Share
Tweet
Share
Send to friend

Isplati li se lojalnost? Poslodavci dugogodišnje radnike plaćaju sedam posto manje od novozaposlenih

Istraživanja također ukazuju kako su mladi radnici, u prvom redu pripadnici generacije Z, osjetno nezadovoljniji poslom nego njihovi stariji kolege.

Isplati li se lojalnost? Poslodavci dugogodišnje radnike plaćaju sedam posto manje od novozaposlenih

Sve više mladih ljudi govori istu stvar: Plaća i razvoj karijere najvažniji su kod posla.

I to bi moglo objasniti zašto su radnici generacije Z toliko nezadovoljniji svojim poslovima od svojih starijih kolega.

Samo 44 posto radnika mlađih od 30 godina reklo je Pew Researchu u svibnju da su vrlo zadovoljni svojim poslom, u usporedbi sa 67 posto radnika od 65 i više godina, prenosi Business Insider.

Ovo je također pomak u odnosu na vrijeme kada su starije generacije bile mlade: u anketi konzultantske tvrtke Wyatt Co. iz 1995., Generacija X-a mlađa od 30 godina — zapravo je bila najzadovoljnija svojim poslom od bilo koje druge druga dobna skupina. U posljednjih nekoliko godina jaz između mladih i starih se produbio, piše N1.

Istraživanje je pokazalo da generacija Z ima drugačije prioritete od svojih boomer šefova. Dok su plaća i napredak u karijeri kritični za nove radnike, stariji ljudi više brinu o tome je li sam posao ugodan. Dob igra važnu ulogu u objašnjenju jaza, ali generacija Z također ulazi u radnu snagu u jedinstvenom trenutku. Nakon što su svjedočili kako se milenijalci prodaju lažnim obećanjima da će pronalaženje posla i mjerenje radnog vremena dovesti do stalnog uspona na ljestvici karijere i plaće, i svom kaosu koji je nastao, Generacija Z manje je prikladna povjeriti svoju budućnost njihovi poslodavci.

Kako je napisao dopisnik Business Insidera Aki Ito, ugovor o lojalnosti između poslodavaca i zaposlenika je prekinut. Sada, u vrijeme visoke inflacije i ogromnih dugova za studentske zajmove (u SAD-u), generacija Z preuzima svoju budućnost u svoje ruke dajući prednost visokim plaćama i napredovanju iznad svega.

Što se promijenilo?

U prošlosti je novim radnicima rečeno da će ih ta tvrtka nagraditi ako ostanu u jednoj tvrtki. Da biste napredovali i dobili željenu plaću trebalo je pognuti glavu i raditi za to. Ali danas to više ne vrijedi.

Tijekom proteklih nekoliko godina, rad na daljinu, “velika ostavka” i poplava otkaza promijenili su način na koji ljudi vide svoj posao. Poslodavci su pokazali svoju “nevjeru” prema svom osoblju plaćajući lojalne radnike u prosjeku sedam posto manje od novozaposlenih — prije 20 godina plaće su bile uglavnom iste između novih i dugogodišnjih zaposlenika. Ništa od ovoga nije izgubljeno za one koji tek ulaze u radnu snagu. Godine 2021. mlađi radnici ocijenili su svoje tvrtke 2,4 posto lošijim od svojih starijih kolega, utvrdio je Revelio Labs u analizi recenzija poslodavaca.

Zanima te kako tvoja plaća kotira na tržištu rada i koja su najplaćenija zanimanja u Hrvatskoj? Odgovore potraži na servisu MojaPlaća.

Bez obećanja visokih povrata za njihovu lojalnost, generacija Z je naučila slijediti novac. U anketi CFA instituta iz 2021. na više od 15 000 nedavno diplomiranih studenata, 45 posto osoba u dobi od 18 do 25 godina reklo je da je “dobra plaća” najvažniji kriterij za posao. U istraživanju iz 2023. taj je broj skočio na 62 posto. U istraživanju koje je prošle godine provela kadrovska tvrtka LaSalle Network među diplomiranim studentima, 54 posto pripadnika generacije Z koji su tek ulazili u radnu snagu reklo je da očekuju da će svoje prvo unapređenje osigurati unutar jedne godine na poslu.

Iako su sve generacije morale početi negdje, generacija Z suočava se s rekordno visokim troškovima za stanovanje, koledž i osnovne stvari kao što je hrana. Za mnoge ljude dobivanje dobre plaće samo je pitanje mogućnosti pokrivanja troškova. U anketi EY-a za 2023. generaciju Z, više od 50 posto generacije Z reklo je da su “iznimno zabrinuti zbog nedostatka novca”.

U Cigna istraživanju koje je obuhvatilo 12 000 globalnih radnika, 39 posto pripadnika generacije Z identificiralo je financijsku nesigurnost kao svoj najveći stresor, najveći od bilo koje generacije.

Ova generacija također ima pristup informacijama o radnom svijetu bez presedana. Prije interneta, novim je radnicima trebalo vremena da nauče o detaljima u svojim područjima — jedina opcija bila je učiti na poslu. Ali influenceri na TikToku, YouTubeu i LinkedInu stekli su stotine tisuća sljedbenika dijeleći savjete o tome kako uspjeti na intervjuima, pregovarati o plaćama i nositi se s ocjenama učinka. A gledajući ljude na internetu kako brzo napreduju u karijeri, mladi ljudi stječu samopouzdanje da se sami time bave.

Izvor: N1

 

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.