Share
Tweet
Share
Send to friend

Domaća IT tvrtka Netgen: Zadržavanje zaposlenika iznad prosjeka, uz stopu fluktuacije ispod 5%

Krajem prošle godine dodijeljene su nagrade Najbolji Poslodavac temeljem Istraživanja zadovoljstva zaposlenika koji portal MojPosao provodi od 2008. godine. Tvrtka Netgen, domaća IT tvrka koju je 2002. godine osnovala nekolicina kolega s FER-a, osvojila je treće mjesto u kategoriji malih tvrtki.

Domaća IT tvrtka Netgen: Zadržavanje zaposlenika iznad prosjeka, uz stopu fluktuacije ispod 5%

Među IT zajednicom, osim po svojim web i digitalnim rješenjima, poznati su i po konferenciji Web Summer Camp koja svake godine na hrvatskoj obali okuplja veliki broj developera i web stručnjaka.

Oni su Netgen, tvrtka specijalizirana za izradu i razvoj kompleksnih digitalnih rješenja iz Zagreba, koja od 2021. ima i ured u Zürichu.

Mateja Terek, Netgen People & Communications Manager, pružila nam je odgovore što ih točno čini poželjnim poslodavcem i koje su to njihove dobre prakse u HR procesima, a koje su ih dovele do statusa jednog od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj

Prema Istraživanju Zadovoljstva Zaposlenika vaši zaposlenici ističu radne uvjete, međuljudske odnose i posvećenost poslu kao top 3 kategorije zadovoljstva. Možete li nam približiti dobre prakse kojima ste postigli navedeno?

Prije svega, od svih praksi i procesa koje provodimo, možda bi se sve dalo sažeti u temeljni stav da su nam ljudi zbilja ono najvažnije što imamo, jer upravo oni daju identitet našoj organizaciji i čine glavni preduvjet njezinog uspjeha. Da ovo nije neka prazna parola već nešto u što zbilja vjerujemo i stavljamo na prvo mjesto, najbolje govori činjenica da nam se ljudi iznadprosječno dugo zadržavaju, a uz to bilježimo i kontinuirani rast zadovoljstva na radnom mjestu. 

No, čak i bez poznavanja ovih statistika, kod nas se u uredu vrlo brzo osjeti pozitivno radno okruženje i poticajna kultura, čiji je velik dio utemeljen na osobnoj odgovornosti, fleksibilnosti, upornosti, znatiželji i zaigranosti. Tijekom čitave godine, kroz niz inicijativa i alata, nastojimo osluškivati dojmove i sugestije naših ljudi, istovremeno potičući i podržavajući njihov daljnji razvoj, ali i međusobno dijeljenje znanja.

Kakav je vaš pristup prema zaposlenicima? Što biste izdvojili kao ključni faktor uspjeha odnosno zadovoljstva mladih zaposlenika?

Pokušavamo sveobuhvatnim pristupom stvoriti i održavati zadovoljstvo naših ljudi na radnom mjestu, počevši naravno od materijalnih prava i dodatnih benefita, kroz niz opcija razvoja karijere, edukacija i mentorshipa pa do radnog okruženja, ugodne atmosfere i raznih druženja i okupljanja. 

Generalno, nastojimo raditi tako da zaposlenike ne opterećujemo ili ne gušimo previše strukturom i pravilima, iako naravno da se na mnogo njih naslanjamo. Nastojimo zadržati opušten i slobodan način rada, pri čemu individualna odgovornost prema radu i kolegama izrazito dolazi do izražaja i recimo da nam je to jedan od važnijih kriterija kod odabira novih kolega.

A što se mladih zaposlenika tiče, nastojimo ih uvijek što prije integrirati u tim kroz onboarding procese, pri čemu im se uvijek dodjeljuje (barem jedan) mentor koji prati njihov rad. Kod njih je važno naći balans između projekata u kojima se osjećaju sigurno, ali i projekata koji im predstavljaju izazov.

Koliko u prosjeku se zaposlenici zadržavaju kod vas? Čime ih zadržavate te što biste savjetovali drugim tvrtkama u svojoj branši?

Prosjek staža zaposlenih je u jednom trenutku iznosio 6,8 godina, što je gotovo dvaput više od prosjeka industrije. Tijekom prošle godine smo radi novih zapošljavanja korigirali statistiku i ona se sada kreće oko 4,9 godina, a čak smo i nakon te korekcije zadržali iznadprosječni rezultat. Dodatno, stopa flukutacije nam je prošle godine bila manja od 5 posto što dodatno ide u prilog tezi o zadržavanju zaposlenika. 

Mislim da se odluka nekog radnika da ostane raditi u nekoj organizaciji, neovisno o tome ima li izbor da ju napusti, uvelike temelji na osjećaju koliko organizacija cijeni njegov doprinos, ali i kakve mu mogućnosti pruža da se nastavi razvijati prema njemu odgovarajućim uvjetima. 

U tom smislu, nema univerzalnog savjeta za druge tvrtke jer su ova dva spomenuta kriterija izrazito subjektivna i nemoguće ih je u potpunosti brojčano izraziti ili mjeriti. Upravo je zato važno raditi na individualnom pristupu i razvoju, dobroj kvaliteti komunikacije te održavanju osjećaja povjerenja i podrške, zaključuje Mateja Terek iz tvrtke Netgen.  

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.