Share
Tweet
Share
Send to friend

Koja je tajna uspjeha jednog od vodećih maloprodajnih lanaca i zašto njihovi zaposlenici toliko napreduju u svom poslu?

Kod timova potiču poduzetnički duh i želju za rastom, upijanjem novih znanja i vještina. Svaki član tima je stručan u svom području, a s novim (ali i starim) kolegama uvijek će podijeliti svoja znanja i iskustva.

Koja je tajna uspjeha jednog od vodećih maloprodajnih lanaca i zašto njihovi zaposlenici toliko napreduju u svom poslu?

Hrvati su u prvih 13 dana nove godine potrošili gotovo sedam milijardi kuna, što je 25 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, pokazali su to podaci Porezne uprave. Male, srednje i velike trgovine te trgovački lanci sastavni su dio naših života. I dok jedni ističu kako se u posljednjih nekoliko godina sve više okrećemo online kupovini, vodeća svjetska istraživačka kompanija Euromonitor International predviđa da ćemo u 2025. godini čak 76 posto robe kupovati u fizičkim trgovinama. Iako ne isključuju činjenicu da će u nadolazećem periodu doći do redizajna trgovina te da će one postati sve manje i intimnije, smatraju kako će ljudski faktor biti presudan u odabiru proizvoda i usluge. Naime, mi smo društvena bića, a neposredna interakcija s drugim ljudima od presudne nam je važnosti. 

Slagali se mi s njihovim predviđanjima ili ne, ljudski faktor u odabiru nekog proizvoda ili usluge već i danas kod brojnih potrošača igra presudnu ulogu u odabiru željene robe. Tome u prilog ide i podatak da su prodavači, odnosno trgovci iz godine u godinu sve traženiji na domaćem tržištu. Samo prošle godine na portalu MojPosao zabilježeno je 19 posto više oglasa u kategoriji Prodaja (Trgovina). Kvalitetni i kvalificirani radni kadar u ovoj gospodarskoj grani sve je teže zadržati, a trgovački lanci posežu za svim alatima kako bi dobili i zadržali one najbolje.

No, kakve im radne uvjete nude, koje benefite dobivaju te kako poslodavci pokušavaju doći do onih koji će svakog kupca dočekati s osmijehom na licu, pokušali smo otkriti na primjeru jednog od vodećih svjetskih maloprodajnih lanaca, Harvey Normanu.

Mjesto gdje je svaki pojedinac bitan

Ovaj australski lanac, koji nudi prvoklasan namještaj, najsuvremeniju tehnologiju i vrhunske kućanske aparate, osnovan je 1961. godine. Od tada pa do danas, stvorio je mrežu s više od 300 prodajnih mjesta diljem svijeta u kojima je zaposleno preko 15.000 ljudi. U Hrvatskoj su svoju prvu poslovnicu otvorili 2011. godine, da bi nedugo za tim otvorili još jednu u Puli, a u planu je otvaranje i treće trgovine u Rijeci. Brz razvoj Harvey Norman ne bi bio moguć bez lojalnih djelatnika koji su temelj zdravog rasta njihovog poslovnog carstva, pojašnjavaju nam iz kompanije.

Tajna uvijek nasmijanih i stručnih djelatnika krije se u tome što već od prvog radnog dana njihovi djelatnici, pogotovo oni koji su se našli na poziciji prodajnog savjetnika, prolaze obuku i početno mentorstvo. Osim osnovnih, programskih edukacija, Harvey Norman svojim zaposlenicima nudi veliki broj prodajnih i partnerskih edukacija o proizvodima.

Različite mogućnosti zapošljavanja 

Posao prodajnog predstavnika ne uvjetuje predznanje (iako je poželjno), ali svakako zahtjeva dobre komunikacijske vještine, snalažljivost i strpljenje. U intervjuu za MojPosao, prodajni savjetnici Luka Jelčić i Tihomir Mataić iz zagrebačkog i pulskog Harvey Normana prije nekoliko mjeseci otkrili su nam i kako izgledaju njihovi radni dani. Da bi se pridružili ovome skladnom timu i postali dio Harvey Norman obitelji, budući kandidati ipak moraju zadovoljiti neke uvjete. Kako navode u natječaju, od budućih kolega očekuju minimalno srednju stručnu spremu, poznavanje prodajnih procesa, organiziranost, odgovornost, a poželjne su i dvije godine radnog iskustva. 

Glavna zadaća prodajnog predstavnika u ovoj kompaniji je savjetovanje kupaca i prodaja robe. Uz to, zaduženi su i za pripremu zaprimljene robe za prodaju, ostvarivanje postavljenih ciljeva odjela, praćenje dokumentacije koja je vezana za prodaju, povećanje prometa, sudjelovanje u rješavanju reklamacija kupaca te kontrolu izložene robe i cijene robe. Naravno, uz sve zadatke, prodajni savjetnici moraju raditi i na sebi pa im je stjecanje novih znanja o proizvodima i komunikacija s dobavljačima jedna od ključnih stavki njihovog radnog dana.

Optimizmom do uspjeha

U Harvey Normanu ponose se činjenicom da su im djelatnici na prvom mjestu te da njihov trud i rad nikada neće proći neprimijećeno. Upravo se iz tog razloga vode politikom “optimizmom do uspjeha”. Preciznije rečeno, unutar timova svakodnevno potiču poduzetnički duh i želju za rastom, upijanjem novih znanja i vještina. Svaki član tima je stručan u svom području, a s novim (ali i starim) kolegama uvijek će podijeliti svoja znanja i iskustva. Radno okruženje uvijek je pozitivno i optimistično, a da su dobri rezultati prepoznati otkrili su nam i raniji sugovornici, od kojih su neki u svega godinu dana rada došli i na pozicije voditelja odjela. 

Osim kontinuirane edukacije, napredovanja i rada na poslovnim vještinama u Harvey Normanu njeguju i privatni aspekt zaposlenika. Svojim djelatnicima osiguravaju slobodan dan za prvi dan prvašića, popuste unutar kuće i kod partnera, poklone za djecu zaposlenika (Božić i novorođena djeca), Multisport karticu za sportske aktivnosti, bonuse, ali i konkurentska primanja.

Posjetite Harvey Norman profil za više informacija o njima kao poslodavcu te se prijavite na oglas Prodajni savjetnik (m/ž) do nedjelje 12. veljače.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.