Javljanje na oglas poslodavca čini se najjednostavnijim i već pomalo rutinskim zadatkom za posloprimce; samo treba poslati životopis i čekati drugu stranu da odgovori. Međutim, u jednostavnosti tog postupka leže brojne zamke koje odlučuju ishod natječaja.
Nepoštivanje uputa za prijavu
U svojim oglasima tvrtke često specificiraju način apliciranja za poziciju; bilo da se šalju životopisi u određenom formatu, bilo da se definira zadani subject e-maila, ili jednostavno se prijava vrši na korporacijskoj stranici putem formulara. Unatoč jasnoj proceduri, posloprimci kao da ignoriraju postupak te prijavu vrše uvijek na isti način.
Zašto je važno slijediti proceduru? Zato jer se već u startu predstavljate kao kooperativni posloprimac kojem pravila ne predstavljaju problem i koji obraća pozornost na detalje. Poštivanjem organizacijske strukture u kojoj tvrtka posluje, ne samo da osiguravate da će vaša prijava biti pročitana već i otkrivate karakteristike koje su poželjne u svakoj poslovnoj okolini a koje možda konkurentni posloprimci nisu uspjeli iskazati.
Slanje životopisa s tipfelerima
Kvaliteta dokumenata koje posloprimac šalje također govore o njegovim karakteristikama. Tipfeleri i gramatičke pogreške mogu kandidata predstaviti kao brzopletu, nepažljivu ili čak neobrazovanu osobu te je kao takvu isključiti iz selekcijskog procesa, što se moglo izbjeći provjeravanjem kvalitete dokumenta prije slanja.
Prijava bez naznačene očekivane plaće
Tvrtkama je iznos očekivane plaće vrlo važan podatak u daljnjoj selekciji, te bez obzira na vaše impresivne reference, nisu uvijek spremne izdvojiti traženi iznos za početnu plaću. Razlog leži u već isplaniranom budžetu za traženo radno mjesto, te se to rijetko mijenja osim ukoliko kandidat nije toliko izvrstan da se pronađe kompromis kroz dodatne stimulacije i sl. Ukratko, tvrtke znaju što im treba i koliko su spremne izdvojiti, zato uštedite svima vrijeme i budite jasni u svojim očekivanjima (čak i ako ste spremni pregovarati).
CV bez molbe
Ako oglas traži molbu, znači da se osim podataka o kandidatu koje pruža CV, želi vidjeti i njegova motiviranost za rad u dotičnoj tvrtki. To ne znači slanje iste molbe na sve adrese, mijenjajući pritom samo naziv tvrtke, već pisanje sažetog i jasnog razloga zašto ste se prijavili na oglašenu poziciju. Molba je prilika za izražavanje koje će uhvatiti pažnju poslodavca, zato je ne treba propustiti, ali opet i ne pretjerivati sa 'pričom'.
Ostavljanje 'rupa' u životopisu
Što ste radili između '98. i 2001. godine? Već prvo skeniranje vašeg životopisa potegnut će to pitanje u glavi poslodavca, a možete ga i očekivati na intervjuu. Možda niste imali sreće s poslom, možda ste imali privatnih problema, možda ste honorarčili pa smatrate da nije vrijedno spomena, kako god bilo, probajte na neki način popuniti tu rupu, u protivnom će vas smatrati 'sumnjivima'.
Prijava za posao za koji ste prekvalificirani ili nekvalificirani
U oglasu stoji razina stručne spreme, potrebne godine iskustva, posjedovanje specifičnih vještina i predviđena plaća. Premda postoje iznimke, u pravilu poslodavac neće gubiti vrijeme na vašu prijavu ukoliko značajno odudarate od zadanih parametara. Ili vas ne mogu priuštiti ili im ne trebate.
Rad vs. postignuća
Poslodavce ne zanima što ste radili, već što ste u tom periodu postigli; teleprodaja za XY tvrtku nije dovoljna, zanima ih i konkretni rezultati; povećanje prodaje u određenom postotku, nagrada za najboljeg tele-djelatnika, promocija u voditelja telemarketing službe i sl. Iskoristite sve čime se možete pohvaliti, pod uvjetom da pohvalnice ne datiraju iz predškolskog razdoblja.
Trikovi za privlačenje pažnje
Želite ste istaknuti a ne znate kako pa šaljete punu omotnicu dokumenata i svjedodžbi koje nitko nema vremena proučavati u toj fazi selekcije, ili uvrštavate poeziju kao ilustraciju vaših talenata i sklonosti. Nemojte se truditi ni biti pretjerano duhoviti u svojoj prijavi, jer nikad ne znate tko je s druge strane ekrana i kakav mu je dan. Zato impresionirajte profesionalnošću, a ne promašenom originalnošću.
Adresiranje CV-a na direktora tvrtke
Obraćanje izravno direktoru tvrtke nije preporučljiv potez ukoliko se radilo o javnom natječaju. Premda još uvijek postoji strah od gubljenja u administraciji kadrovske službe, današnji human resources odjeli puno pažljivije pristupaju procesu selekcije, te je gotovo nemoguće 'izgubiti' kandidata osim ako se ne radi o tehničkom propustu, što je lako provjeriti telefonskim pozivom.