspekata vašeg života uvijek je teže nego što mislite da jest, ali u nastavku donosimo nekoliko načina uz kojih će sve teći glatko., piše zaposlena.hr.

Pokušajte pratiti svoj raspored

Isplanirajte svaku pojedinačnu minutu svog dana – to će činiti čuda za vaš poslovni i privatni život. Iako bi moglo zvučati previše ustaljeno, detaljan raspored zapravo će vam pružiti sigurnost. Dodjeljivanje točno određenih zadataka svaki dan, omogućit će vam obaviti točno ono što trebate u vrijeme kada trebate.

Dobro organiziran raspored nije samo raspored, to je jedna vrsta obećanja samoj sebi da ćete ispuniti sve najhitnije obveze. Detaljan raspored može vam pomoći da ne zaglavite s manjim poslovima i usredotočite se na veće zadatke koji su važni.

Ne dopustite da se profesionalni i osobni život isprepliću

Često se događa da radni raspored počinje prodirati u slobodno vrijeme i tako narušavati kvalitetu života. Na prvi pogled bezazlene stvari poput čitanja e-mailova, provjera računa ili kontaktiranje klijenta, mogu utjecati na problem ravnoteže poslovnog i privatnog života.

To ne znači da je loše raditi od kuće, zapravo, rad od kuće može biti puno produktivniji od rada u uredu ako ste tip osobe koji ga zna organizirati. Ono što je važno u ovom slučaju jest da striktno odvojite poslovno i privatno vrijeme. Ako ste stalno dostupni na telefonu ili uvijek odgovarate na e-mailove, vaše vrijeme provedeno kod kuće, činit će vam se kao vrijeme provedeno na poslu.

Vrlo je važno odvojiti poslovni i privatni život, jer sati posvećeni odmoru utječu na vašu produktivnost i sreću u svim segmentima.

Budite upoznati s rasporedima ljudi s kojima radite

Organizirati svoj raspored samo je jedan dio posla. Kako biste maksimalno iskoristili svoje privatno i poslovno vrijeme, morate biti upoznati s onime što rade ljudi oko vas.

Ravnoteža privatnog i poslovnog života ne odnosi se samo na odgovarajući broj sati koji ćete provesti na poslu ili izvan njega. Važno je dobro organizirati vrijeme i biti prisutan u ključnim trenucima na određenim mjestima.

Ako svaki tjedan provodite 40 sati na poslu, ne znači da ste dobro osmislili raspored ako ste u konačnici propustili važan sastanak. Ili, raniji dolazak kući s posla nije toliko značajan ako ste propustili važnu rođendansku zabavu.

Analizirajte svoje vrijeme

Kako zapravo provodite vrijeme? Koliki dio dana provodite radeći s klijentima? Provjeravate e-mailove?

Maksimalno iskoristiti svoje vrijeme znači potrošiti ga na najkorisniji mogući način, a teško je izvući maksimum iz svog vremena ako uopće ne znate kako se vaše vrijeme troši.

Jedan od načina za borbu protiv toga je analiza vremena. Vaše vrijeme ima vrijednost, i za vas i za vašu tvrtku, stoga je važno da ga potrošite na najbolji način.

Pronađite aplikaciju koja prati kako provodite vrijeme, a nakon nekoliko tjedana odvojite nekoliko trenutaka da biste pogledali rezultate.

Pazite da vaš raspored ne bude pretrpan. Ako svaki tjedan provodite previše vremena na poslu, pogledajte gdje ga možete rezati da biste se više usredotočili na svoje osobne prioritete.

Razmišljajte izvan okvira

Praćenje sati koje provodite na poslu i kod kuće može vas navesti na pomisao da je balansiranje vašeg profesionalnog i privatnog života zapravo igra brojeva.

Istina je, međutim, da se samo fizički biti negdje, razlikuje od stvarnog “biti” tamo. Svi se ponekad vratimo kući nakon napornog dana na poslu na kojem nismo bili produktivni i svi smo barem jednom stigli na posao nakon iscrpljujuće noći. Uspostaviti pravu ravnotežu znači uravnotežiti svoju energiju, kao i svoje vrijeme.

Jedno pomalo čudno rješenje jest jednostavno manje mariti za posao. Profesionalne odgovornosti su zadane – trebate izvršiti određene zadatke i ciljeve kako biste ispunili zahtjeve svoje pozicije.

Privatni život, s druge strane, često se čini opcionalnim – ne postoji nešto toliko snažno što će vas natjerati da vidite svoje prijatelje i opustite se.
Ako biste prihvatili svoje profesionalne odgovornosti i postignuća, ali i posvetili više vremena i energije privatnom životu, iznenadili biste se kad biste vidjeli koliko bi se stvari mogle izjednačiti.

Nikada nećete raditi najbolje što možete ako niste zadovoljni svim aspektima svog života. Posvećivanje previše sati poslu zapravo može smanjiti kvalitetu vašeg rada i pogoršati druge aspekte vašeg života.

Upravljanje vašim profesionalnim i osobnim životom ključno je za postizanje maksimuma od svega što radite, a kritičko razmišljanje o tome kako trošite svoje vrijeme i energiju neophodno je za dovođenje života u ravnotežu.

Izvor: zaposlena.hr

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.