Vodeći pretraživač Interneta u svijetu, američki Google, objavio je četverostruki rast dobiti u drugome kvartalu tekuće poslovne godine. Povećanje zarade, međutim, nije bilo dovoljno veliko da razuvjeri ulagače koji s pesimizmom gledaju na potencijalni rast u budućim razdobljima što je rezultiralo padom vrijednosti dionice.
Kompanija je objavila dobit od 342,8 milijuna dolara, ili 1,19 dolara po dionici, u tri mjeseca do kraja lipnja. Za usporedbu, u istome je razdoblju prošle godine dobit iznosila 79,1 milijuna ili 30 centi po dionici. Prihod se u odnosu na lanjsku godinu gotovo udvostručio, povećavši se sa 700 milijuna dolara na 1,38 milijardi.
Nakon što se oduzme provizija koju Google plaća ostalim internetskim stranicama u sklopu svoje oglašavačke mreže, ukupno je od prodaje oglasa kompanija zaradila 890 milijuna dolara nadmašivši očekivanja analitičara.
lako Google nastavlja rasti strelovitom brzinom, rast dobiti i prihoda nije tako velik kao u prijašnjim razdobljima. Za usporedbu, zarada je u prvome kvartalu porasla više nego šesterostruko. Jednako tako su prihodi u prijašnja tri kvartala rasli po stopama između 15% i 28%, da bi u drugom kvartalu rast prihoda usporio na 10%.
Iznoseći prognoze za tekuće, treće tromjesečje, predsjednik uprave Eric Schidt upozorio je kako će biti vrlo teško ispuniti očekivanja podsjećajući da je na rezultate u istome razdoblju lani značajan utjecaj imao izlazak na burzu popraćen iznimnim zanimanjem u medijima.
Stručnjaci su uvjereni kako je iz istog razloga Yahoo! razočarao ulagače objavivši rezultate dva dana prije Googlea. lako se prihod te druge po veličini tražilice povećao 40%, takvo je postignuće bilo ispoda očekivanja Wall Streetu, što je potaknulo pad vrijednosti i njegovih dionica. Glavna prednost Googlea pred njegovim rivalom Yahoo - om, jest njegova popularnost kada je posrijedi internetsko pretraživanje.
Govore to i podaci o broju zahtjeva za pretraživanje u drugome kvartalu, Google ih je obradio 6,1 milijardi, a Yahoo više nego dvostruko manje - 2,8 milijardi, kazuju podaci tvrtke Nielsen/Net Ratings. Osim toga, dio analitičara i stručnjaka, uvjeren je kako je Googleova tehnologija povezivanja oglasa s internetskim stranicama bolja te je time veća vjerojatnost da će surfer kliknuti mišem na njegove oglase.
Prema najsvježijim podacima tvrtke Nielsen/Net Ratings, u lipnju je Google imao 47% tržišta pretraživača interneta, Yahoo! je imao 22%, a MSN 12% tržišta. U drugome kvartalu 2005. godine, u odnosu na prvo tromjesečje, broj internetskih pretraživanja porastao je za 5%, kaže Nielsen/Net Ratings.
(V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik