Poslovno darivanje postalo je važno marketinško sredstvo kojim se teži stvaranju idiličnih odnosa korporacija i njihovih poslovnih partnera, kupaca i suradnika.
Ipak, Božo Skoko, član uprave PR agencije Millenium promocija i asistent na kolegiju Odnosi s javnošću na Fakultetu političkih znanosti, napominje kako se stječe dojam da se na poslovne darove u Hrvatskoj troši jako puno novca, a učinak darivanja ne odgovara uloženom. Najvažniji razlog za to jest pogreška u izboru darova.
Upravo zbog silnih gužvi i prevelikog broja darova možemo se sjetiti jedino onoga što je uistinu posebno i drugačije. Dakle, traže se originalnost i kreativnost, objašnjava Skoko.
Vesna Domazet, suvlasnica i direktorica tvrtke Tovedo koja se bavi veleprodajom reklamnih proizvoda, također drži kako je potrebno smisliti kreativan, inovativan i praktičan dar te navodi kako su ove godine sitni elektronički aparati, poput memory sticka, odnosno prijenosnika memorije, i mp3 uređaja, vrlo popularni. Dodaje kako popularnost ne pada niti tekstilnim artiklima, kvalitetnim majcama, prslucima i jaknama, a poslovni ljudi i dalje daruju klasične predmete, kao što su rokovnici i kišobrani, samo zato, ističe ona, jer je riječ o jednostavnim praktičnim artiklima koji svima trebaju.
Božo Skoko drži da darovi ne moraju biti nužno vezani uz posao ili struku. Čak i najneubičajeniji darovi mogu nas trajno simbolizirati ako smo ih s ukusom zapakirali, napisali zanimljivu posvetu ili organizirali atraktivnu dostavu, govori Skoko.
Marketinške agencije i poslovni ljudi slažu se da izvorno hrvatsko sve više dobiva na važnosti. Tako se sve češće kombiniraju gastrosuveniri mediteranskih i kontinentalnih regija, poput kulena, maslina i domaćih vina.
Ne zaboravite da i dar koji vaše poduzeće daruje simbolizira identitet poduzeća poput njegova logotipa, proizvoda ili izgleda zgrade. Prema tome - oprezno u izboru i načinu, napominje Skoko.
(V.K.)
Izvor:
Vjesnik