Share
Tweet
Share
Send to friend

Krasi ih timski duh i obiteljska atmosfera. Zašto su zaposlenici Optike Anda najveći ambasadori te tvrtke i kako ona brine o njima?

O njihovom selekcijskom postupku, načinu rada, benefitima koji ih dugo godina drže na vrhu, ali i svim ostalim detaljima kulture rada u Optici Anda, razgovarali smo s voditeljicom ljudskih resursa Helenom Palac

Krasi ih timski duh i obiteljska atmosfera. Zašto su zaposlenici Optike Anda najveći ambasadori te tvrtke i kako ona brine o njima?
Na svom početku 1999. godine Optika Anda bila je obiteljska tvrtka iz Splita koja je izgrađena na temeljima tradicije, entuzijazma i zajedništva. Danas 24 godine kasnije, evoluriali su u jednu od najpoznatijih i najboljih optičkih radnji u Hrvatskoj. Njihovo zajedništo s kojim su i započeli svoje putovanje, prati ih i danas, a kako nam otkrivaju, sretni i zadovoljnji zaposlenici i kupci najveći su im ambasadori. I dok smo svi bar jednom zakoračili u njihove dućane, primili savjet njihovih stručnjaka, vjerujemo kako se ne zapitate kako postati Prodavač/optičar ili Store manager u Optici Anda. O njihovom selekcijskom postupku, načinu rada, benefitima koji ih dugo godina drže na vrhu, ali i svim ostalim detaljima kulture rada u Optici Anda, razgovarali smo s voditeljicom ljudskih resursa Helenom Palac.
 
1. Helena, vi ste HR manager Optike Anda, tvrtke koja je svoj put započela 1999. u Splitu, tada kao mala obiteljska tvrtka dok je danas jedna od lidera na tržištu tog segmenta i pritom broji više od 250 zaposlenika.  Što biste izdvojili odnosno kako biste Optiku Anda opisali u nekoliko rečenica kada je u pitanju odnos prema zaposlenicima?
 
U Optici Anda glavni pokretač razvoja su ljudi koji su ponosni što su dio Anda priče te njeguju osjećaj pripadnosti tvrtki.  Njegujemo snažnu zajednicu i timski duh te brinemo o svakom pojedincu. Jedna od uloga cijelog menadžmenta je njegovanje pozitivnih odnosa među zaposlenicima koje stvara motivirajuću kulturu u kojoj se ljudi osjećaju podržano i inspirirano.
 
2. Kada vodite selekciju novih zaposlenika, što vas osvoji 'na prvu'? Možete li nam ukratko proći kroz selekcijski proces u Optici Anda?
 
Puno je faktora koji su važni u procesu odlučivanja, ali najvažnija je volja za učenjem i razvojem! Bez toga padaju i najkvalificiraniji, a oni koji nemaju puno iskustva, uz pravu volju te našu podršku i edukaciju, mogu dospjeti daleko. Mnogi pojedinci unutar Anda tima su najbolji primjer za to, naši brojni voditelji timova pa čak i direktori, svoj su put i karijeru u Anda timu započeli u poslovnici. Što se tiče selekcijskog procesa u Andi, istaknula bih da, iako je situacija na tržištu takva da se spominje manjak kvalitetne radne snage u retailu i generalno manjak zainteresiranih kandidata, za svaki oglas koji objavimo zainteresiranost je jako velika. Proces selekcije u Andi se sastoji od dva kruga razgovora, prvi je sa HR-om, a drugi sa voditeljem odjela/regionalnim voditeljem prodaje. Trajanje samog procesa ovisi o broju prijava, ali kandidate koji su selektirani za 1. krug razgovora kontaktiramo nekoliko dana po isteku oglasa, moguće i prije.
 
 
3. S obzirom da upravo zapošljavate  Store managera te Prodavača/optičara, možete li nam reći kako bi izgledao profil idealnog kandidata? Što biste izdvojili kao ključnu stavku uspješne prijave za posao?
 
S obzirom da se radi o svakodnevnom radu s ljudima, direktnoj prodaji, idealni kandidat je prvenstveno onaj kojemu ostvarenje prodajnog cilja predstavlja izazov i motivaciju. Jasno komuniciranje, ljubaznost, razvijene vještine pregovaranja, sposobnosti stjecanja povjerenja kupaca, pozitivan stav i proaktivnost su karakteristike koje odgovaraju profilu idealnog kandidata. Store manager prije svega treba biti izvrstan motivator, on je taj koji pokreće svoj tim i gura ga ka ostvarenju zajedničkog cilja.  Kao ključnu stavku dobre i uspješne prijave za posao bih istaknula usmjerenost same komunikacije ka poslodavcu i radnom mjestu za koje ste zainteresirani. Općenito napisane prijave često prođu ispod radara osobe koja radi selekciju iako se možda radi o dobrom kandidatu. Istaknite se tako da budete drugačiji!
 
 
4. Možete li nam pobliže opisati jedan radni dan Store managera, ali i Prodavača/optičara u Optici Anda?
 
Ono što mogu sigurno reći je, da je svaki dan naših kolega u poslovnicama drugačiji. Bez obzira na neke svakodnevne zadatke, rad sa kupcima je dinamičan te uvijek donosi neke nove i drugačije situacije. Istaknula bih da su naši Store manageri jako bitna karika unutar kompanije. Oni su ti koji su glavna spona između poslovnica i centrale. Neki od njihovih zadataka uključuju organizaciju rada u poslovnici, praćenje administrativnog dijela posla unutar poslovnice, edukaciju novih kolega, komunikaciju sa regionalnim voditeljima prodaje, te naravno, motiviranje tima ka ostvarenju ciljeva.
 
Što se tiče Prodavača/optičara, zadaci uključuju prvenstveno rad s kupcima, aktivnu prodaju, te kod kolega koji poznaju struku, prodaja dioptrijskog asortimana te rad u radioni (brušenje naočalnih leća, sitni popravci naočala…).
 
5. Zašto bi kandidati trebali odabrati Optiku Andu za svog budućeg poslodavca? Koje su to prednosti koje im vi nudite u odnosu na konkurente iz vaše branše?
 
Optika Anda je lider na tržištu u ovoj branši, našu ekspanziju prati i kontinuirano ulaganje kako u zaposlenike, tako i u tehnologiju. Nastojimo digitalizirati poslovanje koristeći najnovije tehnologije te uvijek biti pokretač promjena. Naša brza prilagodba i otvorenost novim tehnologijama čine razliku u odnosu na konkurente.
 
Primjerice, unutar naše Anda Akademije imamo aplikaciju Axonify, kroz koju je učenje digitalizirano. Kroz aplikaciju naši kolege imaju pristup i svim informacijama, općim dokumentima te novostima unutar kompanije. Kroz aplikaciju organiziramo i mala natjecanja među poslovnicama, a za one sa najvećim znanjem tu su uvijek i prigodne nagrade.
 
 
6. Znamo da je na tržištu rada teško pronaći kvalitetnu i kvalificiranu radnu snagu, pogotovo kada je riječ o iskusnijim zaposlenicima. Koje sve benefite pružate svojim zaposlenicima, bez obzira na njihove godine iskustva te kako i na koji način potičete svoje zaposlenike na rast i razvoj karijere?
 
Zadovoljstvo zaposlenika nam je na prvom mjestu, zato nudimo razne pogodnosti kao što su stimulativna primanja na ostvarene ciljeve, prigodne nagrade kao što su Božićnica i Uskrsnica, jubilarna nagrada za staž u kompaniji čime nagrađujemo vjernost naših dugogodišnjih zaposlenika, popust za djelatnike, slobodan dan za rođendan. 
Godinama su u fokusu poslovanja usavršavanje i edukacija zaposlenika. Već neko vrijeme imamo uspostavljenu Anda Akademiju kroz koju svi naši zaposlenici mogu prolaziti kroz razne programe edukacije, primjerice edukacija prodajnih vještina, edukacije iz optičarske struke koje su prilagođene trenutnom levelu znanja zaposlenika (početnik ili napredni).
Tu su također i edukacije za Store managere usmjerene na razvoj liderskih vještina te vođenje timova. Ulažemo u razvoj naših zaposlenika a na taj način ujedno naši zaposlenici postaju naši najbolji promotori zbog čega smo razvili i naš program Anda Ambasadora! Kao što vidite dobar radnik u Andi ima neiscrpan izvor mogućnosti za stimulacije, napredovanje i razvoj, pitanje je samo jeste li spremni za to? Ako jeste, Anda avantura je zagarantirana! 
 
7. Vaše uspješno poslovanje, osim na ulaganje u zaposlenike, odnosi se i na ulaganje u proširenje poslovanja. Kakvi su vam planovi za budućnost?
 
U 2023. smo otvorili 6 poslovnica, a do kraja godine imamo u planu otvaranje još nekoliko. Ekspanzija se nastavlja i sljedeće godine, uz kontinuirano prilagođavanje promjenama i potrebama tržišta. Samim time, nastavlja se i širenje našeg tima. Ovim putem pozivam sve one željne učenja i novih iskustva, da se prijave te svojim znanjem i vještinama pridonesu daljnjem rastu i razvoju naše kompanije. Dobrodošli ste u naš Anda tim!
 

Ukoliko i vi želite postati dio tima Optike Anda prijavite se na trenutno otvorene pozicije Store managera i Prodavač/optičar do 24. rujna

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.