Vodeće svjetske agencije za zapošljavanje navode da je karizma bit uspješne karijere pogotovo ako je u pitanju visoka pozicija.
Karizmatični vođe, poput predsjednika Uprave Applea Steve Jobsa i prvog čovjeka Cisca Johna Chambersa, navode odrednice koje ih čine posebno karizmatičnim.
Biti uspješan znači učiti od drugih, savjetuju. Karizmatičan lider mora biti strastven, odnosno uspostaviti uvjerljivu emocionalnu povezanost s poslom kojim se bavi. Karizmatični individualci odlikuju se neograničenom energijom koju prenose drugima čim uđu u neku prostoriju. Usprkos prenatrpanim rasporedima, ne smiju pokazivati umor, već se trebaju znati nositi sa zahtjevima i odgovornostima svojih poslova kao i brinuti o svom nastupu.
Osnivač Intuita Scott Cook smatra da je, tijekom intervjua, potrebno predstaviti snažnu viziju, osobito budućim zaposlenicima. Ljudi žele znati da njihov rad nečemu doprinosi i da ne rade samo za plaću, objašnjava.
Jedan od najpoznatijih primjera iznošenja jasne i inspirativne poruke, dolazi od Steve Jobsa, koji je jednom prilikom uvjerio predsjednika Uprave Pepsija Johna Scullyja da preuzme kormilo tvrtke Apple riječima: "Želiš li prodavati zašećerenu vodu ostatak života ili želiš priliku da promijeniš svijet?". Scully nije dugo čekao da preuzme izazov. Govor upečatljivih poslovnih ljudi ni u kom slučaju ne smije biti monoton. Potrebno je ubrzavati i usporavati kako bi se naglasilo bitno pri čemu se intonacija mora mijenjati.
Predsjednik Uprave Oraclea Larry Ellison u izlaganju dobro koristi stanke kako bi istaknuo najvažnije teze. Monoton govor i bez animacije, slažu se svi, dosadan je i slušateljima odvlači pozornost od bitnog. Jedna od bitnih karakteristika uspješnih biznismena je sigurnost i samopouzdanje.
Karizmatični vođe koriste siguran, autoritativan i zapovjedan govor tijela. Promatranje nastupa prvog čovjeka Cisca Johna Chambersa je poput pohađanja tečaja iz upečatljivog govora tijela. Zadržava direktan pogled u oči više od 80% vremena i obraća se pojedinom čovjeku u publici, za razliku od većine sugovornika koji neprestano "šaraju" preko glava slušatelja. Također, koristi širok spektar gestikulacija te zadržava uspravan položaj bez obzira stoji li ili sjedi.
Upečatljive individualce lako je slušati jer daju kratke i jasne opaske, a takav bi nastup trebali preuzeti pogotovo oni čelni ljudi čije se kompanije bave specifičnim poslom, neshvatljivim širem krugu ljudi.
(T.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik